Jučer-danas-sutra
MIJEŠANJE U UČITELJSKI POSAO
Najčešće pogreške koje roditelji čine u odnosu s učiteljem
objavljeno: 12. srpnja 2018.

Učiteljica s kojom sam razgovarala rekla je kako ju je jedan ljutiti roditelj napao pred učenicima, jer mu se nije sviđala domaća zadaća za vježbanje pravopisa. Roditelji, mi možemo bolje od ovoga.

Koliko god se nadamo da možemo prokrčiti put za uspješnu školsku godinu, katkad naše miješanje u učiteljski posao više zakuha novu nevolju nego što rješava probleme.

1. POGREŠKA. ZAMJERANJE ZBOG DOMAĆE ZADAĆE

Svi smo katkad bili razočarani što je naše dijete dospjelo u „krivi” razred. Mislimo da je učitelj odsutan, neorganiziran ili ne prepoznaje vrijednost našeg djeteta. Kad roditelji uporno kritiziraju stil, osobnost ili metode djetetova učitelja, to ne koristi nikome, a najmanje djetetu i razvija prijezir prema učiteljima. Učitelji su profesionalci koji naporno rade, mnogi se od njih odriču privatnog vremena kako bi osigurali najbolje moguće uvjete u učionici. Nijedan učitelj nije savršen, ali moramo shvatiti da njihova stručnost, iskustvo i motivacija za odabir ove profesije ipak nešto znače. Oni žele najbolje našoj djeci, kao i mi. Možda se ne slažemo uvijek s njihovim metodama, ali imamo zajednički cilj.

2. POGREŠKA. PRELAŽENJE GRANICE

Učionica je učiteljeva domena, poštujte to. Iako mnogi roditelji vole volontirati, učitelji imaju različitu razinu tolerancije ili potrebe za roditeljskom pomoći. Kad je moje dijete išlo u prvi razred jedan je roditelj svaki tjedan dolazio u učionicu. U drugom je razredu učiteljica tijekom cijele godine jedva pozvala jednog roditelja u školu. To je za neke roditelje možda razočaranje, ali je vrlo važno pustiti učitelje da upravljaju svojim radnim prostorom. Pronađite druge načine da se uključite i pokažite učitelju da imate povjerenja u njegovu sposobnost da organizira nastavu i rad s učenicima na najbolji način za njega i njegove učenike.

3. POGREŠKA. RAZGOVOR SAMO KAD NEŠTO NIJE U REDU

Vrlo je lako izbjegavati učitelja sve dok se ne pojavi problem. U tom se slučaju naša komunikacija opterećena tjeskobom i emocijama. Rana izgradnja odnosa vrijedna je truda. Pošaljite poruku, pozdrav, zahvalu, podijelite zanimljiv članak, udijelite lijepu riječ. Takva vrsta veze pomaže pojavi li se problem, jer komunikacija tad počiva na pozitivnim osnovama.

4. POGREŠKA. SNAŽAN OBRAMBENI ZID

Nitko ne želi čuti kako njegovo dijete ima problema u školi. Naš se obrambeni zid automatski podiže čim netko spomene da je našem djetetu potrebna pomoć. Ali prečesto zatvaramo uši na opravdanu zabrinutost učitelja. Nitko ne poznaje vaše dijete kao vi, ali učitelji poznaju mnogo djece, što im daje jedinstveni uvid u to kako određeno ponašanje, trendovi i tendencije mogu utjecati na određeno dijete. Dobila sam nekoliko obavijesti o ponašanju svog sina na nastavi. U početku sam bila uzrujana i iritirana. Što želi reći, da nešto nije u redu s mojim sinom? Ali vremenom sam, uspijevajući držati jezik za zubima, shvatila da učiteljica ne osuđuje, već me jednostavno informira. Kad sam uspjela obuzdati svoj obrambeni instinkt bila sam zahvalna na njezinim naporima i volji za međusobnom suradnjom.

5. POGREŠKA. OGRANIČAVANJE KRUGA POZNANIKA 

Golema je prednost poznajete li ne samo učitelja svog djeteta već i drugo nastavno osoblje u školi. Poznajete li samo djetetova učitelja, ograničavate svoju izloženost školskoj kulturi i umanjujete svoje mogućnosti u slučaju pojavljivanja problema usred školske godine. Upoznajte ravnatelja, administraciju, školsku medicinsku sestru. Svi su oni ovdje kako bi omogućili vodstvo i stručnost i svi vode brigu o djeci. Također, nisu ograničeni na rad s djecom na određenoj razini. U školi koju polaze moja djeca učitelji likovne i glazbene kulture i knjižničarka redovito rade s djecom od vrtićke dobi pa sve do petog razreda. Poznanstvo s ovim ljudima pomaže mi da moja komunikacija sa školom teče glatko iz godine u godinu.

………………

NAPOMENA

  • Imom – portal sa savjetima za mame.
  • Izvor: imom.com