Jučer-danas-sutra
ŠTO KAŽU ISTRAŽIVANJA O STRANIM JEZICIMA
Možete li naučiti jezik pomoću aplikacije?
objavljeno: 18. lipnja 2018.

Ove aplikacije nude priliku za vježbanje gramatike i mogu biti vrlo dobar način učenja rječnika. Međutim, također se mnogo priča o tome koliko su te aplikacije zapravo učinkovite  – pogotovo kad se radi o drugim vještinama, poput pisanja i govorenja.

Među najpopularnijim su aplikacijama za učenje jezika Duolingo  i bussuu.

 

Istraživanja uglavnom pokazuju pozitivne rezultate o korištenju ovim aplikacijama. Ali većina istraživanja usredotočena je na učenike koji su također upisani na jezične tečajeve – učenici koriste aplikacije za dodatno vježbanje – stoga, rezultati ne nude zadovoljavajući uvid u učenje jezika putem aplikacija.

Moja nedavno objavljena istraživačka studija, koja obuhvaća 4095 korisnika busuua, usredotočena je na otkrivanje više informacija o tome tko se koristi ovim aplikacijama, kako se njima koriste te što korisnici misle o učenju temeljenom na aplikacijama. Naposljetku, želio sam otkriti mogu li korisnici zaista naučiti jezik pomoću aplikacije.

Busuu omogućuje materijale za učenje 12 različitih jezika te ima više od 60 milijuna registriranih korisnika. Ova aplikacija nudi model „freemium” u kojem je određeni sadržaj besplatan, a za ostatak sadržaja morate platiti pretplatu.

Istraživanje je pokazalo da postoji gotovo jednak broj muških i ženskih korisnika, a više od polovice sudionika u istraživanju imalo je između 15 i 18 godina. Također, više od polovice korisnika smatra da je na početničkoj razini, a udio korisnika smanjuje se kako njihova jezična razina raste. Većina ljudi koristi ovu aplikaciju zbog osobnog interesa, putovanja, karijernih ciljeva ili osobnih želja odnosno zbog toga što žele studirati ili živjeti u inozemstvu.

  SLUŽBENO ILI NESLUŽBENO UČENJE?

Pitanja o tome koliko često i koliko dugo ljudi koriste aplikaciju pokazala su da se većina ljudi koristi njome nekoliko puta tjedno prosječno oko 15 minuta. Otkrili smo da korisnice obično rjeđe koriste aplikaciju, ali u duljim vremenskim razdobljima nego muški korisnici. Ovaj je podatak primijećen i u prošlim istraživanjima.

Korištenje ovih aplikacija obično se smatra neslužbenom aktivnošću učenja – dvije trećine ispitanika doista se koristi aplikacijom u slobodo vrijeme, za razliku od trećine koja se njome koristi u planiranim sesijama, što sugerira službeniji pristup učenju jezika kroz aplikacije.

Dobivanje povratnih informacija o aplikacijama za učenje jezika obično je ograničeno na to je li odgovor koji ponudite točan ili nije. Iako to može biti korisno, ovo nije vrsta povratnih informacija kakve zagovaraju učitelji jezika i istraživači, zbog toga što ne objašnjava zašto je odgovor točan ili netočan. Međutim, iako busuu nudi samo ovu vrstu povratnih informacija – bez gramatičkih objašnjenja – povratne informacije u aplikaciji vrlo su visoko ocijenjene. Više od 75 posto sudionika smatra ih dobrim ili vrlo dobrim.

Korisnici su također vrlo zadovoljni iskustvom učenja – više od 92 posto sudionika navelo je kako je aplikacija ispunila ili premašila njihova očekivanja, a 86 ih je posto aplikaciju ocijenilo vrlo dobrom ili dobrom. Zapravo, više od 82 posto sudionika složilo se da im je korištenje aplikacije pomoglo da poboljšaju znanje jezika koji uče.

  POGREŠKE KOJE NITKO NE VIDI   

Rezultat ovog istraživanja pokazuje da aplikacije za učenje jezika omogućuju uslugu koju učenici smatraju korisnom. Percepcija vremena provedenog na aplikaciji za učenje jezika kao nečega što je vrijedno truda pokazuje koliko su ove aplikacije napredovale u kratkom vremenu.

Dok se službeno učenje jezika okrenulo više komunikativnom pristupu učenju jezika, učenici se okreću ovakvim aplikacijama, jer mogu griješiti, a da to nitko ne zna.

Ovo pitomo okruženje, u kojem su pogreške poznate samo korisniku, može ublažiti i tjeskobu koju mnogi učenici osjećaju kad se od njih traži da govore na stranom jeziku. Stoga, učitelji jezika ne bi se trebali osjećati ugroženo zbog ovih aplikacija. Umjesto toga, trebali bi potaknuti svoje učenike na to da se njima koriste za vježbanje gramatike, što ostavlja više dragocjenog vremena za jezično djelovanje.

………………….

NAPOMENA

  • Portal The Conversation neovisni jeizvor za vijesti i stavove iz akademske i istraživačke zajednice. Naš tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti s ostalima.
  • Izvor: theconversation.com