Zanimljivosti
OŠ MATE LOVRAKA, PETRINJA
Lektira na pozornici robotskoga kazališta
objavljeno: 30. svibnja 2018.

Tim se scenarijem naša literarno-recitatorska skupina pod vodstvom učiteljice Josipe Šajnović prijavila na CARNet-ov natječaj „Lektira na pozornici robotskoga kazališta” i pobijedila, s još dvije škole, OŠ Ivana Ragnara iz Kamenice i Industrijsko-obrtničkom školom iz Siska. Nagrada, Robotsko kazalište lutaka, dodijeljena im je 26. svibnja 2018. u I. tehničkoj školi Tesla u Zagrebu. Naša će škola, Osnovna škola Mate Lovraka, ovom nagradom biti jedna od tri škole koje će prve u svijetu izvesti predstavu na pozornici Robotskoga kazališta.

Svrha je ovog natjecanja na inovativan i kreativan način pristupiti čitanju i tumačenju književnih djela školske lektire, preoblikovati lektirno djelo u scenarij predstave koja se može izvesti u Robotskom kazalištu lutaka. Robotsko kazalište lutaka inovacija je trojice učenika iz Zagreba, koji su osvojili zlatnu medalju na izložbi inovacija INOVA – mladi u svibnju i na međunarodnoj izložbi ARCA u listopadu 2017. godine. To je uređaj koji se spaja na računala, koje pokreće likove i upravlja predstavom. Nakon pisanja scenarija, predstava se režira blok-programiranjem, u što će se uključiti naši informatičari sa svojom voditeljicom Andreom Galian Pucović.

Lektirni predložak Pismo iz Zelengrada, motivacija je za nastanak scenarija predstave Šumski prosvjed. Pismo iz Zelengrada, spisateljice Nevenke Videk, priča je napisana u stihovima i u obliku slikovnice, a donosi vrlo važne životne poruke. Prva je poruka važnost očuvanja čiste i zdrave prirode, a druga, ne manje važna, pouka o prijateljstvu i slozi. Stanovnici Zelengrada sami su očistili zagađeni potok i uputili pismo ljudima u kojem ih mole da ne zagađuju okoliš te kako je priroda zajednički dom svih živih bića. Ove su neiscrpne i uvijek aktualne teme potaknule učenike na razmišljanje i kreativnost, što je rezultiralo raspravom i olujom ideja iz kojih je nastao igrokaz Šumski prosvjed. Tema lektirnog djela prenesena je i na vlastita iskustva učenika te povezana s aktualnim problemima našeg zavičaja.

Nekontrolirano odlaganje otpada nije jedini ekološki problem. Naš grad i cijeli naš zavičaj pretrpio je velika razaranja u Domovinskom ratu, koja su vidljiva i danas. Brojna minsko- eksplozivna sredstva, unatoč razminiranju, još prijete i ugrožavaju stanovnike, ali i životinje, a sve je prisutnija i tema nekontrolirane sječe šuma te skladištenja nuklearnog otpada na Trgovskoj gori.

Stvaranjem ove predstave učenici postaju svjesni važnosti očuvanja prirode, upozoravaju i postaju aktivni i odgovorni građani. Osim što razvijaju kreativnost i maštu, stvaralački rabe hrvatski jezik, razvijaju komunikaciju i surađuju, rješavaju probleme i uče učiti na nov način. Predstavu će učenici već na početku iduće školske godine postaviti na pozornicu i nastaviti stvarati dalje, što s velikim nestrpljenjem i očekujemo!

……………….

Josipa ŠAJNOVIĆ, učiteljica | OŠ Mate Lovraka, Petrinja