Školstvo u medijima
KAKO POMAKNUTI UČENJE KORAK NAPRIJED
Ispravljanje uživo – za i protiv
objavljeno: 18. travnja 2018.

Napisano je već stotine blogova i članaka o ovoj temi, koje sam pokušala isprobati i ocijeniti ih.

Evo nekih argumenata za tu metodu i protiv nje, koja će me pratiti do „daleke zemlje” zvane sredina srpnja.

■ ZA ispravljanje uživo

Pruža fantastične dokaze uspješnosti zadataka za učenje tijekom nastave.

Želite li pokazati da reagirate na učenje učenika, ispravljajte njihove bilježnice usred nastave i tome prilagodite svoje poučavanje. Tako se nećete naći u situaciji da se čvrsto držite plana lekcije koji djeca ne razumiju, a onda sutra morate sve nanovo objašnjavati. Ispravljanje uživo ocjena je učenja u akciji. U svrhu znanja, a ne bilježenja podataka!

Potiče bogat dijalog 

Ispravljanje uživo potiče vas da razgovarate s učenikom na individualnoj razini i saznate kako napreduje njegovo učenje. Možete odabrati dijete koje se „provuklo ispod radara” ili pronaći pogrešku u razumijevanju koju potom možete podijeliti s ostatkom razreda. Djeca vole kada im se učitelj pojedinačno posveti, cijene svaki trenutak pažnje.

Sprječava katastrofu  

Ispravljanje uživo sprječava taj užasan trenutak kada dijete otvori svoju bilježnicu i shvati da je većinu vježbi pogrešno riješio. To možete spriječiti tako što ćete pogreške sasjeći u korijenu i premjestiti ih u fokusnu grupu ili zadati dodatnu domaću zadaću radi vježbanja.

■ PROTIV ispravljanja uživo

Oduzima vrijeme

Ispravljanje uživo oduzima vrijeme i veliki je izazov obuhvatiti cijeli razred, ostajući pritom unutar granica sata. Katkad se uhvatim kako „naoružana” olovkama kružim među stolovima kako bih ispravila sve bilježnice prije zvona. Pomaže li to djeci ili kvaliteta ispravljanja pati?

Nikad ne prestaje

Kad pregledavate djetetovu bilježnicu i ispravljate zadatke, ono će na vašu povratnu informaciju reagirati prilično brzo. Trebate li tada i vi odgovarati na djetetovu povratnu informaciju? Odgovara li potom dijete opet na vašu povratnu informaciju? Može li se to otezati unedogled? Kruženje povratne informacije je beskonačno, možemo li negdje ipak povući crtu?

Nije savršeno

Ispravljanje uživo korisno je djeci čije ste radove uspjeli ispraviti, ostali moraju pričekati sljedeći put kako bi dobili svoju povratnu informaciju. Možda će se pritom osjetiti manje cijenjenima ili manje važnima, jer niste imali vremena provjeriti kako se oni nose sa zadatkom.

Možda ćete reći da je bolje da sam vrijeme koje sam provela ispravljajući iskoristila za poučavanje. To je možda dobar argument, ali se nadam da ću, dajući povratnu informaciju svakom djetetu pojedinačno, osnažiti svu djecu da pomaknu svoje učenje korak naprijed i samostalno postave vlastite izazove.

………………

NAPOMENA

  • TheTeacherToolkit – internetska stranica kreirana kao projekt alternativnog programa edukacije učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP) koji pruža priliku profesionalcima iz različitih polja djelovanja da postanu učitelji alternativnim putem kroz program razvijen u Texasu.
  • Izvor: teachertoolkit.com