TEHNOLOŠKI ALATI NEĆE NAS PRETVORITI U IZVANREDNE UČITELJE

Izvanredan učitelj oslanja se na sebe

utorak, 10. srpnja 2018.

Samo se šalim. Ne postoje tehnološki alati koji nas mogu pretvoriti u odlične učitelje. Kemijske olovke ne čine nas učiteljima. Udžbenici nas ne čine superučiteljima.

Izvanredan učitelj oslanja se na sebe

Ploče, pametne ploče i projektori nisu nas pretvorili u izvanredne učitelje. Zašto bismo onda očekivali da će računala, aplikacije i online alati to napraviti?

  • Želite biti izvanredan učitelj? Promijenite ono što radite sa svojim učenicima.

NAPRAVITE PROVJERU UČENJA. Saznajte koliko vaši učenici provode vremena rješavajući zadatke za koje je potrebna niža razina razmišljanja (prisjećanje i nabrajanje činjenica) te umjesto toga stvorite više prilika u kojima se učenici mogu upustiti u zadatke koji zahtijevaju višu razinu kognitivne složenosti (kreativnosti, kritičkog razmišljanja, rješavanja problema, učinkovite komunikacije i suradnje itd.).

Pronađite načine na koje bi učenici češće mogli biti na gornjim razinama Bloomove taksonomije.

NAPRAVITE PROVJERU DJELOVANJA. Otkrijte koliko je često vaša učionica usmjerena na učitelja umjesto da bude usmjerena na učenike. Pronađite načine na koji biste mogli omogućiti višu razinu učeničkog djelovanja, glasa i izbora.

Stvorite prilike u kojima učenici mogu imati više kontrole nad onime što, kako, kad, gdje, s kime i zašto uče.

NAPRAVITE PROVJERU AUTENTIČNOSTI. Saznajte koliko često vaši učenici rade izolirani, samostalni akademski rad. Pitajte učenike koliko često imaju problema s pronalaženjem smisla i vrijednosti u onome što tražite od njih.

Stvorite više prilika u kojima učenici mogu pridonijeti istaknutim lokalnim, nacionalnim i međunarodnim interdisciplinarnim zajednicama.

Kultivirajte okruženja u kojima se učenici mogu više baviti autentičnim, primijenjenim, stvarnim radom u kontekstu.

  • Pomozite učenicima da se više povežu kako bi mogli početi stvarati aktivne mreže s pojedincima i organizacijama.

Morate shvatiti da ne postoji – i nikad neće postojati – tehnološki alati koji će nas pretvoriti u izvanredne učitelje. Moramo ih prestati tražiti i umjesto se okrenuti sebi.

……………………

NAPOMENA

  • Autor teksta je Scott McLeod – jedan od vodećih stručnjaka u primjeni tehnologije u obrazovanju. McLeod na svom blogu redovito objavljuje tekstove koji se bave tehnologijom u učionici.
  • Izvor: dangerouslyirrelevant.org

PRIMJENA BLOOMOVE TAKSONOMIJE ZNANJA U NASTAVI,E._NIMAC

Preuzmi 241.50 KB (.doc)

BLOOMOVA_TAKSONOMIJA.AZOO

Preuzmi 212.93 KB (.pdf)
Vezani članci
Školski portal: Djeca snimaju filmove, radijske igre i reklame

Djeca snimaju filmove, radijske igre i reklame

…odlučila je konkretnije povezati lektiru i medijsku kulturu u nastavi…

Školski portal: Tek ponešto o kurikulumu lektire…

Tek ponešto o kurikulumu lektire…

Naime, u prvim nacrtima kurikuluma našeg predmeta, donosile su se…

Školski portal: Ekrani mijenjaju strukturu dječjih mozgova

Ekrani mijenjaju strukturu dječjih mozgova

Prema novom izvještaju, istraživanje koje je proveo američki Nacionalni institut…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Trio – tri broja do točnog rješenja

Trio – tri broja do točnog rješenja

Prvu sam igru nazvala TRIO a…

Školski portal: Mala meteorološka radionica

Mala meteorološka radionica

….a izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece…

Školski portal: Rana privrženost majke i djeteta

Rana privrženost majke i djeteta

… da zadržava pogled na djetetovu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…