Zanimljivosti
PRIJE NEGO ŠTO ODUSTANETE OD POUČAVANJA
Mrzila sam poučavanje – sve dok nisam shvatila da je problem škola u kojoj radim
objavljeno: 19. srpnja 2019.

Ne tako davno bila sam spremna odustati od poučavanja. Međutim, sada su se stvari promijenile zahvaljujući mom ravnatelju.

Za vrijeme mandata prethodnog ravnatelja došla sam do točke u kojoj više nisam mogla raditi ovaj posao. Završila sam na bolovanju zbog iscrpljenosti i stresa. U školi smo bili pod iznimnim pritiskom da podignemo razinu znanja kod što više djece kako bismo pokazali da škola napreduje – uz to, uvijek smo bili pod velikim stresom zahvaljujući nenajavljenom obilasku naših učionica.

Zbog toga što sam bila članica tima za vođenje škole, ravnatelj je od mene očekivao da se izoliram od ostatka školskog osoblja, što znači da sam bila odvojena od svojih kolega.

Da stvari budu još gore, bila sam podvrgnuta čestim fizičkim napadima djeteta s posebnim obrazovnim potrebama. Jednom sam završila u bolnici s potresom mozga i mogućim prijelomom nosa.

Očekivala sam da će me moj ravnatelj podržati, međutim kad sam se sljedećeg dana vratila na posao otkrila sam da taj učenik nije snosio nikakve posljedice za svoj čin. Objasnila sam ravnatelju da školsko osoblje treba njegovu zaštitu pod svaku cijenu, a on mi je rekao da pretjerujem. Ništa se nije promijenilo.

U školi su problemi s nasilnim i neposlušnim učenicima postali svakodnevica.

Učitelji su često propuštali svoje vrijeme za planiranje, pripremu i vrednovanje zbog ponašanja učenika.

Kad je školsko osoblje tražilo potporu, tretiralo ih se kao da su sami krivi i odgovorni za ponašanje svojih učenika. Moral je u školi bio prilično nizak – svi su izgubili nadu u bilo kakvu pomoć. Ljudi su često tiho plakali u svojim kabinetima. Ja sam se osjećala potpuno nesposobno.

Ali, promijenila sam školu – i shvatila da problem nije u profesiji, već u vodstvu.

  • Moj novi ravnatelj stavlja učenike u središte svake svoje odluke.
  • Učenje se smatra zabavnim, a djecu se ohrabruje da istraže puni potencijal svojih sposobnosti.
  • Ova se škola usredotočuje na napredak, ali istodobno prepoznaje da se ne svodi sve na učenje za ispite.
  • Mi nemamo kartice s ispisanim ciljevima, jer one učenicima zapravo uopće ne pomažu u učenju.
  • Ravnatelju je jednako važna dobrobit školskog osoblja.
  • Često dobivamo doručak ili ručak, a zahvalnost nam se iskazuje jednostavnim porukama i gestama.
  • Također nas se ohrabruje da težimo postizanju svojih profesionalnih ciljeva, a naš ravnatelj prepoznaje naše prednosti i potiče nas da se njima služimo.

Čak ponovno imam i privatni život. U ovoj se školi ocjenjivanje obavlja s učenicima tijekom nastavnoga sata, pa otkako radim ovdje nisam morala posao nositi kući.

Također, škola je zatvorena tijekom praznika pa se od nas ne očekuje da radimo u učionicama. Umjesto toga, očekuje se da se odmaramo i punimo baterije za sljedeće polugodište.

Još ne mogu vjerovati dokle sam dogurala, s obzirom na to u kakvom sam stanju prije bila. Ponovno sam se zaljubila u poučavanje i sad znam da ovo može biti najbolji posao na svijetu – samo morate pronaći odgovarajuću školu.

………………………..

NAPOMENA

  • The Guardian su britanske dnevne novine osnovane 1822. godine, koje izdaje Guardian Media Group. Mrežne stranice The Guardiana – guardian.co.uk – jedne su od najposjećenijih internetskih stranica na engleskom jeziku.
  • Izvor: theguardian.com