Školstvo u medijima
5 NAČINA NA KOJE MOŽETE POTAKNUTI UČENIKE NA SUDJELOVANJE NA KRAJU ŠKOLSKE GODINE
Pobijedite nezainteresiranost pomoću ovih ideja
objavljeno: 4. svibnja 2018.

… moglo biti najzanimljivije razdoblje za vaše učenike napravite li samo nekoliko jednostavnih prilagodbi u svojoj učionici. Ovdje možete pronaći pet savjeta koji će vam pomoći da održite pažnju i potaknete učenike na sudjelovanje tijekom svibnja i lipnja:

1. RAD NA PROJEKTU

Prema studiji koju je provela organizacija Child Trends (2015.), pet je ključnih vještina koje mogu povećati izglede za uspjeh: društvene vještine, komunikacijske vještine, vještine razmišljanja, samokontrola i pozitivno mišljenje o sebi. Rad na projektu može biti idealan za usavršavanje ovih vještina. Radom na projektu ili učenjem temeljenom na problemu (eng. problem-based learning):

  • smanjuju je problemi u ponašanju
  • učenici stječu sposobnost i inspiraciju za učenje
  • preuzimate ulogu onoga tko pomaže i olakšava učenje umjesto onoga tko vodi učenje
  • morate više planirati
  • učenje postaje dio veće slike
  • od učenika se traži da izrade nešto ili da riješe problem.

Na kraju školske godine grupni su projekti najbolja strategija kojom pomažemo učenicima da postanu zajednica. Dosad su učenici vjerojatno već željni toga da preuzmu odgovornost nad vlastitim učenjem.

2. DOVEDITE GOSTA GOVORNIKA NA SAT

Učenici cijele godine slušaju glasove svojih učitelja. Sad je savršeno vrijeme da dovedete gosta govornika u učionicu. Takvi gosti mogu izgraditi samopouzdanje vaših učenika zbog toga što to šalje poruku da su dovoljno važni da ih netko posjeti. Samopouzdani učenici su sretni odnosno zainteresirani.

3. PRIJATELJSKA KONKURENCIJA

Malo prijateljske konkurencije u nekom projektu može motivirati učenike koji su se već „isključili”. Obično učenici koji su najglasniji postaju najangažiraniji u projektima s natjecateljskom „notom”.

Također možete učenicima reći da će na kraju natjecanja sudci ocijeniti njihove radove. Ja bih obično kao sudce pozvao mlađe učenike, što bi smanjilo napetost mojih učenika, a ujedno im i podiglo samopouzdanje, kao i mladih „sudaca”.

4. BRINITE SE ZA SEBE

Učenici zaslužuju zdravog i odmornog učitelja. Da biste se mogli pobrinuti za svoj razred, prvo se morate pobrinuti za sebe. To je posebno važno na kraju školske godine. Morate biti u dobroj formi da biste završili ovu utrku. Evo nekoliko jednostavnih savjeta koje većina učitelja zanemaruje u ovo doba godine:

  • pokušajte svake noći ići na spavanje u isto vrijeme
  • zdravo se hranite i vježbajte
  • odredite prioritete na svom popisu zadataka
  • pokušajte odmah odgovarati na e-mailove kako biste izbjegli nagomilavanje
  • usredotočite se na ono što vam je važno u učionici, jer ne možete napraviti sve.

5. DODAJTE ELEMENT IZNENAĐENJA U VAŠE LEKCIJE

Jill Suttie u svojoj knjizi „Zašto ljudi trebaju iznenađenja” (2015.) upućuje na to da iznenađenja povećavaju količinu dopamina u našemu mozgu, što vodi do veće vitalnosti u našim životima, dakle i u vašoj učionici. Evo nekoliko ideja koje će vam pomoći da dodate element iznenađenja u svojoj učionici:

  • osmislite male tragove za učenike: prije nego što pročitate lektiru, dovedite gosta govornika ili započnite novu lekciju, neka učenici pogađaju. Ponudite im male tragove svaki dan. To će potaknuti njihov interes
  • ponudite tajanstvenu nagradu
  • dopustite učenicima da pogađaju: dajte im dvije minute da pogode što je u kutiji ili ispod plahte prije nego što započnete nastavni sat.

Ovi jednostavni savjeti mogli bi vam pomoći da zadržite pažnju i zainteresirate učenike u ovo doba godine. Naposljetku, tko ne želi razred pun podignutih ruku sve do posljednjega dana?

Pronađite dodatne savjete o tome kako angažirati učenike u ovom videozapisu

……………………

NAPOMENA

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com