Jučer-danas-sutra
SEDAM STVARNIH POTEŠKOĆA S KOJIMA SE SUOČAVAJU SAMO UČITELJI
Trebaju podršku da očuvaju strast za poučavanjem
objavljeno: 9. svibnja 2018.

… držati predavanja, čitati knjige, ispitivati, ocjenjivati i provoditi razne aktivnosti.

Međutim, dok moral i disciplina padaju, a tehnologija i demokracija se razvijaju, učitelji snose odgovornost za to hoće li sljedeća generacija moći sačuvati vrijednosti ključne za razvoj sigurnoga društva.

Nije lako biti odgovoran učitelj. Kako bismo pojasnili zašto, donosimo sedam poteškoća s kojima se suočavaju samo učitelji:

Discipliniranje učenika bez ograničavanja njihove slobode prilično je teško postići.

Ranije su učitelji mogli provoditi disciplinske mjere kako bi natjerali djecu da poštuju autoritet. Da, neke su mjere mogle imati negativne posljedice za dijete, ali ako su se primjenjivale na pravi način bile su učinkovite, kako kažu mnogi koji su ih provodili.

Naravno da je pogrešno zlostavljati djecu na bilo koji način. Ali kad su učitelji kažnjavali djecu ne prelazeći pritom granicu, lakše su uspostavljali disciplinu u razredu.

Danas je teško disciplinirati učenike. S obzirom na to da današnja djeca znaju mnogo o svojim pravima, neka od njih učitelje ni ne shvaćaju ozbiljno. Znaju da im učitelji ne smiju nauditi i zato se ne boje.

Učitelji trebaju biti pozitivan uzor u učionici i izvan nje.

Od učitelja se očekuje da bude uzor u svim životnim područjima. To znači da treba biti posebno oprezan u svom javnom i privatnom djelovanju kako se uz njega ne bi vezao nikakav problem. Učitelji ne mogu biti pretjerano otvoreni u izražavanju svojih emocija, plesati u klubu, ljubiti se u parku ili vikati na konobara.

Izgled je također važan. Učitelji moraju voditi računa o tome da njihova odjeća ne otkriva previše ni u slobodno vrijeme, u slučaju da se u trgovačkom centru susretnu s roditeljem. U mnogim sredinama učitelji ne mogu javno pokazivati ni svoju tetovažu. Očekuje se urednost, skromnost i jednostavnost.

Pretvarajte se da ste dobro i kad niste. Od učitelja se očekuje da bude dobar glumac. Oni ne smiju biti ranjivi pred svojim učenicima, jer će ih inače nadvladati. Naravno, kad je učitelj fizički bolestan, može biti odsutan s posla. Ali kad su u pitanju emocionalne poteškoće, to je mnogo teže, tuga i ljutnja nisu opravdanje za odsutnost s posla. Kao što kažu, učitelji svoje probleme moraju ostaviti kod kuće.

Učitelji pred djecom moraju biti nasmijani. Ne smiju vikati bez obzira na to što je njihovo strpljenje već iscurilo. Ne smiju se slomiti pred učenicima.

Učitelj treba biti drugi roditelj.

Jedna je od učiteljevih uloga biti drugi roditelji svojim učenicima. Znači, njihova jedina briga nije njihov akademski uspjeh. Moraju voditi brigu o njima kao o vlastitoj djeci. Kad vide da učenik prolazi teško razdoblje, ne smiju to zanemariti. Baš kao pravi roditelji, oni trebaju pokušati pomoći djetetu na svaki mogući način. Moraju u obzir uzeti dobrobit učenika kako bi ih usmjerili na pravi put.

Prilagodba različitim tipovima učenika.

Nije lako upravljati razredom sastavljenim od različitih tipova učenika iz različitih kulturnih i društvenih sredina. Učitelj, neovisno o vlastitim principima i vjerovanjima, mora poučavati bez ikakvih predrasuda.

Štoviše, učitelj se mora nositi s učenicima različitih razina znanja. Ne smije prebrzo napredovati s lekcijom zbog onih kojima treba vremena, ali ne smije ići ni presporo, jer će se u tom slučaju napredni učenici dosađivati i izgubiti interes. Uza sve to moraju primjenjivati raznovrsne strategije, biti inovativni i kreativni u izvođenju nastave.

Imati strpljenja s učenicima koji ih ne vole.

To je nešto s čime se učitelji također trebaju nositi. Neće vas svi učenici voljeti. Najgore je kad otvoreno izražavaju svoje negodovanje i pokazuju nepoštovanje. Nije neobično da učenici ogovaraju učitelje iza leđa, žaleći se na način na koji poučavaju ili na zadatke koje zadaju.

Bez obzira na način na koji ih se tretira, učitelji moraju ostati profesionalni u svom djelovanju i ocjenjivanju prema tim učenicima. Moraju kontrolirati svoju ljutnju i ne smiju se spuštati na njihovu razinu. Ne smiju im se osvećivati, već se moraju boriti da zadobiju njihovo poštovanje bez ugrožavanja osnovnih principa profesije.

Česti prekovremeni sati za dobrobit učenika i rješavanje dodatne papirologije bez naknade.

Rad s djecom zamoran je sam po sebi. Učenici ne cijene dodatno vrijeme koje učitelj ulaže pripremajući se i ocjenjujući njihove radove. Uza sve to od učitelja se također očekuje da odrađuju papirologiju, podnose izvješća, organiziraju razne programe, simpozije i druge aktivnosti koje uključuju i širu zajednicu.

Učitelji trebaju podršku.

Možda učitelji nisu jednako plaćeni kao liječnici ili inženjeri, ali njihova je profesija jednako važna. To je izazovan posao koji zahtijeva strpljenje, težak rad, znanje i vrline. S obzirom na sav stres i pritisak s kojima se suočavaju, učitelji trebaju prihvaćanje i uvažavanje. Trebaju znati da imaju podršku kako bi mogli očuvati svoju strast za poučavanjem.

………………

NAPOMENA

  • Inspiring tips – izvor inspirativnih i motivacijskih životnih priča.
  • Izvor: inspiringtips.com