IZVANREDNI UČITELJI IMAJU IZVANREDNA RJEŠENJA

Dobro poučavanje nije prijenos sadržaja niti je učenje polaganje ispita

srijeda, 11. srpnja 2018.

Svi motivirani i izvanredni učitelji koje sam nedavno upoznao na konferenciji FlipTech 2018.* ponovno su me podsjetili na ove ključne činjenice: poučavanje [onakvo kakvo bi trebalo biti]…

Dobro poučavanje nije prijenos sadržaja niti je učenje polaganje ispita

… NE MOŽE se svesti na prenošenje sadržaja, kao što se učenje NE MOŽE svesti na polaganje ispita. 

Međutim, prečesto prilikom poučavanja ne radimo dovoljno da bismo se odmaknuli od osnovnih modela.

Možemo bolje od toga. Učenici mogu učiti, biti aktivni i uključeni, možemo ih potaknuti, dati im mogućnost izbora, a oni mogu položiti standardizirane testove.

Nasreću, mnogi učitelji ne štede vremena i truda da bi nastavili razvijati svoje vještine, da bi poticali cjeloživotno učenje te da bi naporno radili na kontinuiranom poboljšavanju onoga što rade.

Imao sam sreću povezati se s mnogim izvanrednim učiteljima na konferenciji FlipTech u srednjoj školi Collingswood u New Jerseyju. Ondje smo pričali o svojim problemima i brigama, poučavali jedni druge raznim tehnikama i alatima te istražili načine na koje možemo pristupiti novim i starim idejama.

Tijekom dva dana trajanja konferencije vodili smo zanimljive rasprave o prilikama i izazovima današnjeg obrazovanja. Evo nekih od tih tema:

■  Ključna važnost aktivnog učenja

■  Poticanje učenja temeljenog na svladavanju gradiva prije prelaska na sljedeću, napredniju temu

■  Kontinuirani izazov mijenjanja sustava

■  Učenje usmjereno na učenike

■  Moć projektno-usmjerenog učenja da iz temelja promijeni poučavanje i učenje

■  Izazovi standardiziranog ocjenjivanja

■  Važnost rasterećenja nastavnoga sata putem digitalizacije sadržaja, što učenicima daje mogućnost izvanškolskog učenja

■  Važnost pronalaženja zanimljivoga digitalnog sadržaja

■  „Gamificirano” [*korištenje elemenata igara u učenju] obrnuto učenje

■  Grupno suradničko učenje u obrnutoj učionici

■  Univerzalni dizajn za učenje

■  Važnost omogućavanja izbora učenicima radi poticanja samostalnog učenja

■  Važnost poticanja učeničke znatiželje uoči prenošenja sadržaja.

Također smo pogledali dokumentarni film „Most Likely to Succeed”, koji je bio zaista odličan.

To me dovelo i do knjige „What School Could Be”  o kojoj ću pisati na svome blogu.

Provođenje vremena sa strastvenim učiteljima koji ulažu svoje vrijeme i energiju kako bi pomogli učenicima te pokušali promijeniti zastarjeli obrazovni sustav daje mi snage da i ja guram naprijed, ulažem svoje vrijeme i trud te da dijelim svoje ideje s kolegama.

Tko zna hoće li sve ovo dovesti do sustavnih poboljšanja... S druge strane, ništa se neće promijeniti ako zaista ne radimo na tome. U međuvremenu, nastojanje da školsko iskustvo učinimo boljim i zanimljivijim za svoje učenike i pomognemo im u njihovu razvoju bez sumnje je vrijedno našeg truda.

Nadam se da su vas neke od ovih riječi potaknule da se prisjetite zašto ste uopće postali učiteljem te da nastavite težiti poboljšavanju naših obrazovnih sustava, u svojoj školi i u svojoj učionici.

 

U međuvremenu, spremite ovu ilustraciju i podijelite je na društvenim mrežama kako biste podržali nekoga tko treba čuti da nije sam u ovoj borbi…

……………………

NAPOMENA

  • Kelly WALSH je voditelj Informativnog odjela na Sveučilištu Westchester u New Yorku, gdje također poučava. Na svom blogu EmergingEdTech.com Walsh ponajviše piše o problemima primjene tehnologije u školama.
  • Izvor: emergingedtech.com

 * Konferencija FlipTech 2018.

 

 

Vezani članci
Školski portal: Ako želite poboljšati obrazovanje, dopustite djeci da griješe

Ako želite poboljšati obrazovanje, dopustite djeci da griješe

Kako to mislite da u školi ne treba zadavati prepisivanje…

Školski portal: Zarobljenici okvira

Zarobljenici okvira

…da ostanemo u rutini zaustavljajući nas da bilo što promijenimo,…

Školski portal: Ako ne stilovi učenja, što onda?

Ako ne stilovi učenja, što onda?

Pojedinci možda imaju stilove razmišljanja kojima su skloniji, kaže kognitivni…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Dobra knjiga uvijek je hit!

Dobra knjiga uvijek je hit!

Često se kaže da nas knjiga…

Školski portal: Vremenik natjecanja i smotri u školskoj godini 2018./2019.

Vremenik natjecanja i smotri u školskoj godini 2018./2019.

VREMENIK Provedba natjecanja i smotri učenika/ca…

Školski portal: Glagoljica i Dan otvorenih vrata u HAZU-u

Glagoljica i Dan otvorenih vrata u HAZU-u

Dr. sc. Grozdana FRANOV-ŽIVKOVIĆ, znanstvena suradnica…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…