POUČAVANJE S POŠTOVANJEM

Ove godine svojim učenicima trebamo prenijeti ne samo kurikulum već i ljubav

utorak, 4. rujna 2018.

Jednom sam svojim kolegama postavila sljedeće pitanje: „Kada biste morali osmisliti popis obećanja za svako dijete koje ćete poučavati ove godine, što bi taj popis uključivao?”

Ove godine svojim učenicima trebamo prenijeti ne samo kurikulum već i ljubav

Iako su odgovori bili prekrasni, mnogo su obećavali i gajili veliku nadu za sve učenike, a ne samo za one koji se uklapaju u određene unaprijed stvorene kategorije, ne mogu si pomoći a da se ne zapitam što se događa s tim obećanjima kad stvari postanu teške.

Što se događa kad nas neko dijete naljuti, kad odbije sjesti, biti mirno i tiho, kad se odbija uklopiti u kategoriju koju smo stvorili?

Jer, tada način na koji se ponašamo govori više o razrednoj zajednici koju izgrađujemo nego bilo kakvo obećanje koje smo dali učenicima.

Način na koji reagiramo kada dijete prvi put ispituje naše granice govori nam više o tome kako definiramo uspjeh nego bilo kakvi zapisani ciljevi i strategije.

Stoga bismo trebali poučavati onako kako želimo da se odnose prema našoj djeci: dostojanstveno, s poštovanjem i s ljubavlju – ne samo riječima, već i djelima.

Trebali bismo poučavati kao da smo katalizator između uspjeha i neuspjeha tog djeteta, zbog toga što katkad upravo to i jesmo.

Trebali bismo poučavati na način na koji bismo željeli da su nas poučavali u našim školskim danima.

A kad nas dijete ne voli, bez obzira na to bilo to na trenutak, jedan dan ili godinu, ne smijemo kriviti dijete, pribjeći ljutnji i kazni, već umjesto toga napraviti korak unatrag i pokušati vidjeti što nam ono zaista govori. Na što njegova djela zaista upozoravaju? Prepoznajte na koji smo način mi kao učitelji dio situacije i sustava koji djetetu uzrokuje bol. Trebamo se zapitati koju vrstu budućnosti želimo – budućnost ispunjenu uspjehom samo za one koji se uklapaju u određene kategorije ili uspjeha za sve, čak i ako se ne uklapaju u te kategorije?

Stoga ove godine svojim učenicima trebamo prenijeti ne samo kurikulum, već i ljubav te shvatiti da zaista držimo sudbinu našega naroda u svojim rukama svaki dan.

..... oOo .....

Međutim, još važnije od toga, mi poučavamo djecu, a djeca nas trebaju da u njima vidimo sve ono što ona jesu; čudesna, izazovna, ona koja zaslužuju našu ljubav, čak i tijekom teških dana.

..... oOo .....

To je moje obećanje za iduću školsku godinu.

…………………..

NAPOMENA

  • Pernille RIPP učiteljica je sedmog razreda, autorica i osnivačica pokreta Global Read Aloud (www.theglobalreadaloud.com) – inicijative koja promiče pismenost i koja je povezala više od dva milijuna učenika od 2010. primjenom tehnologije. Ripp je također autorica popularne knjige „Passionate Learners: Giving Our Classrooms Back to Our Students” te redovito objavljuje na svom blogu.
  • Izvor: pernillesripp.com

Ključne riječi

Vezani članci
Školski portal: Većina razloga za nezadovoljstvo učitelja pod njihovim je nadzorom

Većina razloga za nezadovoljstvo učitelja pod njihovim je nadzorom

Iako su niska plaća, veliki razredni odjeli i nedostatak autonomije…

Školski portal: Obrazovanje usmjereno na učitelja ili na učenika?

Obrazovanje usmjereno na učitelja ili na učenika?

Vjerojatno ste u svojim istraživanjima naišli na jednu od najvećih…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili ne, uspjeh u školi,…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Puzanje pomaže razvoju mozga

Puzanje pomaže razvoju mozga

Koliko se često djeci obraćamo s…

Školski portal: Gužva u Svemiru

Gužva u Svemiru

Uz dozu mašte uvijek u razredu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…