POUČAVAJTE SVAKU TEMU JEDNAKO DETALJNO I S MNOGO ENTUZIJAZMA

Slabo poznata strategija poučavanja koja olakšava učenje

utorak, 15. svibnja 2018.

Proveo sam mnogo godina proučavajući učitelje i kod većine sam primijetio neobičan fenomen. Kad poučavaju nešto što smatraju teškim gradivom, oni će gotovo uvijek…

Slabo poznata strategija poučavanja koja olakšava učenje

… zastati i dati učenicima do znanja da je gradivo koje obrađuju teško.

  • „Pozorno slušajte, jer ono što slijedi teško je razumjeti.”
  • „Ovo nije lako naučiti, stoga trebam vašu punu pozornost.”
  • „Morate se zaista koncentrirati da biste ovo shvatili.”

Oni to rade zato što misle da će učenici, ako ih prethodno upozore na težak sadržaj, tad biti koncentriraniji i više se truditi da razumiju gradivo. Oni misle da će se učenici bolje usredotočiti na njihovo poučavanje.

Međutim, to nije istina.

Zapravo, naglašavanje da je neki sadržaj težak ima upravo suprotan učinak. Kad nešto označite etiketom „teško”, tad to zaista i postaje teško.

Posljedica je toga da će mnogo učenika, možda čak i svi, imati problema s tim gradivom. A ako cijelu temu ili predmet opišete kao težak, tad bi se učenički problemi mogli dodatno proširiti.

Nažalost, to će najviše utjecati na učenike koji zaostaju u akademskom smislu. Čim čuju da je nešto teško, automatski se isključe.

Ti učenici obično misle: „Nema šanse da ću ja ovo shvatiti, pa zašto da se onda uopće trudim?”

Štoviše, svaki put kad posijete sumnju u umovima svojih učenika, vi narušavate njihovo samopouzdanje, zbog čega oni sumnjaju u svoju sposobnost učenja.

  • Dakle, koje je rješenje?

Najočitije je rješenje da to jednostavno prestanete raditi. Poučavajte svaku temu jednako detaljno, s mnogo pozornosti i entuzijazma te nemojte propitkivati ili sumnjati u sposobnost svojih učenika da razumiju ono što poučavate.

Na taj će način vaše riječi, ton glasa i govor tijela odraziti vašu vjeru u njih. Zauzvrat, vaši će učenici sami pretpostaviti da mogu naučiti sve čemu ih poučavate.

Primjerice, ako mogu razumjeti jednu teoriju, problem ili koncept, pretpostavit će da tad mogu naučiti i svaku sljedeću.

Saznanje da možeš napola je puta do pobjede.

Ali postoji još jedna stvar koju možete napraviti, a koja na jedinstven način potiče akademsko samopouzdanje. To je strategija koja ovu ideju odnosi korak dalje.

Baš kao što puko imenovanje neke aktivnosti teškom samu aktivnost takvom može i učiniti, imenovanje nečega izvedivim također tu aktivnost čini takvom. Drugim riječima, ako zamislite da je nešto lako, tad to zaista i postaje lako.

  • „Obratite pažnju i shvatit ćete to bez problema.”
  • „Vi to možete, to je zaista jednostavno.”
  • „Pokazat ću vam najlakši način da to razumijete.”

Važno je istaknuti da ova strategija funkcionira samo ako je vaše poučavanje zaista uvjerljivo. Ono mora biti jasno, detaljno, precizno te usredotočeno na jednu jedinu stvar. Drugim riječima, ono mora biti izvedivo.

Ako nije, tad niste spremni za poučavanje određenog sadržaja.

Jedna je od tajni odličnog poučavanja i brzog napretka u tome da svakodnevno svoje učenike vodite od jednog uspjeha do drugog. Samopouzdanje koje ovo pobuđuje u učenicima te učenje i napredak koji takvo učenje donosi može biti zaista transformativno.

Naš je posao složeno učiniti jednostavnim. S druge strane, danas se od mnogih učitelja i škola traži više strogoće. Međutim, to ne znači da se učenike mora mučiti kako bi razumjeli ono što poučavamo. To znači da bismo stalno trebali pomicati granice onoga što naši učenici mogu.

Prije nekoliko me godina jedan učitelj upitao: „Što je točno ta Linsinova metoda? Moji mi učenici stalno govore da žele učiti matematiku uz pomoć tvoje metode. Što ti radiš drukčije od mene?”

„Ništa”, odgovorio sam. „Samo im kažem da je lako.”

Kad vaše lekcije bude jasne i uvjerljive te kad ćete svojim učenicima govoriti da oni to zaista mogu, iznenadit ćete se time što sve mogu postići. I njihove će se obitelji iznenaditi. Svi će biti iznenađeni osim vas, jer vi znate da su vaši učenici sposobni naučiti bilo što ako slijede vaše upute. I ako vjeruju da oni to mogu.

………………….

NAPOMENA

  •  Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko popularnih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com

 

Vezani članci
Školski portal: Djeca ipak ostaju vjerna klasičnim medijima

Djeca ipak ostaju vjerna klasičnim medijima

Tri četvrtine djece u dobi od četiri do trinaest godina…

Školski portal: U Europskoj uniji 109 milijuna predškolaca, učenika i studenata

U Europskoj uniji 109 milijuna predškolaca, učenika i studenata

…koji nudi širok raspon regionalnih statistika dostupnih za svih 28…

Školski portal: 'Poučavanje je jednostavno, ali ga vanjski promatrači čine složenim'

'Poučavanje je jednostavno, ali ga vanjski promatrači čine složenim'

Petnaest godina poučavanja – te godine i godine osvrtanja na…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Stručno usavršavanje u Rigi

Stručno usavršavanje u Rigi

… ispred OŠ don Lovre Katića…

Školski portal: Bakin vrt u mojem tanjuru

Bakin vrt u mojem tanjuru

S velikim zadovoljstvom objavljujemo da je…

Školski portal: Eksperiment s biljkama pokazao učenicima razornu moć zlostavljanja

Eksperiment s biljkama pokazao učenicima razornu moć zlostavljanja

Pored jedne je biljke postavljen zvučnik…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…