Uostalom, oni mogu osjetiti toplinu ljeta na svojoj koži, miris kreme za sunčanje i slobode u zraku.
To je radosno vrijeme za učenike, nema sumnje u to, ali također može biti opasno za učitelje. Ako niste pažljivi, lako je izgubiti kontrolu.
Stres i umor mogu utjecati na vas. Vrlo se lako može dogoditi da dižemo glas na svoje učenike i prekoravamo ih. Iako to može pomoći da se vaši učenici stišaju, postoji jednostavnija i učinkovitija metoda koja će vam pomoći da ne izgubite kontrolu nad svojim razredom.
Ona uključuje prilagodbu tri područja vašeg svakodnevne prakse: prijelaza s jednoga gradiva na drugo, rutina i obrađivanja novoga gradiva.
■ PRIJELAZ S JEDNOGA GRADIVA NA DRUGO
Ovdje je ključno usporiti. Učenicima detaljnije nego obično objasnite što od njih očekujete prije nego što krenete dalje.
Držite se jednostavnosti, ali uvedite veće stanke i tišine između rečenica, fraza, čak i riječi.
Budite ugodni i opušteni, kao da niste ni u kakvoj gužvi. Jednostavno se nasmijte i dišite, krećite se graciozno i pretjerujte u svome mirnom stanju. To je jednostavna mala promjena, ali će s vremenom vaši učenici početi raditi isto.
Oni će imitirati vašu mirnoću, vaše kretnje i vaše ponašanje.
Njihova nervoza polako će nestati, kao i tenzije iz učionice, a vaš će razred biti staložen i spreman za slušanje i učenje.
■ RUTINE
Učenici gube motivaciju pred kraj školske godine. Dosađuju se obavljajući iste rutine, zbog čega zabušavaju i nedolično se ponašaju.
Rješenje [pomalo paradoksalno s obzirom na to da želimo usporiti tranzicije] jest ubrzati rutine. Pokažite im kako da ih obave dvostruko ili trostruko brže.
Ako se služite tajmerom, tad skratite dopušteno vrijeme.
To je lak način na koji možete unijeti novost i svježinu u zamorne rutine. Time ćete pridobiti njihovu pažnju i unijeti više zanimljivosti u nastavu. To također potiče učenike tako što podiže zabavu i zahtijeva bolju koncentraciju.
■ OBRAĐIVANJE NOVOGA GRADIVA
Umjesto da budete popustljiviji prema učenicima što je kraj školske godine bliži, najbolje je da nastavite gurati. Tražite više od svojih učenika, a ne manje. Osigurajte im dobar početak sljedeće školske godine tako da ih naučite novim vještinama, konceptima i tehnikama.
Kad se radi o obrađivanju novoga gradiva, guranje naprijed, čak i ubrzavanje pomaže održati njihov interes, daje im izazove koje moraju svladati i zahtijeva dodatnu razinu koncentracije.
Kraj školske godine trebao bi doći kao iznenađenje, a ne kao gacanje prema cilju teškoga koraka.
■ ■ NEMOJTE DOPUSTITI DA SE VATRA UGASI ■ ■
Između usporavanja prijelaza s jednoga gradiva na drugo, unošenja svježine u rutine i ubrzavanja poučavanja, pokušajte u svoju učionicu unijeti istu strast s početka nastavne godine.
Također, nemojte zaboraviti igrati s učenicima obrazovne igre, smijati se i uživati u njihovu društvu i veseliti se što privodite kraju još jednu školsku godinu. Međutim, neka budu zaposleni i prisutni ovdje i sad. Prilagodite se kako biste održavali motivaciju i sabotirali zabušavanje.
Oni će biti sretniji i bolje će se ponašati.
Vi ćete bit smireniji.
A gubitak kontrole, čak i na trenutak, više neće biti mogućnost.
……………………
NAPOMENA
- Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko popularnih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com