Jučer-danas-sutra
PREPOZNAJTE DJETETOVE JAČE I SLABIJE STRANE
Kako roditelji mogu pomoći djeci pri pisanju domaće zadaće
objavljeno: 1. lipnja 2018.

… u kojima posao i izvannastavne aktivnosti ometaju redovite zajedničke obroke.

Iako su istraživanja pokazala da vrijeme provedeno u zajedničkom objedovanju pomaže poboljšati akademski uspjeh, mnogim obiteljima to nije uvijek moguće postići. Stoga treba osigurati alternativne aktivnosti za poticanje razgovora u kojem roditelji mogu pokazati interes za djetetovo školovanje.

Domaća zadaća omogućava roditeljima da, možda bolje nego učitelji, prepoznaju djetetove jače i slabije strane. Domaća zadaća također djecu poučava neovisnosti i upravljanju vremenom, jer učenici trebaju podršku kako bi svladali te obveze. Pomoć u razradi rasporeda i postizanju ravnoteže između izvannastavnih aktivnosti i obitelji vrlo je važna.

Dakle, što roditelji mogu učiniti kako bi podržali djecu u ispunjavanju svojih zadataka?

1. Stvorite prostor

Osmislite prostor u kojem će vaša djeca pisati domaću zadaću. Iako je stvaranje takvoga prostora u njihovoj sobi najlakši izbor, to istodobno znači da domaća zadaća postaje samostalna aktivnost. Ako postoji mogućnost da takvo mjesto osigurate u zajedničkom prostoru kuće, to bi potaknulo razgovor te bi se roditelji lakše mogli uključiti. Gdje god bio taj prostor, neka dijete zna da je to njegovo mjesto i neka se u njemu osjeća ugodno. Novi namještaj, udoban stolac i dobro osvjetljenje također će pomoći.

2. Neka vaš doprinos bude pozitivan  

Dajte svom doprinosu domaćoj zadaći pozitivnu notu. Moj je otac znao ispravljati moju zadaću crvenom kemijskom olovkom. To nije ni pozitivno ni ohrabrujuće. Ako vaše dijete ima pitanja, pomozite mu da samo dođe do rješenja, nemojte mu ga samo ponuditi. To možete postići postavljanjem nekoliko podpitanja. Ako počnete ovakvu praksu u ranijim godinama, to znači da će se vaše dijete, kad domaća zadaća postane važan dio učenja izvan nastave, osjećati ugodno raspravljajući o tome s vama i cijeniti vaš doprinos.

3. Dopustite im da čine pogreške

U redu je dati i pogrešan odgovor. Ako djetetu otkrijete točan odgovor i on ga bez razumijevanja prenese učitelju, tad učitelj neće znati s kojim se gradivom dijete muči, u čemu mu treba dodatan rad ili u čemu bi mogao brže napredovati. Pomozite, ali ne pretjerujte. U djetetovoj zadaći ostavite i pogreške kako bi ih učitelj mogao vidjeti. Pogreške mnogo otkrivaju i pomažu učiteljima da prilagode svoje poučavanje. Ako vaše dijete nešto ne razumije, vrlo je vjerojatno da se s istim gradivom muče i ostala djeca, a domaća zadaća sjajan je način da se to učiteljima da do znanja.

4. Budite realni

Dajte djeci vremena da naprave posao do kraja. Ako im ostavite malo prostora u obiteljskom rasporedu, oni će početi učiti organizirati vlastito vrijeme, a imat će i dovoljno vremena da naprave sve svoje obveze. To ostavlja više vremena za rasprave i obiteljske razgovore uz mirniji pristup.

5. Inzistirajte da posao obave do kraja

Postoje, naravno, i opravdani razlozi zbog kojih domaća zadaća nije napisana. Ali učitelji ne vole kad učenici na nastavu dolaze s ispričnicama roditelja. Vjerujte učiteljima, ne zadajemo zadaću zato što uživamo u tome.

Roditelji, vaša djeca trebaju vašu pomoć. Porast psihičkih problema među mladima, očekivanja koja im se nameću pojačana pritiscima društvenih medija povećavaju osjećaj stresa i anksioznosti.

………………

NAPOMENA

  • TheTeacherToolkit – internetska stranica nastala kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
  • Izvor: teachertoolkit.co.uk