Savjeti stručnjaka
10 NAČELA MOTIVACIJE UČENIKA
Učenici su skloniji više raditi kad vjeruju da ih učitelj voli
objavljeno: 2. srpnja 2018.

Evo deset vrlo kratkih ideja koje smatram korisnima u svojoj praksi.

Svako učenje mora imati svrhu. Učitelji i učenici moraju raditi zajedno žele li ispuniti dugoročne ciljeve kako bi rad u učionici bio važan i svrhovit. Rijetko kad sretnete učenika koji želi raditi bez poticaja.

Učenici trebaju vještine i znanje za ispunjavanje zadataka i postizanje ciljeva. Pomozite učenicima da postignu kratkoročne ciljeve kako bi razvili kompetencije potrebne za uspjeh. Organizirati materijal za učenje, učiti pažljivo slušati, obratiti pozornost… To su samo neke od vještina koje učenicima učenje čine dostupnijim.

Posebne smjernice osnažuju učenike. Ako učenici znaju što trebaju napraviti kako bi ispunili zadatak, pristupit će tom zadatku sa samopouzdanjem i zanimanjem. Omogućavanje posebnih smjernica vrsta je umjetnosti. Smjernice moraju biti jednostavne, kratke i logične.

Učenici se žele zabavljati dok rade. Učitelji koji nude zabavne aktivnosti primijetili su da učenici na taj način mnogo rjeđe „odlutaju” od zadatka. (I učitelji se vole zabavljati dok rade!)

Ponudite aktivnosti koje zahtijevaju dublje razmišljanje. Otvorena pitanja i kritičko razmišljanje učenicima su zanimljiviji od aktivnosti koje zahtijevaju puko prisjećanje činjenica. Vježbanje pamćenja važno je za akademski uspjeh, ali to učenike rijetko inspirira. Rad koji zahtijeva dublje razmišljanje pogurat će vaše učenike u pravom smjeru.

Znatiželja je važna motivacijska komponenta. Kad učenici žele naučiti više o nastavnoj temi, prihvatit će i izazovne zadatke samo kako bi udovoljili svojoj znatiželji. Čak i nešto jednostavno poput provokativnog pitanja koje će nagnati učenike da razmišljaju na nov način može potaknuti njihovu znatiželju.

Mješavina pohvale i poticaja učinkovita je u izgradnji samopouzdanja. Učitelji koji iskreno hvale i potiču svoje učenike uspostavljaju pozitivno, brižljivo ozračje u učionici. Kad učenici znaju da su na dobrome putu, i sami će htjeti nastaviti.

Kombinacija ekstrinzičnih i intrinzičnih nagrada povećava učenički fokus. Kad ih se koristi zasebno, obje vrste nagrada motiviraju učenike. Međutim, kad ih učitelji kombiniraju, učinak je mnogo veći.

Uključite učenike u aktivnosti koje zahtijevaju suradnju. Kad učenici rade zajedno, njihova motivacija i uspješnost rastu.

Učenici su skloniji više raditi kad vjeruju da ih učitelj voli. Ovo je vjerojatno najvažnije načelo motivacije. Zašto bi radili za namrgođenog učitelja? Ako vaši učenici znaju da su vam važni, tad će biti usredotočeniji na ispunjavanje zadatka nego kad misle da niste uložili dovoljno napora u poučavanje i njihov uspjeh.

………………

NAPOMENA

  • Teaching Monster – zajednica edukatora čija je svrha unapređenje profesije.
  • Izvor: teaching.monster.com