Jučer-danas-sutra
DO PROMJENA LAKŠE UZ KVALITETAN TIM
Svaka škola treba „tim za dobrobit učitelja” – evo kako početi
objavljeno: 3. svibnja 2018.

Na ravnateljsko sam mjesto u Osnovnoj školi Brimsdown u Enfieldu, u sjevernom Londonu, došao u teškim vremenima za školu. Ofstedova inspekcija je utvrdila da spadamo među 10 posto najlošijih škola što se tiče napretka u čitanju.

Promjene koje sam uveo sa svojim timom – primjerice nova shema za engleski jezik i fonetiku – i ostale dodatne mjere srozali su pak moral zaposlenih. Stoga sam odlučio osnovati „tim za dobrobit učitelja” i tražio dobrovoljce među njima da mi pomognu u tome.

Rezultati su bili izvanredni. Dvije se godine kasnije Ofstedova ocjena za našu školu toliko poboljšala da smo sad među 20 posto najboljih što se tiče napretka u čitanju i matematici. Učitelji usto tvrde da su mnogo sretniji, a u školi se osjeća obiteljsko ozračje. Evo što smo naučili i kako možemo pomoći drugim školama.

■   UVEDITE OTVORENE RASPRAVE O PROBLEMIMA

Na prvom su sastanku tima „isplivale” neke „teške” istine. Svi su prisutni dobili priliku potpuno iskreno reći kako se osjećaju. Bilo je jasno da su promjene koje sam uveo učiteljima prouzročile mnogo stresa, ali oni su se unatoč tome htjeli uključiti u daljnju razvojni postupak. Budući da sam bio dio problema, želio sam biti i dio rješenja.

Proveli smo stoga anketu o dobrobiti učitelja i svih suradnika u našoj školi te ih zatražili da nam se obrate s bilo kakvim problemima. U početku je 42 posto zaposlenih odgovorilo da ima potrebnu potporu, 45 posto ih je izjavilo da ima potporu svog mentora, a 20 posto je odgovorilo da nije motivirano za obavljanje svog posla.

Očiti su bili problemi zbog nedostatka pravednosti i dosljednosti, posebno što se tiče odrađenih odnosno prekovremenih sati i očekivanoga ponašanja. Pokušali smo ih riješiti uvođenjem novih pravila i postupaka.

Neki su pak problemi vezani za preopterećenje poslom, posebno administrativnim dijelom, riješeni kupnjom dodatnoga uredskog materijala i zapošljavanjem pripravnika.

■   POČNITE SKROMNO I – ZABAVNO

Timska je inicijativa počela malim stvarima, uveli smo „ploču za dobrobit” u zbornicu i zalijepili zabavne motivacijske postere u toalete. Počeli smo na stolovima u zbornici ostavljati šalice pune slatkiša ili pribora za određenog člana, što je ubrzo postalo vrlo popularno. Učitelji i ostalo školsko osoblje sami su odlučivali kome će posvetiti šalicu, ali je „tim za dobrobit” također vodio računa o tome kome je u određenom trenutku potreban poticaj.

Sve je ideje provodio „tim za dobrobit”, izvor su bili kolege i prijatelji, a katkad su ih pronalazili i na internetu. Trenutačno razmatramo prijedloge o organiziranju sata fitnesa nakon nastave.

Naravno, nije moguće ostvariti sve ideje, ali odbor je trenutačno vrlo zaposlen prikupljanjem informacija o borbi protiv stresa i želji svih uključenih da pomognu jedni drugima. Naš tim je također organizirao razmjenu DVD-a i knjiga u zbornici, a škola je platila i čistačicu koja će raditi poslijepodne (budući da su dotad bile zaposlene samo u prijepodnevnoj smjeni) kako bi učiteljima bilo ugodnije raditi.

■   VODITE RAČUNA O RADNOM OPTEREĆENJU

Jedan je član vodećega školskog tima sudjelovao u timu za profesionalni razvoj PPP (planiranje, priprema i procjena) i nakon toga je pomagao učiteljima radeći s njima.

Također, u rujnu 2016. uveli smo mjeru „procjene bez ocjena”, odnosno sve su se povratne informacije dobivale usmeno. To je promjena zbog koje smo svi strepili, ali koja je imala odličan učinak na naše zaposlenike.

„Tim za dobrobit” održava i redovite sastanke s učiteljima na kojima raspravljaju o tome kako se učinkovito nositi s radnim opterećenjem i na koji se način opustiti. To se pokazalo vrlo učinkovitim, kao i sastavljanje popisa tjednih prioriteta i provođenje vježbi koncentracije.

■   BUDITE DOSTUPAN VOĐA

Ponosan sam što mogu reći da je naša škola postala mnogo ljepše i ugodnije mjesto za svoje zaposlenike zbog uvođenja „politike otvorenih vrata” te zbog toga što su nam prioriteti postali usavršavanje učitelja i podrška „timu za dobrobit”.

Šest mjeseci nakon prve ankete, proveli smo novo istraživanje, a rezultati su se uvelike promijenili – 96 posto učitelja i ostalih suradnika bilo je motivirano za obavljanje svog posla, 96 posto ih je imalo potporu svog mentora, a svi su izjavili da imaju prijatelja na poslu, što je golem napredak. Također, tvrde da se smanjila i razina stresa – s 3,31, koliku su joj ocjenu dali u siječnju 2018. godine, pala je na 2,43 (od 5).

Svi se sad ponose svojim radnim mjestom, osjećaju podršku i žele vidjeti napredak. „Tim za dobrobit” naša je snaga, ne znam kako bismo uspjeli bez njega.

…………………..

NAPOMENA

  • The Guardian su britanske dnevne novine osnovane 1822. godine, a objavljuje ih Guardian Media Group. Mrežne stranice The Guardiana – guardian.co.uk – spadaju u najposjećenije internetske stranice na engleskom jeziku.
  • Izvor: theguardian.com