Školstvo u medijima
POČELA JE NOVA NASTAVNA GODINA
Nisam pripremila svoju učionicu, a možda ne biste trebali ni vi!
objavljeno: 5. rujna 2018.

To je bilo još 1992. godine, kad sam poučavala u Osnovnoj školi Nora Elementary u Indianapolisu. To je bio moj prvi učiteljski posao, ali moja treća godina u toj školi. Voljela sam ondje poučavati.

Imala sam odlično vodstvo i divne kolege. Nekoliko nas u školi je odustalo od standardnoga kurikuluma te smo počeli istraživali učionice temeljene na istraživanju. Imali smo snažnu administrativnu podršku. To je bilo odlično mjesto za početak učiteljske karijere.

Željela sam vidjeti što će se dogoditi ako na svoje učenike prvog razreda prenesem „vlasništvo” nad učenjem te sam istraživala pristup obrazovanju „Reggio Emilia”, koji ima TRI NAČELA:

  • konstruktivizam
  • zorno učenje
  • školu otvorenu prema zajednici.

STOGA… NISAM PRIPREMILA SVOJU UČIONICU!

  • Bez oglasnih ploča
  • Bez naljepnica s imenima učenika na stolovima
  • Nisam kupila nikakve materijale u knjižari
  • Nisam stavila knjige na police
  • Nisam pripremila fascikle za učenike

Kad su moji učenici stigli, učionica je izgledala onako kako su je čistačice ostavile. Trebali ste vidjeti njihova lica!

Nisu znali što napraviti, već su sa šest odnosno sedam godina bili „stručnjaci” u tome kako bi škola trebala izgledati!

Pozdravila sam ih i promatrala, a ubrzo je jedna učenica „uzela stvar u svoje ruke” i rekla: „Kad ćemo imati razredni sastanak?”

PITALA SAM IH:

„Želite li imati razredni sastanak?”

Oni su odgovorili potvrdno i odmah sjeli ispred ploče.

PITALA SAM IH O ČEMU BISMO TREBALI PRIČATI…

„Zašto naša učionica nije spremna?”

„Gdje bismo trebali staviti svoje školske torbe?”

„Kako da znam za koji stol trebam sjesti?”

„Gdje su propusnice za wc?”

„Gdje je popis dužnosti?”

„Gdje je kalendar?”

Stoga sam im rekla da je ovo NAŠ prostor za učenje i da ćemo ga zajedno osmisliti.

Oni su izradili popis stvari koje trebamo i zatim se podijelili u skupine te krenuli na posao.

Učenici su razmjestili stolove, stolce, izradili oglasne ploče [mnogo bolje nego što sam ja to ikad prije napravila i to je bio NJIHOV posao], organizirali su područja za čitanje, kalendar, stanice, izradili tablicu poslova… Sigurna sam da sam nešto zaboravila, ali ako su mislili da je nešto potrebno, to su i izradili!

BILO JE PREKRASNO!

Učenici su bili ponosni na svoj rad, napravili su izmjene u učionici i prilagodili ju svojim potrebama.

Donijeli su i nekoliko stvari od kuće [lampice, plakate, tepihe…]

IMALI SMO PREDIVNU GODINU.

Tijekom preostalih godina u toj školi počinjala sam godinu s namještajem naguranim u kut i praznim zidovima te bih sa svojim učenicima ispočetka izradila vlastiti prostor za učenje.

PREPORUČUJEM OVU METODU!

………………….

NAPOMENA

  • @theresashafer blog je učiteljice koja dijeli svoju ljubav prema učenju i povezivanju svih stvari koje se tiču obrazovanja.
  • Izvor: theresashafer.blogspot.com