Savjeti stručnjaka
DOBRO VOĐENA UČIONICA GOTOVO NEMA DISCIPLINSKIH PROBLEMA
10 načina kako spriječiti disciplinske probleme
objavljeno: 20. srpnja 2018.

Ipak, jeste li primijetili da su neki razredi preplavljeni problemima dok ih drugi imaju vrlo malo? To nije slučajno.

Dobro vođena učionica gotovo nema disciplinskih problema, jer je učitelj napravio velik dio posla trudeći se da ih izbjegne.

Ako se stalno osjećate kao da vam je dan „ukraden” zbog disciplinskih problema, pogledajte sljedeće savjete i doznajte kako ih možete spriječiti.

BUDITE ORGANIZIRANI  ✿  Neorganizacija vodi uspavljivanju razreda, dosadi i problemima u ponašanju. Dobro isplanirajte svoje lekcije, imajte spreman materijal i budite organizirani koliko god možete. Razmislite o tome koje predmete često gubite i osmislite sustav pomoću kojeg ćete ih moći pratiti.

SUOČITE SE S PROBLEMIMA DOK SU MALI  ✿  Ne čekajte da problem naraste. Umjesto toga, suočite se sa svakim manjim problemom u ponašanju koji iskrsne.

OSMISLITE DOBRE POSTUPKE PROVJERE  ✿ Smišljeno razvijte postupke koji sprječavaju probleme. Na primjer, uz pismene ispite priložite obrazac za ime i prezime učenika kako biste spriječili varanje. Slični bi postupci učenicima trebali pomoći da se primjereno ponašaju i što više onemoguće neprimjereno ponašanje ili loše odluke.

DETALJNO PREDSTAVITE SVOJE POSTUPKE  ✿  Nije dovoljno osmisliti postupke, morate ih predstaviti učenicima, a to uključuje četiri osnovna koraka: morate ih objasniti, uvježbati, ispraviti i ponavljati s učenicima dok ih ne usvoje. Ako ne odvojite vrijeme da učenike poučite svojim postupcima, mogli biste biti frustrirani tijekom cijele godine, jer ih se vaši učenici ne pridržavaju.

UKLJUČITE UČENIKE  ✿  Što su učenici više uključeni u učenje, manje će stvarati probleme. Zato neka se vaša strast za poučavanjem vidi, oživite svoj predmet. I zapamtite – onaj koji radi taj i uči, nemojte samo držati predavanja čitav dan. Uključite i svoje učenike.

KREĆITE SE UČIONICOM  ✿  Nemojte zaglaviti na čelu učionice. Slobodno šećite dok poučavate. Osim što unosi promjenu, to vam daje i bolji uvid u to što vaši učenici rade. Piše li to Greg poruke? Prošećite do njegova stola ne prekidajući predavanje.

BUDITE PRISNI S UČENICIMA  ✿  Želimo li da nas učenici slijede, moraju nas poštovati i znati da nam je stalo do njih. Uložite u njih. Budite iskreni i priznajte svoje pogreške. Budite ljubazni i pristupačni. Udijelite im kompliment, posjetite njihove izvanškolske aktivnosti kad je to moguće.

BUDITE PROFESIONALAC  ✿  Ako se želite svidjeti učenicima, pripremite se na niz problema. Umjesto da postanete njihov prijatelj, radije im pokušajte biti mentor. To znači da vaša komunikacija s njima mora biti prijateljska, ali ne i prisna. O, i ne zaboravite pripaziti na odijevanje.

ZAHTIJEVAJTE OD UČENIKA DA OČISTE SVOJE STOLOVE  ✿  Zahtijevajte od učenika da na stolu imaju samo ono što im je potrebno za trenutačnu aktivnost. Sve ostalo mora biti sklonjeno. Na taj ćete način moći vidjeti što točno rade i to će im otežati da izbjegnu zadatak.

PRVO USPOSTAVITE STRUKTURU  ✿ Znam da imate čitav popis uzbudljivih aktivnosti za djecu, ali sačuvajte manje aktivnosti za kasnije, kad se učenici naviknu na vaša očekivanja i prihvate rad u strukturiranom okruženju. Kad budu razumjeli strukturu, uživat ćete u manje strukturiranim aktivnostima i moći ih držati pod kontrolom.

………………

NAPOMENA

  • Teach4theheart – stranica s idejama i strategijama za učitelje koji pomažu zadržati strast i entuzijazam za poučavanjem.
  • Izvor: teach4theheart.com