Savjeti stručnjaka
12 PRAVILA PREMA KOJIMA ŽIVE NAJBOLJI UČITELJI
Polazna točka za sjajno poučavanje
objavljeno: 26. srpnja 2018.

Ipak, unatoč mnogim njihovim vanjskim razlikama, oni posjeduju određene zajedničke ideje i principe poučavanja. Iz svih njihovih pravila izvukli smo 12 „zapovijedi pravog junaka učionice”. Naravno, ne postoji određena formula za sjajno poučavanje, ali ono što slijedi odlična je polazna točka.

PRAVILA SU TU DA SE KRŠE  ■ 

„Istinski dobro poučavanje jest riskiranje i mućenje vode. Učenje je kaotično, zar ne?”

Michael GOODWIN, učitelj engleskog jezika u srednjoj školi u Concordu, u državi Massachusetts.

UNESITE STRAST U UČIONICU  ■ 

„Kao profesionalni recitator poezije pokušavam učenicima pokazati čemu dobro čitanje i pisanje služe i izvan škole. To su ključne vještine koje otvaraju nove svjetove i omogućuju nove prilike. Moja je poezija učenicima polazna točka za uključivanje u književnost i potiče ih da se udube u tekst, iako to inače ne bi učinili.”

Clint SMITH, učitelj engleskog jezika u srednjoj školi Parkdale High School u Riverdaleu, u državi Maryland.

NIKAD NE POUČAVAJTE ZA ISPIT  ■ 

„Izvanredni rezultati ispita, briljantan kandidat za posao, prijam na najbolji fakultet jednostavno bi trebali biti rezultat sjajnog obrazovanja, a ne sami sebi svrha.”

Josh ANDERSON, učitelj engleskog jezika i voditelj debatnoga kluba u srednjoj školi Olathe Northwest High School u Olatheu, u Kansasu.

BUDITE PRAKTIČNI  ■   

„Ako ste spremni malo riskirati s nekim od vaših nastavnih planova i s praktičnijim aktivnostima za učenike, možete stvoriti programe koji su mnogo bolje prilagođeni potrebama određenih učenika i time im ponuditi načine za primjenu učenja umjesto pasivnog upijanja informacija.”

Daryl BILANDZIJA, predaje engleski, ekologiju i dramu u školi Odyssey Charter School u Altadeni, u Kaliforniji.

NUŽDA JE MAJKA SVIH IZUMA  ■ 

„Dakle, bio sam učitelj početnik s 250 učenika i 100 dolara u proračunu. Moja je ideja bila bubnjanje o kantu. Kupio sam kante za bojanje kako bismo ih mogli koristiti kao bubnjeve. Djeca su bila oduševljenja… Ovo mi je četvrta godina i bubnjanje je stvarno uzelo maha. Plan je stvorio mini-kulturu malih bubnjara koji bubnjaju oko javnih škola u Philadelphiji.”

Jason CHUONG, učitelj glazbenoga, School District of Philadelphia, Pennsylvania.

BUDITE OSOBA KAKVA ŽELITE DA VAŠI UČENICI POSTANU  ■ 

„Da bih mogla očekivati posvećenost svojih učenika, prvo moram pokazati svoju posvećenost prema svakome od njih. Ulažem vrijeme kako bih pokušala razumjeti svakog od njih, dostupna sam i za vrijeme ručka i nakon škole. Kad vide da moja motivacija leži u njihovu uspjehu, a ne u vlastitim rezultatima, učenici znaju da sam iskrena. Tad se mogu sresti sa svakime od njih. Na pola puta.”

Jane KLIR VIAU, poučava statistiku i mikroekonomiju na akademiji Frederick Douglass Academy u New Yorku.

BUDUĆNOST JE SADA  ■ 

„Tehnologija je promijenila moje poučavanje i izravno utjecala na učenje mojih učenika. Ne trudim se svjesno isplanirati lekciju koja uključuje upotrebu tehnologije, ona je jednostavno isprepletena s njom. Gotovo je nevidljiva.”

Jo-Ann FOX, učiteljica četvrtog razreda u školi Reidy Creek Elementary School u Escondidu, Kalifornija.

NE MOŽETE USPJETI SAMI  ■ 

„Uspjeh se ne događa u izolaciji. Sve se događa uz učitelja u susjednoj učionici ili s kraja hodnika. Događa se zbog tajnice, administracije. Događa se zbog osoblja koje radi zajednički kako bi pokrenuli dobre stvari. Čarobna formula u obrazovanju ne sastoji se od zapošljavanja pravog čovjeka. Sastoji se od zapošljavanja prave skupine ljudi koji teže istim ciljevima.”

Jeffrey CHARBONNEAU, učitelj fizike i kemije u srednjoj školi Zillah High School u gradu Zillah, Washington.

BUDITE UČENIK SVOJIH UČENIKA ■ 

„Vaše je poučavanje vaš odraz. Ako pogledate u taj odraz, moći ćete zaista naučiti nešto o sebi. Ta me činjenica čini poniznim i tjera mi suze na oči, jer sam se u početku prestrašio onoga što sam vidio. Djeca nađu pukotinu u vašem oklopu. Ne traže je, ali je nađu. Ako ste u stanju napraviti korak unazad i osvrnuti se na svoje poučavanje, možete mnogo rasti. To je divno i neočekivano upozorenje. Misliš da ćeš poučavati, ali, tko bi rekao, imaš još toliko toga za naučiti. Sad konačno razumijem, ja sam stvarno učenik svojih učenika.”

Jay HOFFMAN, predaje emitiranje, multimedije i društvene medije u školi Frederick H. Tuttle Middle School u South Burlingtonu, državi Vermont.

………………

NAPOMENA

  • Huffington Post – američki portal i blog koji nudi vijesti, satiru i izvorni sadržaj te obuhvaća politiku, poslovni svijet, zabavu, tehnologiju, popularne medije, kulturu, zdrav život itd.
  • Izvor: huffingtonpost.com