Školstvo u medijima
PET PROBLEMA KOJIMA SE OBRAZOVNA TEHNOLOGIJA NE BI TREBALA BAVITI
Tehnologija nije univerzalni lijek za sve probleme s kojima je obrazovanje suočeno…
objavljeno: 11. rujna 2018.

… mislim da tehnologiju nikad nisam doživljavao kao univerzalni lijek. Tehnologija je moćan alat koji se stalno razvija i ima nevjerojatne mogućnosti, međutim ona nipošto nije odgovor na sve.

Bez obzira na to, postoji pregršt tekstova, videa i drugih medija koji tvrde da će „tehnologija promijeniti obrazovanje”.

Ne, to se zaista neće dogoditi.

Samo ljudi mogu promijeniti obrazovanje.

Naše su škole suočene s mnogim izazovima.

  • Primjerice, smatram da se moramo odmaknuti od pretjeranoga standardiziranog testiranja. Moramo se više baviti učenicima.
  • Moramo prigrliti učenje temeljeno na svladavanju vještina i kompetentnosti.

Nakon deset godina rada s učenicima, osobljem i administratorima u svojoj školi te povezivanjem s tisućama obrazovnih profesionalaca iz cijelog svijeta, shvatio sam da se moramo usredotočiti na učenje koje je usmjereno na učenike.

To je osnovna promjena koju zaista želim vidjeti i želim pomoći na bilo koji način u njezinu implementiranju. Tehnologija sigurno može igrati ulogu u postizanju tog cilja. Zapravo, postoji nekoliko „ciljeva” u obrazovanju u koje se tehnologija ne bi trebala petljati.

OVDJE JE PET „VELIKIH IDEJA” KOJE NE BI SMJELE BITI CILJ ILI FOKUS OBRAZOVNE TEHNOLOGIJE:

■  SVAKI OBLIK UČENJA PRETVORITI U DIGITALNO/ONLINE UČENJE ■ 

Nikako! Prezirem ovu ideju.

Postoji toliko mnogo razloga zbog koji je za kvalitetno učenje potrebna društvena, ljudska, interaktivna prisutnost. Iako je određena razina online učenja dobra stvar te iako većina učionica i tečajeva može imati koristi od mješovitog učenja (eng. blended learning), pretvoriti svako učenje u online učenje bilo bi pogrešno.

■  ZAMIJENITI UČITELJA ■ 

Nipošto.

Tehnologija je alat koji bi učitelju trebao pomoći da učinkovitije koristi svoje vrijeme i resurse te da učenicima olakša pristup učenju. Činjenica da učenici imaju jednostavan pristup bogatoj riznici znanja može učiteljima pomoći tako da svoje vještine mogu usmjeriti na pomaganje učenicima s onime u čemu trebaju pomoć, na način na koji samo iskusan učitelj to može učiniti.

■  UKLONITI „ŠKOLE” U DANAŠNJEM SMISLU RIJEČI ■ 

Užasava me ideja da škola postane potpuno virtualan proces.

Naši školski sustavi možda imaju mnogo nedostataka koje možemo poboljšati, međutim radikalna promjena onoga što čini jezgru škole nema nikakvog smisla. Ja sam potpuno za promjenu, poput kretanja prema projektno temeljenim školama, ali to je mnogo manje radikalan potez od potpunog odbacivanja školske infrastrukture.

■  UŠTEDJETI NOVAC ■ 

Da, tehnologija može donijeti učinkovitost raznim postupcima i često pomoći uštedjeti vrijeme i novac, ali ona nudi mnogo veće mogućnosti.

Razmislite o online učenju i mogućnosti da zaposlene odrasle osobe mogu steći diplomu u slobodno vrijeme. Štednja novca uz veću učinkovitost odlična je stvar, ali fokus bi trebao biti na mijenjanju života učenika i iskustvu obrazovanja za što više učenika.

■  „POPRAVITI” ŠKOLE ■ 

Vidjeli smo kako je digitalna tehnologija preobrazila mnoge industrije, ali obrazovanje se opire promjeni. To nije nužno loša stvar. Smatram da je aspekt obrazovanja koji se tiče ljudske interakcije ključan za ono što bi dobro obrazovanje trebalo biti.

Kvalitetno poučavanje svodi se na odnose, povjerenje, osnaživanje učenika, poštovanje i mnoge druge stvari koje nemaju baš ništa s tehnologijom. Problemi koje imamo u našim školskim sustavima često se svode na pristup, nedostatak poštovanja i usmjerenosti na učenike te na druge izazove koje tehnologija ne može prepoznati ni na koji način.

  • Što vi mislite? Koje bi probleme tehnologija trebala pomoći riješiti, a kad se njome ne bi trebalo koristiti?

…………………….

NAPOMENA

  • Emering EdTech omogućuje uvid u niz tema koje su važne za obrazovanje i tehnologiju.
  • Izvor: emergingedtech.com
  • Photo by Headway on Unsplash