Školstvo u medijima
TEHNOLOŠKI ALATI NEĆE NAS PRETVORITI U IZVANREDNE UČITELJE
Izvanredan učitelj oslanja se na sebe
objavljeno: 10. srpnja 2018.

Ploče, pametne ploče i projektori nisu nas pretvorili u izvanredne učitelje. Zašto bismo onda očekivali da će računala, aplikacije i online alati to napraviti?

  • Želite biti izvanredan učitelj? Promijenite ono što radite sa svojim učenicima.

NAPRAVITE PROVJERU UČENJA. Saznajte koliko vaši učenici provode vremena rješavajući zadatke za koje je potrebna niža razina razmišljanja (prisjećanje i nabrajanje činjenica) te umjesto toga stvorite više prilika u kojima se učenici mogu upustiti u zadatke koji zahtijevaju višu razinu kognitivne složenosti (kreativnosti, kritičkog razmišljanja, rješavanja problema, učinkovite komunikacije i suradnje itd.).

Pronađite načine na koje bi učenici češće mogli biti na gornjim razinama Bloomove taksonomije.

NAPRAVITE PROVJERU DJELOVANJA. Otkrijte koliko je često vaša učionica usmjerena na učitelja umjesto da bude usmjerena na učenike. Pronađite načine na koji biste mogli omogućiti višu razinu učeničkog djelovanja, glasa i izbora.

Stvorite prilike u kojima učenici mogu imati više kontrole nad onime što, kako, kad, gdje, s kime i zašto uče.

NAPRAVITE PROVJERU AUTENTIČNOSTI. Saznajte koliko često vaši učenici rade izolirani, samostalni akademski rad. Pitajte učenike koliko često imaju problema s pronalaženjem smisla i vrijednosti u onome što tražite od njih.

Stvorite više prilika u kojima učenici mogu pridonijeti istaknutim lokalnim, nacionalnim i međunarodnim interdisciplinarnim zajednicama.

Kultivirajte okruženja u kojima se učenici mogu više baviti autentičnim, primijenjenim, stvarnim radom u kontekstu.

  • Pomozite učenicima da se više povežu kako bi mogli početi stvarati aktivne mreže s pojedincima i organizacijama.

Morate shvatiti da ne postoji – i nikad neće postojati – tehnološki alati koji će nas pretvoriti u izvanredne učitelje. Moramo ih prestati tražiti i umjesto se okrenuti sebi.

……………………

NAPOMENA

  • Autor teksta je Scott McLeod – jedan od vodećih stručnjaka u primjeni tehnologije u obrazovanju. McLeod na svom blogu redovito objavljuje tekstove koji se bave tehnologijom u učionici.
  • Izvor: dangerouslyirrelevant.org