Pljesak molim
PULA UGOSTILA NAJBOLJE MLADE MATEMATIČARE HRVATSKE
Matematičko znanje odmjerilo 676 učenika u 169 ekipa
objavljeno: 16. svibnja 2018.

Entuzijazam učenika, učitelja, nastavnika i organizatora na samom kraju školske godine, prepune dvorane hotela, matematički žamor 900 matematičara samo je djelić atmosfere festivala, prenio nam je Robert Gortan u ime organizatora.

• Natjecalo se 70 škola

Hotel Park Plaza Histria bio je ispunjen mladima iz čak 70 osnovnih i srednjih škola iz cijele Istre, Rijeke, Opatije, Crikvenice, Lošinja, Kostrene, Čabra, Karlovca, Zagreba, Dugog Sela, Svete Nedelje, Bjelovara, Požege, Virovitice, Krapine i Osijeka. Uz više od 150 mentora, dvadesetak profesora organizatora i studentica u Histriji se okupilo čak 900 zaljubljenika u matematiku.

U jednodnevnom druženju velikih i malih matematičara održalo se ekipno natjecanje „Ekipa za 5+” za učenike osnovnih škola u kategorijama PIKO, MIKRO i MEGA te učenike srednjih škola u kategoriji GAMA. Usporedno je održana smotra istraživačkih radova, malih znanstvenih projekata pod nazivom „Matematika+”.

U ekipnom je natjecanju sudjelovalo 169 ekipa, odnosno 676 učenika – 30 ekipa iz kategorije PIKO (učenici 3. i 4.razreda osnovne škole), 50 ekipa kategorije MIKRO (učenici do 5. i 6. razreda OŠ), 41 ekipa u kategoriji MEGA (učenici 7. i 8. razreda) i 48 ekipa u kategoriji GIGA (srednjoškolci). Kad je otkucala posljednja sekunda natjecanja, vrijedni organizatori počeli u ispravljati, a smotra istraživačkih radova još je oduševljavala prisutne kreativnošću radova – od prezentacija, iznimnih izvješća, projektnih dnevnika, plakata, displeja, maketa, kostima do javnoga govora četrnaest timova.

• Prezentacija matematičkih projekata

U kategoriji osnovnih škola učenici su prikazali sljedeće projekte – „Ričina” OŠ Čavle, „Grota do grote – kažun” OŠ dr. Mate Demarina iz Medulina – Područni odjel Banjole, „DvorsKA slagalica” OŠ Grabrik iz Karlovca, zatim projekt „Praćenje stanja morskog ekosustava u uvali Svežanj u Kostreni” OŠ Kostrena, „Prvi let” OŠ Šijana, „Šetnja s dinosaurima” OŠ Tar – Vabriga i projekt „Istra regija maslinarstva – mali maslimatičari” OŠ Veruda. Projekt „Kišna Rijeka” predstavili su učenici OŠ Turnić, a svoje projekte predstavili su i učenici Osnovne škole Vidikovac – „Becimat” i „Uokolo pulskoga Kaštela”.

U kategoriji srednjih škola svoje su projekte predstavili učenici Srednje škole Krapina – projekt „Matematički vodič po Krapini”, zatim „Hendrixov most” Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju iz Zagreba, „Bučomatika” učenici Gimnazije Požega, dok su pulski ekonomisti predstavili projekt „Zeleni puteljci Pule”. Govoreći o ovim matematičkim projektima učenici su kazali kako im je bilo jako zanimljivo istraživati za projekte, naučili su mnogo toga, pritom su se družili i zabavili te, ono najvažnije, otkrivali matematiku, a neki je još više zavoljeli.

• Odlični Puljani i Porečani

Što se tiče rezultata ekipnog natjecanja za osnovne škole – u kategorija PIKO prvi su učenici OŠ Poreč, drugi OŠ Matka Laginje iz Zagreba, a treći učenici OŠ Kostrena. U kategoriji MIKRO prva je ekipa MAT-a – obrta za poduku Zagreb, drugi učenici OŠ Grabrik iz Karlovca, a treći OŠ Špansko Oranice iz Zagreba. U kategoriji MEGA prva je bila ekipa OŠ Vladimira Deščak iz Svete Nedelje, drugi učenici OŠ Špansko Oranice iz Zagreba, a treći polaznici Centra za izvrsnost iz Krapine.

U kategoriji srednjih škola prvo su mjesto osvojili učenici riječke gimnazije Andrije Mohorovičića, drugi su polaznici Centra izvrsnosti iz Krapine, a treća je zagrebačka gimnazija Lucijana Vranjanina. Najbolje istarske ekipe one su iz OŠ Poreč u kategoriji PIKO, OŠ Poreč u kategoriji MIKRO, OŠ Veli Vrh, Pula u kategoriji MEGA te SŠ Mate Blažine iz Labina u kategoriji GIGA.

Organizatori su zahvalili sponzorima Gradu Puli, Turističkoj zajednici grada Pule, Zajednici tehničke kulture, izdavačkim kućama ŠKOLSKA KNJIGA, Profil, Alfa, poduzeću Arenaturist i Hrvatskom matematičkom društvu. [ IZ DRUGIH MEDIJA | glasistre.hr ]