… jednostavno ne razumiju informaciju koju im želimo prenijeti.
Naši nam instinkti nalažu da radimo ono što nam se čini smislenim…
- „Možda će me učenici razumjeti budem li ponavljao te pričao glasnije ili sporije.”
- „Možda će učenici razumjeti gradivo zadam li im više domaće zadaće.”
- „Možda će informacije postati razumljive objasnim li ih još nekoliko puta.”
A zatim… bez obzira na sve, željenih rezultata i dalje nema.
Zbog toga još jednom moramo napraviti ono što smatramo smislenim…
Potom sve ponoviti, jer mislimo da će se nešto promijeniti i da će učenici zapamtiti.
To je poput lošeg sna koji se iznova ponavlja. Svi smo bili u toj situaciji.
Učitelji misle da djeca trebaju više onoga što radimo želimo li da to razumiju i zapamte.
Stoga im dajemo više…I više…I više…Sve dok im se to ne počne gaditi, a mi učitelji zaboravljamo zašto to uopće radimo.
Što više dajemo, to se naši učenici sve više udaljavaju od stvarnog razumijevanja ili svladavanja vještina.
■ Moramo odbaciti „više” i usmjeriti se na načine na koje te iste informacije ili vještine možemo prenijeti „drukčije”.
■ Naša djeca ne trebaju više nečega što ne razumiju…Ona trebaju da im ono što ne razumiju predstavimo na drukčiji način.
■ Također, svojim učenicima moramo dopustiti da izraze mišljenje o tome kako bi to „drukčije” moglo izgledati.
Tko zna, možda je upravo njihova verzija „drukčijeg” ono što je potrebno za promjenu…
………………….
NAPOMENA
- Autor teksta je Justin TARTE, osnovnoškolski učitelj koji je usredotočen na to da učenje bude važno i smisleno za učenike kao i na primjenu tehnologije i društvenih medija u obrazovanju.
- Izvor: justintarte.com