Savjeti stručnjaka
KAKO POBOLJŠATI AKADEMSKE REZULTATE SOCIJALNIM I EMOCIONALNIM UČENJEM
I onda dolaze rezultati…
objavljeno: 27. lipnja 2018.

Međutim, osim sadržaja kurikula koji učitelji trebaju obraditi, mnogi se od njih pitaju kako je moguće postojećem opterećenju još dodati socijalno i emocionalno učenje.

Socijalno i emocionalno učenje pokazalo je rezultate u sljedećim područjima:

  • veća prisutnost na nastavi
  • bolji akademski rezultati, unaprjeđenje učenja i priprema mladih ljudi za život
  • manji postotak napuštanja školovanja
  • poboljšanja u ponašanju, manje zlostavljanja i nasilja
  • veća uključenost i uživanje u školi
  • bolji rezultati na standardiziranim testovima
  • veća otpornost
  • manje antisocijalnog ponašanja, poput konzumiranja droge i prerane spolne aktivnosti.

Dr. Rebecca COLLIE, viša predavačica na katedri za psihologiju na UNSW-u, izjavila je da dokazi upućuju na to da socijalne i emocionalne vještine pomažu djeci i adolescentima oblikovati i održati odnose u školi i izvan nje, usvojiti ponašanje koje im omogućava da se slažu s drugima i postignu dobre akademske rezultate.

OSAM JEDNOSTAVNIH NAČINA PROVEDBE SOCIJALNOG I EMOCIONALNOG UČENJA U VAŠOJ UČIONICI.

1) Koristite se kooperativnim strategijama učenja kako biste pomogli učenicima da se nauče slagati jedni s drugima, raditi prema zajedničkom cilju i poštivati tuđa mišljenja.

2) Prenesite na učenike odgovornost za njihovu učionicu, za brigu o razrednom ljubimcu ili pripremu aktivnosti.

3) Igrajte igre koje potiču socijalne i emocionalne vještine poput dijeljenja, čekanja na red, zatim o tome biti dobar pobjednik odnosno gubitnik, kako se nositi s razočaranjem i kako biti dobar timski igrač.

4) Održavajte razredne sastanke na kojima će djeca moći izraziti svoje probleme i raditi na njihovu rješavanju.

5) Osigurajte izbor u akademskim zadatcima kako bi učenici naučili donositi odluke i razumjeli posljedice tog čina.

6) Uključite ih u donošenje odluka o upravljanju učionicom. Raspravljajte o pitanjima poput održavanja učionice čistom, kako funkcioniranje razreda učiniti lakšim, tražite povratnu informaciju o tome koliko uživaju na vašem satu i koliko je vaše poučavanje učinkovito.

7) Osnažite učenike tako što ćete im dati posebnu povratnu informaciju o tome kojim se socijalnim i emocionalnim vještinama koriste uspješno.

8) Kad raspravljate o pričama i biografijama, osvrnite se na ponašanje likova koje je povezano sa socijalnim i emocionalnim vještinama. Analizirajte donošenje odluka ispitujući ponašanje likova: „Zašto je odluka Franklina kornjače da se ispriča svome prijatelju dobra?” ili „Zašto je Hamletova odluka loša?”

Socijalno i emocionalno učenje nije samo još jedan predmet koji bi se u školama trebao poučavati; to je ključan element u razvoju građana spremnih suočiti se s izazovima 21. stoljeća.

………………

NAPOMENA

  • The highly effective teacher – australskiportal namijenjen učiteljima s naglaskom na pozitivnom pristupu i izgradnji dobrih odnosa.
  • Izvor: thehighlyeffectiveteacher.com