Jučer-danas-sutra
NOVA ENERGIJA
Tri načina na koje možete nadahnuti učitelje
objavljeno: 16. srpnja 2018.

Oni žele vođe koji će „napuniti njihove baterije”. Ove tri strategije mogu vam pomoći da svoje učitelje opskrbite novom dozom energije i nadahnete ih za nove pothvate.

PODRŽITE IH. Tijekom godina postalo mi je jasno da je pružanje podrške glavna kvaliteta koju učitelji žele od svojih nadređenih. U slučaju komplikacija s nekim učenikom ili roditeljem, učitelji žele znati da im netko čuva leđa.

Kad učitelji imaju podršku svojih nadređenih, osjećaju se ohrabreno i osnaženo provoditi svoju praksu. Postaju opušteniji i više riskiraju. Kad učitelji imaju više samopouzdanja u svoju „sigurnosnu mrežu”, mogu se usuditi biti zaista sjajni.

PODSJETITE IH. Vjerujem da je svaki učitelj odabrao ovu profesiju zbog toga što voli djecu i želi ostaviti utjecaj na njihove živote. Međutim, katkad se ovaj „poziv” može činiti samo kao posao.

Učenici mogu biti svojeglavi.

Roditelji mogu pogoršati stvari.

Očekivanja mogu biti pretjerana.

Ocjenjivanje može biti preplavljujuće (da ne spominjemo ispite s visokim ulozima). Sve to može uništiti užitak poučavanja. Međutim, to ne mora biti tako. Važno je da nadređeni pomognu učiteljima i podsjete ih da gledaju veliku sliku.

Dobri rukovoditelji naporno rade na tome da njihovi učitelji ostanu usredotočeni na najbolje interese učenika. Stalno podsjećaju učitelje na vrijednost njihova rada i na njihov potencijal da utječu na živote djece koju poučavaju. A učitelji koji su svjesni razloga zbog kojih rade ovaj posao također će biti strastveniji u svom poslu.

POKAŽITE IM KAKO. Najbolji rukovoditelji ne ograničavaju se samo na pričanje o tome koliko je suradnja među učiteljima važna – oni međusobno surađuju.

Ne traže od učitelja da iskušaju neku novu tehnologiju a da i sami nisu riskirali. Ne samo da potiču učitelje da izgrađuju odnose s učenicima, oni se i sami povezuju s djecom. Rijetki su učitelji koje mogu nadahnuti vođe koji samo pričaju ili ne stoje iza svojih riječi. Dobri vođe ne upravljaju iz svojih ureda, oni to čine iz hodnika, učionica itd.

  • Oni su angažirani i žele biti primjer svom osoblju.
  • Oni stoje iza svojih riječi.
  • Oni ne govore učiteljima što moraju raditi, već im pokazuju put. A ova vrsta autentičnosti može nadahnuti učitelje.

Ako su učitelji uzbuđeni zbog poučavanja, njihovi će učenici biti još više uzbuđeni zbog učenja. Dobri vođe ne nadaju se pozitivnoj energiji u školi, oni je sami unose. Oni ne očekuju da njihovi učitelji nadahnuće pronalaze u sebi već su njihovo nadahnuće upravo oni sami. Razumiju da uz malo truda mogu motivirati svoje učitelje i svjesno rade na tome!

………………….

NAPOMENA

  • Danny STEELE je ravnatelj koji na svom blogu piše o ljubavi prema učenicima, učiteljima, školskoj kulturi, vodstvu i javnom obrazovanju.
  • Izvor: steelethoughts.com
  • Photo by NeONBRAND on Unsplash