Jučer-danas-sutra
INOVATIVNE ŠKOLE
Vođe inovativnih škola rade drukčije, mi imamo popis…
objavljeno: 25. srpnja 2018.

EVO POPISA STVARI KOJE SMO OTKRILI.

Vođe inovativnih škola…

■  Daju dopuštenje za uvođenje inovacija i pružaju podršku. Učitelji znaju da mogu riskirati i da će ih njihovi nadređeni podržati.

■  I sami riskiraju i shvaćaju da stvari neće uvijek ići po planu. Oni su dovoljno hrabri da izlože riziku sebe i svoje škole.

■  Mogu promijeniti postojeće rasporede, prijevoz, osoblje, proračun i druge strukture na konkretne, opipljive, produktivne i strateške načine kako bi podržali nove oblike učenja.

■  Podupiru izbor učenika. Oni i njihovo osoblje žele otkriti što motivira i inspirira njihove učenike i zatim to iskoristiti kako bi stvorili kulturu intrinzične motivacije.

■  Mogu stvoriti akademska iskustva koja učenicima pomažu da budu uspješni na temelju njihovih jedinstvenih interesa, vještina i talenata. Oni također stvaraju stručna i profesionalna partnerstva i mentorstva.

■  Smanjuju opseg posla svojim učiteljima i povezuju različite inicijative kako bi smanjili broj stvari koje edukatori moraju napraviti.

■  Kultiviraju organizacijsku jasnoću i utemeljuju vezu poučavanja u partnerstvu sa svojim učiteljima i drugim osobljem.

■  Svom osoblju omogućuju mnogo vremena za suradnju.

■  Angažiraju svoju zajednicu u procesima redizajniranja poučavanja i organizacije te pružaju prilike članovima zajednice da budu dio ovoga posla. Posao redizajniranja manje je ovisan o pojedincu i više usmjeren zajednici.

■  Razumiju da svaka osoba donosi vlastita stajališta, ideje, pretpostavke i vrijednosti. Oni te razlike smatraju pozitivnima, a ne problemima koje treba riješiti.

■  Pomažu učiteljima, učenicima, roditeljima i članovima zajednice da uvide nove mogućnosti i moć preobrazbe poučavanja.

■  Kultiviraju zajedničke dogovore i obveze prema temeljnim vrijednostima i svakodnevnim očekivanjima. Uvode protokole za raspravu, neslaganje i razmatranje prethodnih odluka.

■  Stvaraju ozračje otvorene komunikacije i sigurnosti u kojoj svi dijele informacije, uspjehe, izazove i pitanja.

■  Zauzimaju holistički pristup prema prepoznavanju i rješavanju učeničkih potreba.

■  Imaju viziju tog uspjeha – krajnji cilj. Proslave su povezane ujedno s procesom i napretkom. Eksplicitne su strukture stvorene da bi se podijelio i proslavio taj uspjeh.

■  Sposobni su posaditi sjeme inovacije i uspješno ga kultivirati te u isto vrijeme pretpostaviti probleme do kojih bi moglo doći tijekom procesa transformacije. Stvaraju proaktivne – a ne reaktivne – strukture odgovora koje automatski reagiraju kad se pretpostavljeni problemi neizbježno pojave.

■  Pronalaze načine da „oni koji potiču promjenu” pobijede pred onima koji se toj promjeni odupiru. Štite i potiču inovativne učitelje.

■  Pomažu učiteljima da velike ideje i misli pretoče u svakodnevnu nastavničku praksu.

Ne znam obuhvaća li ovo sve, ali to je odličan početak želimo li pričati o inovativnom vodstvu. Ovo je očito složen posao, a to je razlog zbog kojega ga većina škola i ravnatelja ne provodi.

  • Koja je od ovih točaka najsloženija?
  • Kako se vaši školski vođe nose s ovim točkama: koje dobro prolaze, a kojima bi trebalo posvetiti više pozornosti?
  • Što biste dodali ovom popisu?

……………………..

NAPOMENA:

  • Autor je teksta Scott McLeod – jedan od vodećih stručnjaka u području primjene tehnologije u obrazovanju. McLeod na svom blogu redovito objavljuje tekstove koji se bave tehnologijom.
  • Izvor: dangerouslyirrelevant.org