Školstvo u medijima
Informacijsko je doba prošlost
objavljeno: 11. lipnja 2014.

Nedavno završeni 37. međunarodni ICT skup u Opatiji u organizaciji Hrvatske udruge za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku (MIPRO) okupio je vodeće ljude iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, čelnike lokalne samouprave, HAKOM-a  i predstavnike ICT struke iz EU-a koji su predstavili svoju viziju razvoja ICT struke u Hrvatskoj i Europi.

Nespremnost za promjene

DobaNakon pozdravnih riječi održana je plenarna rasprava s temom „Obrazovanje za 21. stoljeće”. Sudionici rasprave bili su suglasni u ocjeni da sadašnji sustav obrazovanja nimalo ne odgovara potrebama današnjeg vremena te da je nužno prilagoditi ga što prije kako bi izražavao potrebu društva za poticanjem izvrsnosti i cjeloživotnog učenja. U raspravi je istaknuto da se moramo prilagoditi „SMS naraštaju” kojemu manjka koncentracije za pozorno čitanje tekstova dužih od 160 znakova i koji obavlja mnogo radnji istodobno. Ključna je prepreka uvođenju novog sustava obrazovanja naša nespremnost za promjene, kazao je pomoćnik ministra znanosti Saša Zelenika.

Imaginacijsko doba

Sa sličnim se problemima suočavaju i drugi obrazovni sustavi diljem svijeta. Pišući o američkome, Leonard Sommer, obrazovni stručnjak magazina Forbes, ističe da taj sustav uopće nije pripremljen za izobrazbu novog naraštaja kreativnih lidera te da će razvijanje kreativnog potencijala svakog učenika biti ključno u stvaranju vrijednosnih čimbenika za vodeća gospodarstva u skoroj budućnosti. Tu skoru budućnost naziva „imaginacijskim dobom”, razdobljem koje nastupa nakon već završenog informacijskog doba.

Tradicionalni obrazovni sustavi ne omogućuju učenicima kreativan razvoj izvan standardnih okvira. Procjenjuje se da će 65 posto današnjeg predškolskog naraštaja, kada odraste, obavljati poslove ili stvarati karijere u područjima koja još ne postoje. Stoga se obrazovni sustav mora preustrojiti prema novom organizacijskom planu, kulturi učenja i ulozi učitelja te prema novim metodama nastave i vrednovanja obrazovnog modela.