Školstvo u medijima
OVOGA SE NE MOŽETE SAMO DJELOMIČNO PRIDRŽAVATI
Kako značajno poboljšati svoj nastavni sat
objavljeno: 30. svibnja 2018.

Uz to, ona je uzrok velikog napretka što se tiče učeničkog ponašanja i slušanja te radnih navika i pozornosti na satu. Radi se o pristupu ili pravilu kojeg se možete svakodnevno pridržavati i na koje se možete osloniti.

To doduše zahtijeva malo discipline, pogotovo u početku, ali rezultati mogu biti zaista izvanredni.

STOGA, O ČEMU SE TOČNO RADI?

Samo o ovome:

Ako ikad od svojih učenika ne budete dobivali ono što tražite:

✿ zaustavite ih u onome što rade

✿ ponovite lekciju

✿ počnite ispočetka.

Ovo vam vjerojatno nije ništa novo.

Možda ste već isprobali ovu strategiju ili mislite da se upravo sad njome služite prilično dobro.

Ja je zovem tajnom zbog toga što sam, nakon promatranja stotina razreda posljednjih godina, shvatio da se samo mali postotak učitelja zapravo pridržava ove strategije.

To nije nešto čega se možete samo djelomično pridržavati.

Ako to radite povremeno, to nije samo zbunjujuće za učenike, već im šalje poruku da ne mislite ono što kažete.

U tom bi slučaju bilo bolje kad uopće ne biste provodili ovu strategiju.

✿  Međutim, ako slijedite ovaj jednostavan scenarij svaki put kad vaši učenici ne uspiju zadovoljiti vaša očekivanja, možete preobraziti svoj nastavni sat.

✿ To mora biti dio svake lekcije, svake rutine i svakodnevni dio vaše razredne kulture.

Ova strategija funkcionira zato što vas tjera da budete iznimno učinkoviti pri prenošenju gradiva. U isto vrijeme, ona pomaže učenicima da postanu snažni, aktivni i ustrajni.

Drugim riječima, ova strategija i vas i učenike tjera da preuzmete odgovornost za svoja djela.

S vremenom ćete postati toliko dobri u prenošenju onoga što želite, bez obzira na to radi li se o radu u skupinama, predavanju zadataka na vrijeme, odabiru knjige ili nečemu drugome, da će se vizija koju imate za svoje učenike materijalizirati pred vašim očima.

Vaši će učenici zauzvrat postati stručnjaci u prepoznavanju onoga što želite i provođenju toga u djelo. Vjerujte mi, ovo nisu lažna obećanja. Međutim, slijedi upozorenje.

Kad se počnete koristiti ovom strategijom, mogli biste sporo napredovati, pogotovo ako je se počnete pridržavati usred školske godine. Vaš je razred možda već naviknut na to da vas samo napola sluša ili uopće ne sluša, da morate ponavljati gotovo sve što radite.

Osjećat ćete se kao da zaostajete s gradivom ili kao da nikad nećete obraditi sve što morate proći s učenicima.

Ako izgurate do kraja i pridržavate se ove strategije, to će vam se sigurno isplatiti.

Vaši će učenici shvatiti da svaki put kad im dajete upute, kad poučavate i detaljno pokazujete ono što želite ili kad zatražite nešto jednostavno od njih, vi zaista očekujete da se toga i pridržavaju.

Svakog će se dana stanje poboljšavati. Svakog će dana vaš razred biti brži i učinkovitiji. Naposljetku, imat ćete više vremena nego što će vam trebati.

Štoviše, moći ćete svoje učenike pohvaliti, a to će ih motivirati na nova postignuća.

Sve to počinje s vašom predanošću i sposobnošću da se pridržavate onoga što kažete; da vaša djela budu sukladna vašim riječima. Naposljetku, viša očekivanja ne svode se na ono što kažete, već na ono što radite.

…………………….

NAPOMENA

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko popularnih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com