Jučer-danas-sutra
POUČAVANJE ZA STVARNI ŽIVOT, A NE ZA STANDARDIZIRANE TESTOVE
Lekcije koje stvaraju uspješne odrasle osobe
objavljeno: 11. rujna 2018.

Ako mogu odigrati i najmanju ulogu u njihovu prijelazu u odraslu osobu, smatram to velikim postignućem.

Kako bih ohrabrila prijelaz u odraslu dob, koristim se sljedećim tehnikama:

NADAHNJUJEM SAMOOTKRIVANJEM

Iako je potrebno svladati kurikulum i ovladati predmetom, vjerujem da je mojim učenicima jednako potrebno otkriti više o samom sebi. Kao učiteljica engleskog jezika imam privilegij zadati učenicima da pišu o sebi.

Na početku godine zamolim učenike da mi napišu pismo o tome tko su te ih na kraju godine zamolim da ponove zadatak. Najčešće se šokiraju kad usporede dva pisma, shvaćajući koliko su naučili i promijenili se tokom godine.

INFORMIRAM CIJELU OSOBU, NE SAMO INTELEKT

Želim da moji učenici na kraju godine napuste učionicu kao bolji ljudi. Kako bih uvela razgovor o moralu i civiliziranosti, strukturiram nastavu oko opsežnih filozofskih pitanja. Neka od pitanja koja imamo na umu kad prolazimo kroz književno djelo jesu:

  • Koje ste neugodne istine skloni ignorirati?
  • Je li slobodna volja stvarna ili samo iluzija?
  • Postoji li sudbina? Ako da, imamo li svejedno još uvijek slobodnu volju?
  • Koja bi trebala biti svrha čovječanstva?
  • Postoji li smisao života? Koji je smisao života?
  • Je li patnja nužni dio čovjekova postojanja? Kakvi bi bili ljudi koji nikad nisu patili?
  • Hoće li religija ikad zastarjeti?

Raspravljajući o ovim pitanjima u kontekstu književnog djela, moji učenici bolje povezuju književnost s vlastitim uvjerenjima i realnošću. Uvijek ih potičem da raspravljaju otvoreno i iskreno bez predrasuda i nepoštovanja.

U ovakvim raspravama uvijek igram ulogu „vražjeg odvjetnika” kako bih ih potaknula da dublje razmisle o svojim mislima i mišljenjima.

POUČAVAM ZA STVARNI ŽIVOT, A NE ZA STANDARDIZIRANE TESTOVE

Učitelji često osjećaju pritisak usredotočiti se na standardizirane testove i ispite, ali to ne bi smjelo ograničiti ili odrediti što će naši učenici naučiti.

Iako želim da moji učenici budu spremni za ispit, mnogo je korisnije pripremiti ih da budu sposobni za rad na fakultetskoj razini nego da samo teže položiti testove za nekoliko bodova više. Moj je fokus na stvaranju kritičkih čitača i izvrsnih pisaca, a to su vještine koje će ih odvesti dalje od bilo kakvih bodova i koje ih uostalom i spremaju za ispite.

Također zadajem projekte koji će pripremiti učenike za vrste zadataka kakvi se dobivaju na fakultetu. Na primjer, pred kraj svake školske godine moj razred završava projekt o ljudskom stanju u umjetnosti. Kako bih upotpunila projekt, vodim ih u detroitski muzej umjetnosti. Svaki muzej ima i online razgledavanje tako da, ako izlet u muzej nije moguć, pokušajte s virtualnim obilaskom.

Čak i ako moji učenici odaberu karijeru izvan književnosti ili umjetnosti, znam da u učionici uvijek mogu pronaći način da im pomognem na njihovu putu prema uspjehu. Jedan od mojih bivših učenika, nuklearni inženjer, me posjetio i rekao mi da je jedna knjiga koju smo obrađivali na nastavi promijenila njegov život. To je sve što kao učitelj mogu tražiti.

………………

NAPOMENA

  • NeaToday.org – svakodnevno donosi najnovije vijesti iz svijeta obrazovanja.
  • neatoday.org