Školstvo u medijima
PRIMJERI > ODVOJITE DOVOLJNO VREMENA ZA OPUŠTENU RASPRAVU
Kako s djetetom razgovarati o svjedodžbi
objavljeno: 18. srpnja 2018.

…djecu na različitim obrazovnim razinama, svjedodžba je odličan početak razgovora s djetetom o njegovu učenju.

  • ODVOJITE VRIJEME ZA RAZGOVOR „JEDAN NA JEDAN”

Odaberite miran trenutak da sjednete nasamo s djetetom kako biste razgovarali o njegovoj svjedodžbi. Posvetite mu punu pažnju, bez prekida. Pobrinite se da odvojite dovoljno vremena za opuštenu raspravu. To može biti izazovno imate li više od jednog djeteta, ali je još važnije razgovarati o tome ako su vaša djeca sklona uspoređivati ocjene s braćom i sestrama.

  • USREDOTOČITE SE NA TRUD, A NE OCJENE

Većina svjedodžbi sadrži ocjenu za zalaganje kao i ocjenu za akademski uspjeh. Ocjena ili opaska za zalaganje najvažnija je ocjena svake dječje svjedodžbe. To je aspekt njihova školovanja nad kojim imaju najviše kontrole.

Ocjena iz zalaganja služi vam da razumijete djetetov odnos prema učenju. Ako se usredotočite na zalaganje umjesto na uspjeh, to neće smanjiti djetetovu motivaciju da vrijedno radi. Nagrađivanje zalaganja posebno je važno djeci koja imaju poteškoća s postizanjem akademskog uspjeha. Ako se dijete trudi dati sve od sebe i osjeća da su njegovi napori primijećeni i vrednovani, to će ga učiniti otpornijim. Otporni učenici uživaju u učenju, nastavljaju postavljati izazove sami sebi i imaju više samopouzdanja griješiti. To su iznimno vrijedne vještine za cijeli život.

  • RAZGOVARAJTE O USPOREĐIVANJU

Pomozite djetetu da shvati kako je svatko različit. Svatko napreduje ili ima problema u različitim područjima. Pokušajte izbjeći uspoređivanje sa svjedodžbama braće i sestara ili vršnjaka iz razreda. Umjesto toga usredotočite se na područja u kojima su se istaknuli, gdje su polučili uspjeh ili ostvarili najznačajniji napredak. Dajte braći i sestrama do znanja da je uspoređivanje besmisleno, jer je svaki od njih ocijenjen za potpuno različite ishode.

  • RAZMISLITE O POSTAVLJANJU INDIVIDUALNOG CILJA

Ako svjedodžba prepoznaje djetetova najizazovnija područja, bilo akademska ili društvena, napredak na tom polju može postati vaš novi individualni cilj učenja. Ako vaše dijete obožava određeni predmet, možda bi željelo usmjeriti svoje napore za postizanje većih uspjeha u tom području.

Možda ćete htjeti usporediti svjedodžbu s posljednjom djetetovom svjedodžbom kako biste mu pomogli da uoči napredak. To je jedina usporedba koja može pomoći. Prepoznajte područje koje je stalna prepreku i raspravite o tome zašto vaše dijete još ne dostiže svoje ciljeve. Hvalite svaki napredak u svakom području.

  • NAPRAVITE PLAN

Iz rasprave s djetetom možda ste prepoznali područja kojima treba posvetiti posebnu pažnju ili definirali ciljeve za sljedeće polugodište. Zajedno s djetetom odlučite se za korake koje ćete poduzeti u suočavanju s poteškoćama ili postizanju napretka na putu do cilja.

Možda će ti koraci uključivati zakazivanje sastanka s učiteljem u potrazi za prijedlozima. Svjedodžba vašeg djeteta pruža vam sjajnu „izliku” za razgovor o školi. Pet je navedenih savjeta važno, ali najvažnije je djetetu dati priliku da podijeli vlastita razmišljanja i osjećaje o školi, onome što uči, kako se osjeća u učionici i svom odnosu s učiteljem i prijateljima.

………………

NAPOMENA

  • TeachStarter – izvor za učitelje i roditelje kojem je misija inspirirati i učenje učiniti zabavnijim, aktivnijim i učinkovitijim.
  • Izvor: teachstarter.com