Jučer-danas-sutra
ZAŠTO NE TREBATE UVJERAVATI PROBLEMATIČNE UČENIKE DA SE PROMIJENE
Budite vođa kojeg trebaju, svoj plan provodite smireno i odlučno
objavljeno: 22. svibnja 2018.

… katkad se radi o motivacijskom govoru, a katkad o prijekoru, pohvali ili nekom pitanju. Međutim, u svakom od ovih slučajeva učitelj pokušava uvjeriti učenika da se promijeni i popravi svoje ponašanje.

Učitelj se učeniku obraća ozbiljnim tonom glasa i biranim riječima da bi ga potaknuo na promjenu. Iako može doći do kratkoročnog poboljšanja, to nikad ne potraje. Zapravo, najvjerojatniji je rezultat pogoršanje učenikova ponašanja.

A razlog je sljedeći: kad pokušavate uvjeriti učenike da poprave svoje ponašanje, pokazujete koliko vam je to bitno.

Time im dajete do znanja koliko njihovo ponašanje utječe na vas i mijenja vaše raspoloženje.

Na taj način zapravo gubite svoju nadmoć. Umanjujete svoj utjecaj i dajete svom najizazovnijem učeniku moć da popravi ili uništi vaš dan.

Imajte na umu da to nije nešto što oni svjesno čine.

To je jednostavno ljudska priroda.

Ako postoji pukotina u temeljima vašeg rukovođenja učionicom, koliko god mala bila, vaši će je učenici pronaći.

Da biste promijenili svoje „najteže” učenike i njihovo ponašanje, nikad im ne smijete pokazati koliko to utječe na vas.

Osim u iznimnim slučajevima, najbolje je suzdržati se od toga da učenike pozovete na stranu kako biste pričali s njima.

Umjesto toga, slijedite svoj plan za upravljanje učionicom. Provodite ga smireno i odlučno. Pretvarajte se da vas nije briga za to ponašaju li se učenici neprimjereno ili ne.

Obavijestite ih o svojoj odluci i zatim se okrenite i odšećite kao da se ništa nije dogodilo.

Nikad im nemojte dopustiti da vide kako se predomišljate.

S druge strane, ako primijetite pravo poboljšanje u ponašanju, dajte im to do znanja – izravno i iskreno.

  • „Tako se to radi!”
  • „Danas si bio zaista odličan.”
  • „Ne može bolje od toga. Bravo!”
  • „Znao sam da ti to možeš!”

U međuvremenu, ojačajte svoj položaj, utjecaj i vodstvo svojom nepokolebljivošću, ustrajnošću, ljubaznošću i smislom za humor.

Budite nasmiješeni, ljubazni i prijateljski raspoloženi te im na taj način pokažite i dokažite da je svaki dan novi dan.

Budite vođa kojeg trebaju.

Time što ih nećete pozvati na stranu niti ih moliti, nagovarati, laskati im ili manipulirati njima glasnije ćete im nego riječima dati do znanja da vjerujete u njih.

Oni to zaista mogu.

To je neporeciva istina koju će moći vidjeti u vašim očima i na vašem licu svakog dana.

I to će ih naposljetku promijeniti.

………………

NAPOMENA:

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko popularnih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com