Školstvo u medijima
T-PORTAL JE PITAO BIVŠE MINISTRE ŠTO JE DONIJELO 26 GODINA REFORMI I ZAŠTO SU REZULTATI DRŽAVNE MATURE SVE SLABIJI
Sustav zaostao u vremenu
objavljeno: 25. srpnja 2018.

Ove godine palo je 649 gimnazijalaca, što je porast od više od 50 posto u odnosu na 2017. Tportal je pitao bivše ministre što nam je donijelo 26 godina reformi i zašto su rezultati državne mature sve slabiji. Evo što su rekli:

Bivša ministrica Ljilja VOKIĆ smatra kako je apsurdno dati tablete učenicima prvog razreda. ‘Gdje su čovjek i druženje? Djeca će postati zombiji. Važno je rasteretiti gradivo i usmjeriti djecu na razmišljanje, povećati plaće nastavnicima te omogućiti svima jednake uvjete. To predlažu ljudi koji nikada nisu radili u školi i ne razumiju je. To je sve samo biznis’, naglašava Vokić, ministrica od 1994. do 1998. godine, te dodaje da za primjer treba uzeti europske zemlje poput Austrije, Slovenije, Češke i Slovačke.

Da za primjer treba uzeti druge europske zemlje, pogotovo u matematičkim, prirodoznanstvenim i gospodarstvenim područjima, slaže se i Predrag ŠUSTAR, na mjestu ministra znanosti i obrazovanja 2016. godine.

‘Sigurno je to da sustav treba reformirati. No prvo treba odrediti što je to zastarjelo. Prijašnji sustav ima i dobrih rezultata. Ne može se samo odbaciti staro i uvesti novo. Potrebno je uključiti i nastavnike, od njih se kreće jer su oni ti koji prenose znanje. Potrebna je i precizna analiza koja nije kvalitetno provedena. Također, više pozornosti treba obratiti na recenzije vezane uz obrazovnu reformu. Onda treba ići u reformu’, objašnjava Šustar, ali i upozorava na važan propust obrazovne reforme koja kreće od jeseni.  ‘Reforma ne uključuje visoko školstvo, što je vrlo važan čimbenik, a na sveučilištima ima puno prostora za napredak. Odnosi se samo na osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, što je dobro, ali tu staje. Reforma treba ići od početka do kraja’, ističe Šustar.

Vedran MORNAR, ministar od 2014. do 2016. godine, kaže: ‘Sustav je inertan te treba volje, rada i financija. Nadam se da sada ima toga’, njegov je odgovor na upit zašto već skoro 30 godina nema odgovarajućeg rješenja.

‘Osim što je svima postalo jasno da državna matura prikazuje realno stanje u sustavu obrazovanja, nedvojbeno je to da ona objektivno i nepristrano, pod jednakim uvjetima i kriterijima, vrednuje učenička postignuta znanja, vještine i sposobnosti’, objašnjava još jedan bivši ministar znanosti i obrazovanja, Dragan PRIMORAC, te dodaje kako je sustav potrebno razvijati i prilagođavati, a ne čekati da se mijenja sam od sebe.

‘Državna matura je uvedena prije više od desetljeća i naravno da je pitanje je li ovaj sjajan projekt istodobno praćen nužnim promjenama metoda i oblika poučavanja koje su od početka trebale pratiti koncept državne mature’, ističe. [ IZ DRUGIH MEDIJA | tportal.hr ] Cijeli članak pročitajte OVDJE.