Iako su odgovori bili prekrasni, mnogo su obećavali i gajili veliku nadu za sve učenike, a ne samo za one koji se uklapaju u određene unaprijed stvorene kategorije, ne mogu si pomoći a da se ne zapitam što se događa s tim obećanjima kad stvari postanu teške.
Što se događa kad nas neko dijete naljuti, kad odbije sjesti, biti mirno i tiho, kad se odbija uklopiti u kategoriju koju smo stvorili?
Jer, tada način na koji se ponašamo govori više o razrednoj zajednici koju izgrađujemo nego bilo kakvo obećanje koje smo dali učenicima.
Način na koji reagiramo kada dijete prvi put ispituje naše granice govori nam više o tome kako definiramo uspjeh nego bilo kakvi zapisani ciljevi i strategije.
Stoga bismo trebali poučavati onako kako želimo da se odnose prema našoj djeci: dostojanstveno, s poštovanjem i s ljubavlju – ne samo riječima, već i djelima.
Trebali bismo poučavati kao da smo katalizator između uspjeha i neuspjeha tog djeteta, zbog toga što katkad upravo to i jesmo.
Trebali bismo poučavati na način na koji bismo željeli da su nas poučavali u našim školskim danima.
A kad nas dijete ne voli, bez obzira na to bilo to na trenutak, jedan dan ili godinu, ne smijemo kriviti dijete, pribjeći ljutnji i kazni, već umjesto toga napraviti korak unatrag i pokušati vidjeti što nam ono zaista govori. Na što njegova djela zaista upozoravaju? Prepoznajte na koji smo način mi kao učitelji dio situacije i sustava koji djetetu uzrokuje bol. Trebamo se zapitati koju vrstu budućnosti želimo – budućnost ispunjenu uspjehom samo za one koji se uklapaju u određene kategorije ili uspjeha za sve, čak i ako se ne uklapaju u te kategorije?
Stoga ove godine svojim učenicima trebamo prenijeti ne samo kurikulum, već i ljubav te shvatiti da zaista držimo sudbinu našega naroda u svojim rukama svaki dan.
….. oOo …..
Međutim, još važnije od toga, mi poučavamo djecu, a djeca nas trebaju da u njima vidimo sve ono što ona jesu; čudesna, izazovna, ona koja zaslužuju našu ljubav, čak i tijekom teških dana.
….. oOo …..
To je moje obećanje za iduću školsku godinu.
…………………..
NAPOMENA
- Pernille RIPP učiteljica je sedmog razreda, autorica i osnivačica pokreta Global Read Aloud (www.theglobalreadaloud.com) – inicijative koja promiče pismenost i koja je povezala više od dva milijuna učenika od 2010. primjenom tehnologije. Ripp je također autorica popularne knjige „Passionate Learners: Giving Our Classrooms Back to Our Students” te redovito objavljuje na svom blogu.
- Izvor: pernillesripp.com