Zajedno su osmislili projekt kojemu su glavni ciljevi upoznavanje učenika s kulturnim običajima drugih europskih zemalja te jačanje tolerancije prema drugim tradicijama i kulturama, stvaranje novih prijateljstava među učenicima radom na zajedničkim aktivnostima koristeći moderne web alate, uključivanje učenika s poteškoćama u projektne aktivnosti te motiviranje učenika na učenje engleskog jezika uz razmjenu informacija s europskim vršnjacima.
Projekt je registriran na platformi Twinspace i rad na zajedničkim aktivnostima je započeo. Trajanje projekta je predviđeno od listopada 2016. godine do lipnja 2017. godine.
- Projekt je nagrađen Europskom oznakom kvalitete – Quality Label Award.
Rad na tom e-Twinning projektu donio je učenicima višestruke koristi, jer im je omogućio da ojačaju toleranciju prema drugim kulturama, običajima i tradicijama pri radu na zajedničkim projektnim aktivnostima te uključivanje učenika s poteškoćama.
Učenici su međusobno komunicirali putem foruma na Twinspaceu te su stvorena vrijedna prijateljstva. Osim komunikacije putem foruma, naučili su puno jedni o drugima pri predstavljanju svog načina slavljenja blagdana, načina provođenja slobodnog vremena itd., i to koristeći moderne web alate za te svrhe.
Učenici su uvelike poboljšali i svoju komunikaciju na engleskom jeziku razmjenom informacija s europskim vršnjacima.
Na OVOM linku mogu se vidjeti koji su glavni ciljevi i aktivnosti projekta razrađeni po mjesecima, a OVAJ link na Twinspace vodi do zajedničke stranice projekta.
Projekt je uvršten u školski kurikulum, a aktivnosti su se odrađivale na izvannastavnoj skupini Mali informatičari te međupredmetno na ostalim satovima.
OPIS RADA I REZULTATA
U nastavku su prikazani neki od rezultata rada na projektu. Učenici su započeli svoje aktivnosti predstavljanjima putem alata Voki svojim europskim prijateljima. Neke od učeničkih vokija pogledajte u prilogu….
- 1. rezultat rada na projektu
- 2. rezultat rada na projektu
- 3. rezultat rada na projektu
- 4. rezultat rada na projektu
Budući da je jedan od projektnih ciljeva upoznavanje učenika s kulturom i običajima drugih europskih zemalja, učenici su pripremili kviz da provjere koliko njihovi vršnjaci znaju o njihovoj zemlji.
Rezultati su bili prilično slabi. Većina učenika je o Hrvatskoj znala jako malo, no ni naši učenici nisu bili puno bolji u rješavanju kviza o poznavanju drugih zemalja.
Prosinac smo iskoristili za što bolje predstavljanje božićnih običaja svake zemlje, pa su učenici izrađivali prezentacije u Padletu o božićnim običajima.
OVDJE vidite ponešto o božićnim običajima u Hrvatskoj, a pjevali su i tradicionalne božićne pjesme, te su slali i primali predivne božićne čestitke putem pošte.
Na izvannstavnoj skupini MALI INFORMATIČARI učenici su provodili aktivnosti u raznim web alatima.
Učenici su uživali u izradi projektnog loga na satovima likovnog. Glasanje je bilo transparentno – putem online alata za glasanje učenici su odlučili da pobjednički logo bude onaj učenika iz Poljske.
Hrvatski pobjednički logo, nacrtao Tomislav Šimundić
A ovo je pobjednički logo projekta
Nakon što su rezultati kvizova pokazali da učenici nemaju dovoljno znanja o partnerskim zemljama, prionuli smo izradi prezentacija o svom gradu.
Učenicima je bilo jako zanimljivo gledati prezentacije drugih gradova. Osim prezentacija, učenici su trebali predstaviti kako provode svoje dane i vikende. To su učinili putem alata Powtoon za izradu filmova.
Zaključeno je da svi učenici imaju slične dnevne rasporede usprkos udaljenosti, a predstavljali su svoje tradicionalne igre na školskom igralištu. Partnerima su prezentirana pravila igara “Ide maca oko tebe”, “Ledena baba” i “Graničar”, a onda su mali informatičari izrađivali igre uparivanja slike s igrom.
Pri kraju projekta je izrađen i evaluacijski upitnik za provjeru uspješnosti projekta. Zajednički rezultat projekta je projektni poster.
ZAKLJUČCI
Najveći je i najvrjedniji rezultat projekta “Far or Close?” stjecanje novih prijateljstava i širenje europske dimenzije obrazovanja.
Učenici uživaju u zajedničkom radu na projektnim zadatcima s europskim vršnjacima, dopisivanju s njima i učenju o njihovoj zemlji, tradiciji i kulturi.
Škole bi trebale prepoznati vrijednost takvih projekata i omogućiti učenicima uključivanje u aktivnosti.
Učenici su mogli sami izrađivati projektne aktivnosti u web alatima, pri čemu su uživali, pomagali jedni drugima i usvajali mnoge vještine. Potaknut entuzijazmom učenika, novi e-Twinning projekt je već spreman za iduću školsku godinu kada ću, nadam se, malene prvašiće uključiti u virtualni svijet Twinspacea na samo njima svojstven način.
……………..
Marijana ŠUNDOV, učiteljica | OŠ Pujanki, Split