Međutim, osim sadržaja kurikula koji učitelji trebaju obraditi, mnogi se od njih pitaju kako je moguće postojećem opterećenju još dodati socijalno i emocionalno učenje.
Socijalno i emocionalno učenje pokazalo je rezultate u sljedećim područjima:
- veća prisutnost na nastavi
- bolji akademski rezultati, unaprjeđenje učenja i priprema mladih ljudi za život
- manji postotak napuštanja školovanja
- poboljšanja u ponašanju, manje zlostavljanja i nasilja
- veća uključenost i uživanje u školi
- bolji rezultati na standardiziranim testovima
- veća otpornost
- manje antisocijalnog ponašanja, poput konzumiranja droge i prerane spolne aktivnosti.
Dr. Rebecca COLLIE, viša predavačica na katedri za psihologiju na UNSW-u, izjavila je da dokazi upućuju na to da socijalne i emocionalne vještine pomažu djeci i adolescentima oblikovati i održati odnose u školi i izvan nje, usvojiti ponašanje koje im omogućava da se slažu s drugima i postignu dobre akademske rezultate.
OSAM JEDNOSTAVNIH NAČINA PROVEDBE SOCIJALNOG I EMOCIONALNOG UČENJA U VAŠOJ UČIONICI.
1) Koristite se kooperativnim strategijama učenja kako biste pomogli učenicima da se nauče slagati jedni s drugima, raditi prema zajedničkom cilju i poštivati tuđa mišljenja.
2) Prenesite na učenike odgovornost za njihovu učionicu, za brigu o razrednom ljubimcu ili pripremu aktivnosti.
3) Igrajte igre koje potiču socijalne i emocionalne vještine poput dijeljenja, čekanja na red, zatim o tome biti dobar pobjednik odnosno gubitnik, kako se nositi s razočaranjem i kako biti dobar timski igrač.
4) Održavajte razredne sastanke na kojima će djeca moći izraziti svoje probleme i raditi na njihovu rješavanju.
5) Osigurajte izbor u akademskim zadatcima kako bi učenici naučili donositi odluke i razumjeli posljedice tog čina.
6) Uključite ih u donošenje odluka o upravljanju učionicom. Raspravljajte o pitanjima poput održavanja učionice čistom, kako funkcioniranje razreda učiniti lakšim, tražite povratnu informaciju o tome koliko uživaju na vašem satu i koliko je vaše poučavanje učinkovito.
7) Osnažite učenike tako što ćete im dati posebnu povratnu informaciju o tome kojim se socijalnim i emocionalnim vještinama koriste uspješno.
8) Kad raspravljate o pričama i biografijama, osvrnite se na ponašanje likova koje je povezano sa socijalnim i emocionalnim vještinama. Analizirajte donošenje odluka ispitujući ponašanje likova: „Zašto je odluka Franklina kornjače da se ispriča svome prijatelju dobra?” ili „Zašto je Hamletova odluka loša?”
Socijalno i emocionalno učenje nije samo još jedan predmet koji bi se u školama trebao poučavati; to je ključan element u razvoju građana spremnih suočiti se s izazovima 21. stoljeća.
………………
NAPOMENA
- The highly effective teacher – australskiportal namijenjen učiteljima s naglaskom na pozitivnom pristupu i izgradnji dobrih odnosa.
- Izvor: thehighlyeffectiveteacher.com