Jučer-danas-sutra
ORGANIZACIJA U ŠKOLAMA IZRAVNO UTJEČE NA PRETJERANU ISCRPLJENOST UČITELJA
Je li „izgaranje” učitelja zarazno?
objavljeno: 19. travnja 2018.

Studija je pokazala važnu povezanost između pretjerane iscrpljenosti mladih učitelja i njihovih bliskih kolega.

„Ako ste okruženi ljudima koji su razočarani, onda su veliki izgledi da će se ta iscrpljenost prenijeti i na vas, čak i ako nemate izravan kontakt s tim ljudima”, rekao je Kenneth FRANK, profesor mjerenja i kvantitativnih metoda na MSU-u, Visokoj obrazovnoj školi.

„Ova je studija”, dodao je Frank, „jedna od prvih koja donosi rezultate o tome da organizacijska kultura u školama može donijeti važne promjene u razini iscrpljenosti mladih učitelja.”

Frank je suautor studije uz Jihyun KIM s doktorskog studija MSU-a i Petera YOUNGSA, bivšeg znanstvenika s MSU-a koji je sada izvanredni profesor na Sveučilištu Virginia. Njihovi su rezultati objavljeni u časopisu Nastava i učiteljski odgoj.

Istraživači su analizirali podatke iz ankete o „izgaranju” u kojoj je sudjelovao 171 učitelj koji u toj profesiji nije dulje od četiri godine i 289 iskusnih nastavnika, mentora mladih učitelja ili njihovih bliskih kolega.

Kim, glavna autorica studije, izjavila je kako se zainteresirala za istraživanje pretjerane iscrpljenosti učitelja zbog svog iskustva kao mlade učiteljice u rodnoj Koreji.

Učitelji su na početku karijere posebno osjetljivi na stres, jer se prilagođavaju punom radnom vremenu i reagiraju na očekivanja škole i zajednice, rekla je. Nadalje, škole nastavnicima često ne osiguravaju dovoljno mogućnosti za rad, uključujući odgovarajuće nastavne materijale, pomoćne nastavnike, profesionalni razvoj i vrijeme za pripremu.

„Ti su resursi ključni, ne samo zbog smanjenja iscrpljenosti nastavnika, već i zbog premošćivanja jaza u učenju”, rekla je Kim, koja će početkom kolovoza kao pomoćna profesorica početi raditi na Sveučilištu Lehigh u Pennsylvaniji.

Frank je rekao da je „izgaranje” učitelja vezano i za trenutačnu obrazovnu politiku. Kontroverzne politike kao što je ocjenjivanje učitelja isključivo na osnovu učeničkih rezultata na testovima, plaćanje učitelja prema zaslugama i nemogućnost odlučivanja o zadatcima za učenike nastavnicima može nositi dodatni pritisak.

„Znamo da su mladi učitelji osjetljivi na stres zbog mnogih zahtjeva koji se pred njih postavljaju. Također je jasno da često uvođenje novih reformi u K-12 obrazovanje povećava pritisak na njih”, kazao je Frank i dodao:

„Budu li školski administratori i kreatori politika ozbiljno promicali zadržavanje učitelja u profesiji i smanjenje stresa i iscrpljenosti među novim učiteljima, onda bi trebali obratiti pozornost ne samo na nastavni program za koji se zalažu ili pravila i mjere za učitelje, već i na to da organizacijska kultura u školama može imati izravan utjecaj na razinu pretjerane iscrpljenosti učitelja, koja uzrokuje njihovo izgaranje.”

………………

NAPOMENA

  •  Phys.org – portal s vijestima iz znanosti, tehnologije i istraživanja koja obuhvaćaju širok spektar tema.
  • Izvor: phys.org