Savjeti stručnjaka
NIJE LOŠE ZNATI
Loše navike neučinkovitih učitelja
objavljeno: 18. rujna 2018.

Vaš posao sigurno nije da pokazujete prstom ili kritizirate druge, ali ono što bismo trebali napraviti jest pobrinuti se da i sami ne ponavljamo neke od sljedećih loših navika.

STOGA, U TEKSTU MOŽETE PRONAĆI SEDAM NAVIKA ZA KOJE SMATRAM DA NAS ČINE MANJE UČINKOVITIM UČITELJIMA.

1) USMJERITI SE NA TO DA NAS SVI VOLE. Svatko želi da ga drugi vole, ali ako stalno razmišljamo o tome kako želimo da nas naši učenici vole to će sigurno utjecati na naše poučavanje. I to ne na dobar način. Moramo se usredotočiti na to da budemo dobar učitelj kojeg učenici mogu poštovati. A to znači da se moramo smatrati njihovih mentorima, a ne prijateljima. Ironično je to da učenici obično na kraju više zavole učitelje koje poštuju nego one koji pokušavaju biti „cool”.

2) VIKATI NA UČENIKE. Mislim da je svatko od nas podigao glas u učionici u nekom trenutku, ali nije dobro ako vam je to ušlo u naviku. Vikanje u rijetkim slučajevima donosi dobre rezultate i gotovo uvijek rezultira gubitkom poštovanja. Stoga, umjesto da grdite svoje učenike i izgubite razum, pokušajte duboko udahnuti, smiriti se i zatim mirno, ali čvrsto reći ono što mora biti rečeno. Pišem više o ovome u tekstu „Smijemo li ikad vikati na djecu?” 

3)  NE ZAMARATI SE MALIM STVARIMA. Kad sam tek počela poučavati dopuštala sam učenicima mnoge stvari, jer ih nisam željela koriti zbog naizgled beznačajnoga neprimjerenog ponašanja. No, ako ne rješavate ovakve male probleme oni se pretvaraju u veće i ubrzo gubite kontrolu nad razredom. Ja sam naučila da moram obratiti pozornost na svaki problem, čak i ako se radi o nečem beznačajnom poput  toga da kažem: „Marko, molim te sjedi na svoje mjesto.” Pišem više o tome u tekstu: „Zašto se trebamo baviti problemima prije nego postanu problemi”

4) BITI NEDOSLJEDAN. Teško je biti dosljedan. Vjerujte mi, znam. [ Čak sam i pisala o tome OVDJE ] Međutim, biti nedosljedan u našem upravljanju učionicom uzrokuje višestruke probleme. Stoga to jednostavno moramo napraviti. Moramo naučiti biti dosljedni.

5) NEDOSTATAK ODGOVARAJUĆE PRIPREME. Svi imamo dane kad se u zadnji trenutak sjetimo da smo zaboravili napraviti kopije materijala koje zaista trebamo, ali ako nam se dogodi da često počinjemo sat a nismo sigurni koje gradivo obrađujemo tog dana, tad smo u nevolji. Da, mogli bismo se nekako provući kroz sat, ali definitivno nećemo biti onoliko učinkoviti koliko bismo bili da smo se odgovarajuće pripremili. Stoga, moramo donijeti odluku da ćemo se pripremiti koliko god možemo. A ako se osjećate potpuno preplavljeni količinom posla, napravite što možete u tom trenutku i donesite odluku da ćete tijekom ljeta poraditi na tome kako se ponovo ne biste našli u ovoj situaciji.

6) ZAUZETI OBRAMBENI STAV. Bez obzira na to jeste li učenik, roditelj ili administrator koji nas kritizira, kad zauzmemo obrambeni stav teško možemo učinkovito riješiti problem. Prvo moramo biti otvoreni za mogućnost da možda postoji bolji način. Na taj ćemo način rasti kao učitelj i steći poštovanje drugih. Malo poniznosti može mnogo značiti. Pišem više o ovom problemu u tekstu „Kako se nositi s konstruktivnom kritikom”

7) SMATRATI DA SVE ZNATE. U onom trenutku kad počnemo misliti da imamo sve konce u rukama, da ne trebamo nastaviti učiti i rasti, zapravo počinjemo stagnirati. Tad smo manje učinkoviti nego što bismo bili da smo nastavili tražiti nove ideje i bolje načine poučavanja.

………………

NAPOMENA:

  • Teach 4 the heart blog je koji nudi ideje i inspiraciju potrebnu da biste svladali izazove poučavanja i imali dugotrajan utjecaj na živote svojih učenika.
  • Izvor: teach4theheart.com
  • Photo by Ben White on Unsplash