Školstvo u medijima
PET SAVJETA KAKO DA POBOLJŠATE SVOJ NASTAVNI PLAN
Korisni trikovi za glatko planiranje nastavne godine
objavljeno: 15. svibnja 2018.

Nekad sam sama sebi postavljala ovakva pitanja. Ali kako su godine prolazile, naučila sam korisne trikove kako da planiranje protekne glatko i bez poteškoća.

Bilo da prilagođavate postojeći plan ili počinjete od nule, isprobajte sljedeće savjete za provođenje produktivne školske godine.

GLEDAJTE VELIKU SLIKU

Vjerujem da je najteže početi. Ako imate poteškoća s prvim koracima u planiranju lekcije, napravite korak unazad. Povežite se s drugim nastavnicima i saznajte kako se vaša nastava može uklopiti u širu sliku. Potom je možete „razlomiti” na manje jedinice koje se temelje na ciljevima. Što želite postići u svakoj jedinici? Što želite da vaši učenici znaju ili mogu raditi do kraja godine? U svakoj lekciji naglasite željeni ishod ili cilj kojem ćete vi i vaši učenici težiti.

NE OSLANJAJTE SE NA ATRAKTIVNE STVARI

Čak i nakon što sam isplanirala lekciju, volim ponovno procijeniti svoje strategije. Upitam se što mogu poboljšati ili učiniti učinkovitijim. Koje su strukture ili sustavi u mojoj učionici djelotvorni? Na koji ih način mogu dodatno iskoristiti? Umjesto da „lomite” dan na sitne dijelove, usredotočite se na aktivnosti koje nude veće mogućnosti za dublje promišljanje. Aktivnosti inspirirane Pinterestom mogu okupirati djecu, ali ne nude uvijek potrebnu disciplinu i važnost.

BUDITE KREATIVNI KAD SU U PITANJU IZVORI INFORMACIJA

U današnje je vrijeme inspiracija svuda oko nas. Jedan je od mojih omiljenih izvora Understanding by Design, koji nudi šablone za planiranje lekcija. Ta internetska stranica sadrži članke, webinare, videozapise za online učenje. Njihova je metoda „planiranje unatrag” – prvo razmišljate o onome što želite postići, a zatim napravite procjenu izvedbe.

MISLITE UNATRAG I POVEŽITE PLAN SA STVARNIM ŽIVOTOM

Prvi je korak prepoznavanje nacionalnih standarda. U drugom je koraku potrebno prepoznati trajne ideje i ciljeve koji imaju vrijednost izvan učionice. Postavite ključna pitanja koja će motivirati učenike da svladaju određeno gradivo. Na primjer, pokažite im kako se u svijetu služe mjerama, različite načine na koje ljudi mjere i alate kojima se pritom služe. Postavite učenike u situaciju u kojoj trebaju odabrati alate i upotrijebiti naučeno u praksi. Treći su korak aktivnosti učenja, što se odnosi na razne tehnike poučavanja koje trebaju jamčiti bolje razumijevanje i veću samostalnost u procesu učenja. Počnite s onime što već znaju o mjerenju. Možda su, na primjer, svoju visinu i težinu već mjerili kod liječnika. Pokušajte se povezati sa stvarnim životom. Primjer iz stvarnog života koji ja koristim jest trgovina namirnicama. Odvedem ih na zamišljeno putovanje i pitam gdje i kako važu voće. Ubrzo počinju shvaćati skale i mjerne jedinice te su njima i služiti u svakodnevnom životu.

NE BUDITE TRADICIONALNI   

Ne bojte se unijeti nešto novo i drukčije u vaš nastavni plan. Na primjer, odvedite djecu izvan učionice kako bi sagledali lekciju iz druge perspektive.

Svoj razred poučavam o ruralnim, urbanim i prigradskim zajednicama. Organizirala sam terensku nastavu kako bi učenici sve naučeno mogli i doživjeti. Kad smo učili o urbanoj zajednici išli smo autobusom u grad i prošetali povijesnim dijelom. Mogli su promatrati i razmisliti o tome zašto su određene građevine izgrađene drukčije od ostalih. Kad smo učili o ruralnoj zajednici otišli smo na mljekarsku farmu. U predgrađe smo pak krenuli s ruksacima na leđima i razgovarali s radnicima u banci ili pekarnici, nakon čega su učenici na satu predstavili što su vidjeli i naučili.

BUDIMO ISKRENI: dobar nastavni plan teško je napraviti. Najbolji savjet koji vam mogu dati jest da smislite nešto što vama funkcionira, a pritom je podložno promjenama pokaže li se za time potreba.

………………

NAPOMENA

  • NeaToday.org – svakodnevno donosi najnovije vijesti iz svijeta obrazovanja.
  • neatoday.org