Školstvo u medijima
UČITELJIMA NIJE LAKO
5 savjeta za održavanje mentalnog zdravlja i dobrobiti učitelja
objavljeno: 12. rujna 2018.

Pa ipak, učiteljima nije lako. Često smo potplaćeni, premoreni, pretjerano odani poslu te katkad i predmet kritike javnosti i kreatora politike.

U našoj zajednici prisutna je potreba za izvorima mentalnog zdravlja, ali postoje i određene prepreke koje nam otežavaju put do sreće i dobrobiti koju trebamo i zaslužujemo.

Skupili smo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da ostanete zdravi tijekom cijele akademske godine.

1 ■  PRIHVATITE DA JE POUČAVANJE MARATON, A NE SPRINT

Učitelji su ljudi, ne heroji. Kao ljudi, živimo u svijetu gdje smo ne samo izloženi opresivnim strukturama i sustavima koji nas pritišću na razne načine, nego i poučavamo i vodimo druge koji su izloženi tim istim sustavima i strukturama.

Kao i u bilo kojem poslu, ako radite bez svijesti o izazovima koji utječu na vaše srce, tijelo i um, bit ćete na pravome putu prema premorenosti i „izgaranju”. Bit ćemo jači ako prepoznamo koliko napredujemo u vremenima teškog napora pomiješanim s trenucima pomlađivanja i obnove. Drugim riječima, školska je godina duga, odvojite vrijeme za odmor i povrat snage kad god vam je to potrebno. Tony SCHWARZT nas podsjeća: „Nismo stvoreni da radimo poput računala, dugoročno u punoj brzini.”

2 ■  PRAVA JE ISTINA DA SMO MI VAŽNI

Da bismo mogli zadovoljiti svoje tjelesne potrebe za odmorom i oporavkom, moramo se suočiti s vlastitom vrijednošću. Reforme u obrazovanju dale su toliku važnost samom ishodu da se osjećamo poput kotačića u velikome stroju ili se prema nama tako odnose.

Odaberite jednu od dvije fraze: „Želim da budeš zdrav i sretan kako bi mogao obavljati svoj posao” ili „Želim da budeš zdrav i sretan, jer mi je stalo do tebe i tvoje dobrobiti”. Potonja je mnogo privlačnija, zar ne? Nama učiteljima stalo je do dobrobiti naših učenika, jer nam je stalo do njih kao ljudi. Pa zašto bi bilo drukčije kad su u pitanju učitelji?

Znajte da vrijedite, vi ste vrijedni vođa i ljudsko biće. Kao što kaže Brene BROWN: „Ako mislite da nije vrijedno baviti se dostojnosti, autentičnosti i ranjivosti, jer ima važnijih pitanja poput prisutnosti na nastavi ili rezultata standardiziranih testova, vi ste nažalost u krivu. Ova pitanja podupiru sve ostalo.”

3 ■  STVORITE INKLUZIVNI PROSTOR ZA RAZGOVOR O DOBROBITI

Opsjednutost našeg društva zadovoljavanjem normi i stalnim pothvatima može uzrokovati potpunu šutnju kad su u pitanju mentalno zdravlje i dobrobit. Nemojte zamijeniti pravo o privatnosti kad je u pitanju vaše zdravlje sa šutnjom o osobnom zdravlju općenito. Razgovor o prevenciji problema mentalnog zdravlja i dostupnim mogućnostima za traženje pomoći važan je za svaku zajednicu. Ali kad se problemi pojave, treba djelovati brzo, a to zahtijeva postojanje inkluzivnih mjesta za pomoć gdje je moguće smanjiti stres i ranjivost.

4 ■  OSMISLITE RJEČNIK SVOJIH POTREBA I OSJEĆAJA

Kad pružimo podršku kolegama, kako probijamo njihov obrambeni sustav i ranjivost i dajemo im do znanja da ih razumijemo te kako ih smirujemo i činimo da se osjećaju sigurnima? Katkad pomaže da izgradimo vlastiti rječnik osjećaja i usklađenosti s drugima u zajednici. Jedan takav popis može poslužiti kao polazna točka za utvrđivanje zajedničkog mišljenja i boljeg samopoznavanja.

5 ■  PODIJELITE USPJEH I IZVORE VLASTITE DOBROBITI S DRUGIMA

Njega mentalnog zdravlja i dobrobiti jest osobna i mora odgovarati trenutačnim individualnim potrebama, prethodnom životnom iskustvu, identitetu, spolu, dobi i rasi. Trebamo nekoga tko će nas shvatiti, razumjeti naš kontekst i pružiti uvjete za odnos pun povjerenja.

………………

NAPOMENA

  • Teach for America – mreža vođa iz svih dijelova društva koji se suočavaju s nejednakošću u obrazovanju, a žele omogućiti svoj djeci jednaku priliku da uče, rastu, utječu i vode.
  • Izvor: teachforamerica.org