Zanimljivosti
Učenje ponavljanjem umanjuje sposobnost detaljnog prisjećanja
objavljeno: 24. srpnja 2014.

PonavljanjePremda ponavljanje poboljšava pamćenje činjenica, neurobiolozi su nedavno otkrili da ono može umanjiti količinu detalja pohranjenih u tim sjećanjima. To znači da određeni aspekti nekog sjećanja mogu izblijedjeti ako ih se često prisjećamo.

U nedavnom istraživanju provedenom među studentima i objavljenom u časopisu Learning&Memory od ispitanika se tražilo da jednom ili tri puta pogledaju određene slike na temelju kojih se poslije testiralo njihovo pamćenje. Istraživanje je pokazalo da višestruko gledanje slika poboljšava pamćenje činjenica, ali umanjuje sposobnost ispitanika da odbace slične „lažne” slike. Na temelju toga može se pretpostaviti da su detalji tih sjećanja izblijedjeli zbog ponovljena gledanja.

Moguće je stvoriti lažna sjećanja

To otkriće podupire teoriju kompetitivnog traga prema kojoj su detalji sjećanja to subjektivniji što ih se prisjeća više osoba te se mogu isprepletati s dijelovima drugih sličnih sjećanja. Znanstvenici misle da to čak može stvoriti lažna sjećanja.

Iako ta teorija ne opovrgava praksu učenja ponavljanjem, primjena ponavljanja kao jedina metoda učenja ima svoje granice. Za dugotrajnije i kvalitetnije učenje kojim se pamti više detalja potrebno je primijeniti druge oblike mnemotehnike kao dopunu ponavljanju.