Zanimljivosti
OŠ EUGENA KUMIČIĆA, SLATINA
Znanstveni pokus Eugenijalaca prenošen na Scientix Youtube kanalu
objavljeno: 7. svibnja 2018.

U više od 500 prijavljenih aktivnosti našla se i slatinska OŠ Eugena Kumičića, koju je za ovaj važan tjedan prijavila i pripremila učiteljica matematike Sanela JUKIĆ, inače Scientix ambasadorica za Hrvatsku.

Scientix je projekt koji promiče i podržava suradnju nastavnika prirodoslovno-matematičke i tehničke skupine predmeta (STEM) diljem Europe.

Aktivnosti u OŠ E. Kumičića održavale su se cijeli tjedan u sklopu obilježavanja Dana škole, a u zajedničkoj suradnji učiteljice Jukić, učiteljica fizike i kemije Martine BUKVIĆ i Rajke AVIROVIĆ GAĆE te vrijednih učenika petog razreda.

PRVI DAN u suradnji sa školskom knjižničarkom Melitom Schmitz otvoren je STEM tjedan u sklopu Noći knjige. Za najmlađe učenike, ali i one koji će to tek postati, učenici petog razreda prikazali su niz zanimljivih pokusa u kojima su i sami mogli sudjelovati.

DRUGI DAN protekao je u znaku oceana i njegove važnosti za našu klimu. Gosti ove radionice bili su učenici trećeg razreda koji su u eksperimentu učili o morskim strujama, a za kraj uz pomoć učiteljice fizike napravili model valnog stroja. Na tu su radionicu kao gosti pozvani učenici OŠ Josipa Kozarca Elena Bičanić, Ivona Bosec i Noa Fazekaš te njihova učiteljica matematike Ljiljana Peretin. Njihovi uspjesi na državnim i županijskim natjecanjima iz STEM područja bili su više nego dovoljan razlog da ih upoznaju mali budući znanstvenici Eugenijalci te im čestitaju na uspjehu.

TREĆI DAN učenicima od petog do osmog razreda predstavili su se dekan Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici dr. sc. Oliver Jukić i studentice druge godine smjera računarstvo Mateja Podravac i Barbara Strapač. Studentice su na vrlo zanimljiv način upoznale okupljene učenike sa studijom računarstva, ali i predstavile svoje projekte.

ČETVRTI DAN održane su dvije radionice, za učenike prvog i drugog razreda. Opet se govorilo o oceanu, ali i razbijali mitovi o gustoći izvođenjem vrlo zanimljivih pokusa. Napravljena je i maketa vulkana te su učenici drugog razreda učili o šifriranju i dešifriranju poruka koristeći se tzv. Cezarovom šifrom.

Tu znanstvenu prezentaciju mladih Eugenijalaca znanstvenika koja se mogla pratiti uživo diljem svijeta pogledajte ovdje:

POSLJEDNJEG DANA slatinska je škola Eugena Kumičića, u konkurenciji 500 nominiranih, imala veliku čast tako što je njezin projekt bio među 20 odabranih, pa su u prijenosu uživo na Scientix Youtube kanalu predstavili cijelom svijetu na koji su način obilježili ovu inicijativu. Nakon završetka prijenosa iz Bruxellesa, sjedišta Scientixa, stigle su velike čestitke i pohvale učiteljima i učenicima na odlično odrađenoj prezentaciji. [ IZ DRUGIH MEDIJA | radioslatina.hr ]