Školstvo u medijima
STRES, STRES, STRES: KAKO SE BORITI S TIME
Više od 90 posto učitelja u osnovnoj školi pod velikim je stresom
objavljeno: 11. svibnja 2018.

Istraživači sa Sveučilišta Missouri otkrili su da visoka razina stresa povezana s poslom pogađa 93 posto učitelja, više nego što se ranije mislilo. Učenici čiji su učitelji najopterećeniji često imaju najslabije rezultate, niže ocjene i učestale probleme u ponašanju.

„Nije tajna da je poučavanje stresna profesija”, kaže Keith HERMAN, profesor na MU College of Education. „Međutim kad stres počinje utjecati na osobnu i emocionalnu dobrobit na tako visokoj razini, odnos učitelja s učenicima će patiti, baš kao što je to slučaj s bilo kojom vrstom odnosa u uvjetima visokog stresa.”

Osim obrazovanja i općih sposobnosti, još jedan čimbenik utječe na uspješno upravljanje učionicom, a to je razina stresa kojem je izložen učitelj i njegova sposobnost da se s time nosi. Herman je analizirao profile učitelja prema stupnju stresa, razini sposobnosti suočavanja sa stresom i razini „izgaranja” koju je učitelj osjećao. Otkrio je da su učitelji koji su izloženi nižoj razini stresa i oni koji se s time dobro nose – u manjini.

„Zabrinjavajuće je da samo sedam posto učitelja doživljavaju nisku razinu stresa i smatraju da im je podrška koju dobivaju dovoljna da se uspješno nose s time”, kaže Herman. „Još više zabrinjava činjenica da je visoka razina stresa učitelja jednako povezana s uspjehom učenika i njihovim problemima u ponašanju. Naime, što je učitelj više izložen stresu, to teže upravlja ponašanjem u učionici.”

Istraživači ističu nekoliko metoda koje mogu pomoći učiteljima pod stresom. Provođenje inicijativa i programa koji promiču vježbe za opće i mentalno zdravlje može biti vrlo korisno za učitelje. Međutim, Herman ističe da je individualan pristup u borbi protiv stresa samo početak bitke u širem društvenom kontekstu.

„Mi kao društvo moramo pokušati provoditi metode koje stvaraju prijateljsko okružje ne samo za učenike već i za odrasle kojima su okruženi”, kaže Herman. „To može podrazumijevati pozitivnu komunikaciju administratora i roditelja s učenicima, stručno usavršavanje učitelja te stvaranje mreže potpore za učitelje kako se ne bi osjećali izolirano.”

………………

NAPOMENA

  • Science daily –dnevna doza vijesti iz područja znanosti i istraživanja koje utječu na svakodnevni život.
  • Izvor: sciencedaily.com