Školstvo u medijima
STRES KOD UČITELJA PRIMARNO UZROKUJU TRI FAKTORA
Glavni uzroci učiteljskog stresa i na koji način utječu na učenike
objavljeno: 4. srpnja 2019.

Prema nedavnoj studiji koju je sponzoriralo Sveučilište Missouri, 93 posto ispitanih učitelja reklo je da su iskusili visoku razinu stresa. Što je još značajnije, učenici učitelja koji su pod visokim stresom imaju niže ocjene i najčešće ometaju nastavu.

Ovaj rezultat potvrđuje druge nedavne studije u kojima mnogi vodeći stručnjaci navode da stres kod učitelja izravno utječe na uspjeh i dobrobit učenika.

Uzročnici učiteljskog stresa

Što uzrokuje stres kod učitelja? Istraživanja pokazuju da ga primarno uzrokuju tri faktora: ponašanje učenika, ocjenjivanje uspjeha i upravljanje vremenom. Evo pregleda najvećih okidača stresa za učitelje.

1)  Neprimjereno ponašanje u učionici  

Neprimjereno ponašanje podrazumijeva učenike koji ne obraćaju pažnju na učitelja te ne rade domaću ili školsku zadaću.

Utjecaj na učenike: neprimjereno ponašanje uvijek utječe na nekoliko učenika, ne samo na one koji ga iniciraju. Kad se dijete neprimjereno ponaša i čini ozračje nepogodnim za učenje, to ometa cijeli razred.

2) Naglasak na rezultatima ispita

Otkad je 2002. godine uvedena politika „No Child Left Behind” koja se brine o tome da nijedno dijete ne bude zapostavljeno, škole provode standardizirane testove i ako „odgovarajući godišnji napredak” u rezultatima nije zadovoljen kažnjavaju se financijskim rezovima i drugim kaznenim mjerama. Ovakav je sustav donio dodatnu dozu napetosti među učitelje i učenike, budući da su bili preopterećeni spomenutim testovima tijekom cijele školske godine.

Utjecaj na učenike: brojne su studije pokazale da trenutačni sustav standardiziranog testiranja među učenicima uzrokuje znatan porast oboljenja povezanih sa stresom, jer oni osjećaju nametnuti povećani pritisak na sebe i svoje učitelje.

Sigurnost u učionici/školi

U uznemirujućem ozračju, gdje se sve češće događaju pucnjave u školama, učitelji i učenici izloženi su stalnoj promjeni sigurnosnih postupaka. Javna rasprava o sigurnosti u školama i rastuća zabrinutost uzrokovali su povećanu razinu stresa.

Utjecaj na učenike: škole su uvelike pogođene ovom povećanom razinom napetosti i straha.

3) Sastanci

Za mnoge je nastavnike upravljanje vremenom stalni izazov. Uz postrožena pravila o sigurnosti i nove protokole pri testiranju, današnji su učitelji suočeni sa sve više (obvezatnih) sastanaka. Ti zahtjevi oduzimaju sve više njihova slobodnog vremena, čime pridonose vlastitom „izgaranju”.

Utjecaj na učenike: kada su učitelji pod stresom, iscrpljeni i preopterećeni, imaju manje vremena usredotočiti se na učenike i lekcije. Nedostatak vremena prenosi se u učionicu i vodi osjećaju nesigurnosti i tjeskobe učenika.

STRES JE ZARAZAN

Nedavne studije i medicinska istraživanja otkrili su da u učionicama u kojima su se učitelji požalili na „izgaranje” učenici imaju veću razinu kortizola, hormona stresa. Studije poput ove potvrđuju da se učiteljski stres može prenijeti i na učenike te da njihov uspjeh zbog toga može uvelike trpjeti.

………………

NAPOMENA

  • Learning Liftoff – istražuje nove standarde obrazovanja vašeg djeteta.
  • Izvor: learningliftoff.com
  • Photo by Pim Chu on Unsplash