Ova će pitanja procijeniti razinu vaše predanosti.
Ona će vas spasiti od pogrešaka koje učitelji obično čine tijekom prvoga nastavnog tjedna, a čije vas posljedice mogu pratiti ostatak godine.
Ova pitanja uglavnom obuhvaćaju najvažnije principe i strategije za prvi tjedan školske godine. Preporučujem da prvo brzo proletite kroz pitanja i odgovarate instinktivno.
Nakon što završite, vratite se na početak i detaljnije pogledajte pitanja na koja ste odgovorili s „ne” ili „nisam siguran” kako biste odredili zašto ste tako odgovorili i što morate promijeniti da biste te odgovore pretvorili u pozitivne.
1) Obuhvaćaju li moja pravila svaki mogući oblik neprimjerenog ponašanja? Drugim riječima, štite li ona potpuno moju slobodu da poučavam i pravo mojih učenika da uče i uživaju u školi?
2) Jesu li moja pravila jednostavna, razumljiva, može li ih se opisati i provesti u djelo te obuhvaćaju li samo neprimjereno ponašanje?
3) Znam li točno što čini, a što ne kršenje svakoga pojedinog pravila?
4) Jesam li spreman definirati granice za pojedina pravila u svome novom razredu?
5) Znam li kako reagirati na pojedini čin neprimjerenog ponašanja? Drugim riječima, znam li kako pristupiti učenicima, što i kako reći te kada se okrenuti i otići?
6) Jesam li potpuno predan provođenju svoga teoretskog plana za upravljanje učionicom u praksu?
7) Jesam li predan tome da iz dana u dan budem dosljedan i ugodan u svom ponašanju i da dopustim da moj plan upravljanja učionicom „radi svoj posao”?
8) Informiraju li moja pravila roditelje o tome što se događa ako se njihovo dijete neprimjereno ponaša te kako i kad ću ih kontaktirati?
9) Jesam li spreman ostati miran poput planinskog jezera bez obzira na to što se događa u mojoj učionici?
10) Imam li jednostavnu i pouzdanu metodu za praćenje posljedica?
11) Znam li prepoznati i kazniti neprimjereno ponašanje, uz pomoć budnog promatranja i nadzora?
12) Jesam li spreman odustati od svađanja, prepirki, držanja lekcija, prekoravanja i bilo kakvog oblika napetosti između mene i mojih učenika?
13) Jesam li spreman sve unaprijed izložiti, da ne bi bilo iznenađenja, nesporazuma i povrijeđenih učenika?
14) Jesam li predan tome da ovo bude moja najbolja godina poučavanja dosad?
■ JESTE LI SPREMNI? ■
Svake godine, počevši od trećeg tjedna nastave, dobijem gomilu e-mailova učitelja koji očajnički žele znati kako obuzdati razred izvan kontrole.
To je definitivno moguće, čak i ako se njihov razred otvoreno pobunio protiv učitelja.
Međutim, mnogo je veći izazov biti spreman i prije nego se vaši učenici najesen vrate u školske klupe. To je ključno da biste mogli osigurati mirno ozračje u vašoj učionici ostatak godine.
To je ključno za održavanje motivacije i želje za uspjehom koju učenici prirodno donose sa sobom nakon što prvi put ušetaju u vašu učionicu.
Preporučujem da dobro promislite o svakom pitanju na koje ste negativno odgovorili ili u čiji odgovor niste potpuno sigurni. Razmislite o tome zašto se tako osjećate i što vas onemogućava da se potpuno predate.
Jer, ako možete odgovoriti potvrdno na svih 14 pitanja, spremni ste oblikovati novu skupinu učenika u razred koji ste zaista oduvijek željeli.
……………………
NAPOMENA
- Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com