Zanimljivosti
MEDICINSKA ŠKOLA OSIJEK
Poticati human, plemenit i nesebičan rad
objavljeno: 21. svibnja 2018.

[ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisao: Ivica BULJAN  ] … učenica Medicinske škole u Osijeku, koja je sa svojom ekipom, koju su još činili Matej Jurković, Renata Jakić, Lea Kasa, Florijan Hajba i Matea Paradžik pod mentorstvom Maje Rakin, za osvojeno prvo mjesto na natjecanju mladih Hrvatskoga Crvenoga križa osvojili Oskara znanja.

– Prije nego što smo bili obaviješteni da smo odabrani za Oskara znanja, nisam ni najmanje razmišljala o tome. Naravno da smo svi bili iznenađeni i uzbuđeni, a kada su se dojmovi i euforija slegli, razmišljali smo o tome kako smo mnogo vremena i truda uložili u pripreme za natjecanje te nam je drago što se sve to uzelo u obzir. Na kraju se trud isplatio – navodi Lorena.

 ✿ USADITI PRAVE VRIJEDNOSTI

Njezina mentorica Maja Rakin, magistrica medicine, ističe kako joj je drago što se znanje, izvrsnost i zalaganje prepoznaju i cijene.

– Učenici su najvažniji element i kriterij kvalitete obrazovanja te razlog zbog kojega izvrsnost zaslužuje biti prepoznata i nagrađena. Uspjeh učenika treba ponosno predstaviti i pohvaliti. Agencija za odgoj i obrazovanje prepoznala je plemenit i nesebičan rad mentora na razvoju kompetencija svojih učenika te mi na ovaj način javno zahvalila na iznimnom trudu koji sam uložila kako bi učenici Medicinske škole Osijek postali državni prvaci na natjecanju mladih Hrvatskoga Crvenoga križa. Osim što su postali državni prvaci, i dalje pokazuju plemenitost i nesebičan rad u svakodnevnom životu. To je veća nagrada i od Oskara znanja, jer znači da smo im uspjeli usaditi prave vrijednosti u kojima sudjeluju i ostali nastavnici, a ponajprije njihovi roditelji – navodi Rakin.

Na upit kakav je osjećaj biti najbolji u nekom području Lorena odgovara:

– Unatoč brojnim pohvalama, nagradama i priznanjima treba ostati priseban i, kako bismo rekli, na zemlji, stoga ne bih rekla da sam najbolja u ovome području već da sam iskoristila i prihvatila znanja koja su mi se nudila. Nisam odustajala od vlastitih ciljeva unatoč brojnim obeshrabrenjima, jer je to nešto čime se želim baviti u životu. Oduvijek se smatram otvorenom i svestranom osobom, kao i moji kolege s kojima sam i osvojila ovu nagradu. Kroz druženje se učilo, vježbalo, radilo uza smijeh, a katkad i suze. Ovo mogu nazvati simbiozom, budući da smo svi, na neki način, pridonijeli ovakvom izvanrednom konačnom rezultatu.

 ✿  PRVA POMOĆ

Lorena ističe kako je motivacija itekako prisutna.

– Pogotovo kada vam stariji, iskusniji ljudi potvrde da imate potencijala i da to iskorištavate na dobar način. Onda još kada stigne ovakva nagrada, nemoguće je obuzdati uzbuđenje. Takvi događaji oblikuju nas i razvijaju tako da me još više motiviraju na rad i ostvarivanje vlastitih želja i ciljeva koje sam zacrtala – navodi Lorenza, dok mentorica Rakin dodaje kako je uspjeh motivira i potiče na potrebu za neprestanim pedagoškim, psihološkim, andragoškim i strukovnim usavršavanjem.

– Na taj način želim unaprijediti svoje profesionalne kompetencije radi podizanja kvalitete obrazovanja. Također, želim pomagati i podržati svoje učenike na putu do ostvarivanja ciljeva, ali i potaknuti ih na human, plemenit i nesebičan rad sudjelovanjem u brojnim edukativno-humanitarnim programima. Naš obrazovni sustav treba poraditi na unaprjeđenju metoda za poticanje učenika i nastavnika za daljnji rad – navodi Rakin.

O tome kako izgledaju i koje su specifičnosti natjecanja mladih Hrvatskoga Crvenoga križa Lorena navodi:

– Natjecanja mladih vrlo su važna, jer njima stječemo vještine i znanja koja će nam služiti u životu, znanja koja ćemo moći prenijeti na druge, koja će nas oblikovati kao samostalnu osobu i izgraditi nas. Natjecanja mladih imaju veliku ulogu i obuhvaćaju razna pozitivna područja rada mladih, od razmjene iskustava i znanja, međusobnog prihvaćanja, spoznavanja sebe preko druženja pa sve do pripreme za život, gdje ćemo biti prepušteni sebi i svom znanju. Natjecanje obuhvaća provjeru teorijskog znanja prve pomoći, povijesti Pokreta Crvenoga križa i Crvenog polumjeseca te znanja o Hrvatskom Crvenom križu koje se provjerava ispitima. Praktični dio natjecanja su radilišta gdje ekipe pokazuju timski rad i vještine pružanja prve pomoći pomažući ozlijeđenim osobama. Ozlijeđene osobe imaju određeni scenarij i umjetne ozljede kako bi što realnije simulirali stvarnu životnu situaciju.

 ✿  PROMOVIRANJE NAČELA CRVENOGA KRIŽA

Na nju se nadovezuje i mentorica Rakin, koja kaže:

– Svrha je natjecanja mladih Hrvatskoga Crvenoga križa promicanje temeljnih načela Međunarodnog pokreta Crvenoga križa i uključivanje mladih u humanitarne programe. Na natjecanju sudjeluju ekipe u kategoriji pomlatka – osnovne škole i ekipe u kategoriji mladih – srednje škole. Natjecanja mladih organiziraju se na gradskoj, međužupanijskoj i državnoj razini. Na natjecanju se provjeravaju znanja o Međunarodnom pokretu Crvenoga križa i Crvenog polumjeseca, Hrvatskom Crvenom križu, međunarodnom humanitarnom pravu i ljudskim pravima te znanje i vještine iz pružanja prve pomoći. Učenici su na praktičnim radilištima prve pomoći, putem unaprijed pripremljenih scenarija i realistično prikazanih ozljeda, pokazali visoku razinu pripremljenosti iz tog područja. Upravo se pomoću praktičnih radilišta nastoji upozoriti na važnost znanja prve pomoći u svakodnevnom životu. Važno je imati na umu kako je ovo jedno od rijetkih natjecanja u kojima nije važno pobijediti, nego su važna znanja i vještine koje su učenici ovim pripremama stekli te će ih nositi sa sobom cijeli život. Zavidna razina znanja iz ispitivanih područja, a posebno iz vještine pružanja prve pomoći, rezultat je napornoga dugotrajnog pripremanja ekipe i zasluga mentora te volontera Crvenoga križa koji su pripremali ekipu. Za uspjeh školske ekipe zaslužna je predanost radu, timski rad, uspješno svladavanje vještina u pružanju prve pomoći te učenje teorijskih znanja.

Lorena nam govori i kako je ovo iskustvo bilo fantastično.

– I dalje sam uključena u slična događanja u školi i Crvenom križu. Namjeravam ostati dijelom svega i prenositi svoja znanja i iskustva na druge, mlađe generacije, budući da je sada na njih došao red. U Crvenom križu pripremaju se razna brojna natjecanja u koja se još namjeravam uključiti dok ne završim srednju školu i ne steknem zvanje. Ovo stečeno znanje bit će mi korisno. Bitno je svojstvo ovakve vrste natjecanja i timski rad, međusobna komunikacija i razumijevanje te smo što se toga tiče izvanredno funkcionirali. Naravno da je uza sve uspone bilo i laganih padova poput sitnih svađa i nesuglasica, no to se sve uspješno riješilo. Da toga nije bilo, sumnjam da bismo dogurali tako daleko i osvojili prvo mjesto. Osim onog dijela učenja vezanog za našu buduću struku, naučili smo dosta i o međuljudskim odnosima, komunikaciji i suradnji koja će nam nedvojbeno mnogo pridonijeti u svakom aspektu našeg života – navodi Lorena i dodaje kako joj je mentorica uvijek bila spremna pomoći:

– Istinski nas je razumjela. Na sve ovo nismo ni najmanje gledali kao na tipično učenje. Zapravo, bilo je potpuno suprotno i opušteno, a čim je takvo ozračje sve se lakše radi i bolje pamti. Svi smo bogatiji za novo, pozitivno iskustvo. Između ostalog, sve je ovo pridonijelo upotpunjavanju dosadašnje vještine bitne za naš budući posao, a neke smo nove i naučili.

 ✿  PREDANOST RADU

Njezina mentorica Rakon kaže kako je ekipa Medicinske škole Osijek bila iznimno predana radu, što svakako pokazuju i postignuti rezultati na pojedinim razinama natjecanja.

– Priprema ekipe za ovakvu vrstu natjecanja iznimno je zahtjevna, ali istodobno obogaćena i brojnim iskustvima koja svakako obogaćuju rad svakog nastavnika. Učenici su bili vrlo motivirani i vjerovali su u vlastiti uspjeh te su za odricanje, trud i rad bili zaista nagrađeni kada su postigli izvrsne rezultate, ali i svladali određene vještine te stekli znanja koja su im potrebna za cijeli život – govori Rakin i ističe poticanje ravnateljice i nastavnika Medicinske škole Osijek za sudjelovanje na natjecanju mladih Hrvatskoga Crvenoga križa, ali i uključivanje u brojne edukativno-humanitarne programe Hrvatskoga Crvenoga križa koji pridonose razvoju učenika u društveno odgovorne pojedince s izraženim altruističnim osobinama.

– Ovakav način rada učenike senzibilizira za volontiranje i volonterske akcije. Učenici se povezuju i druže i izvan školskih hodnika. Postaju odgovorni, preuzimaju određene zadatke i izgrađuju samopouzdanje. Uče različite društvene vještine te sudjeluju u brojnim radionicama koje organizira Hrvatski Crveni križ – smatra Rakin, a Lorena o planovima za budućnost kaže:

– Nagodinu završavam srednju školu te se nadam uspješnom polaganju ispita državne mature, budući da želim nastaviti ovu struku i upisati studij sestrinstva u Osijeku. Svaki je fakultet težak, ali samo onoliko koliko ti sam dopustiš i želiš da ti bude teško. Medicinske znanosti zahtijevaju mnogo rada i discipline za učenjem. Budući da je to ono što volim i u čemu se vidim u budućnosti, ne vidim nekakve prepreke za ostvarenjem. Bitna je samo dobra organizacija vremena i određivanje vlastitih prioriteta. Meni samoj, kao naravno i mojim roditeljima koji su mi iznimna podrška, najbitnije je obrazovanje i daljnje djelovanje u društvu mladih Hrvatskoga Crvenoga križa. Moji su prioriteti i osobne želje već unazad nekoliko godina određeni, tako da samo nastavljam istim stopama da ih ostvarim. Nadam se uspješno, kao i dosad. Jednostavno se odmalena vidim u ovom plemenitom pozivu koji je iscrpljujući i tjelesno i emocionalno, ali donosi i osobno zadovoljstvo.

Zadovoljstvo u pomaganju drugima

………………………

Ravnateljica Renata Gal ističe kako uspjehe svakog nastavnika i učenika doživljava kao potvrdu dobrog rada i primjer ostalim učenicima i nastavnicima, što ih sve motivira za rad.

– Naš obrazovni sustav ne posvećuje dovoljno pažnje ni sredstava za rad s nadarenim učenicima, ali to nije presudno za motivaciju nastavnika i učenika. Nastavnici prepoznaju nadarene učenike i posvećuju se radu s njima sa zadovoljstvom i entuzijazmom, što i učenici prepoznaju kao dodanu vrijednost, a ne kao napor. Upravo taj odnos učenika i nastavnika formula je njihova zajedničkog uspjeha – smatra Gal, koja na upit koliko škola radi na osvještavanju važnosti humanizma i pomoći drugima, kojima je ta pomoć potrebna, kaže:

– Učenici se upisuju u zdravstvena zanimanja jer žele pomagati drugima, a koliko su učenici Medicinske škole Osijek svjesni važnosti humanizma vidljivo je iz svih javno-zdravstvenih i volonterskih aktivnosti u kojima sudjeluju iz godine u godinu. Školski Volonterski klub Nadice okuplja učenike i nastavnike koji dio svoga slobodnog vremena žele posvetiti pomaganju drugima. Za svoj rad i škola i nastavnici pojedinci dobitnici su godišnjih nagrada Volonterskog centra Osijek kao i nagrade Otisak srca Naklade za razvoj civilnog društva za najbolji inovativni model volontiranja mladih. Nagrada Otisak srca dodijeljena je projektu Da sam ja Petar Pan, osmišljenom kako bi sami učenici predložili osobe u svojoj okolini kojima mogu pomoći tako da ispune neku njihovu želju.

Na upit koliko škola prati uspješne učenike i pomaže im u njihovim nastojanjima da postignu kvalitetne rezultate ravnateljica Gal odgovara:

– Mnogi nastavnici Medicinske škole Osijek organiziraju dodatnu nastavu i provode izvannastavne aktivnosti s učenicima, vezano za nastavne sadržaje, ali i uz kreativno stvaralaštvo mladih na području medijske kulture, glazbe i sporta. U školi imamo učenike koji su članovi državnih reprezentacija, mjesnih sportskih klubova, dobrovoljnih vatrogasnih društava, kulturno-umjetničkih društava, Saveza izviđača, raznih udruga za rad s mladima, uz redovitu nastavu pohađaju glazbenu školu i aktivno sudjeluju u različitim projektima koje provodimo. Voditelji aktivnosti u kojima sudjeluju učenici dogovaraju s ostalim nastavnicima kako će učenici ispuniti svoje redovite školske obveze. Ključ je uspjeha suradnja i dobra komunikacija, a zadovoljni učenici i nastavnici također su uspješni, i obrnuto.

………………………