Savjeti stručnjaka
PLANIRANJE JE KLJUČNA KOMPONENTA SVAKOG USPJEŠNOG POUČAVANJA
Koji je najbolji plan lekcije?
objavljeno: 21. rujna 2018.

EVO U ČEMU JE STVAR: planiranje je ključna komponenta svakog uspješnog poučavanja. Međutim, planiranje lekcije to nije.

Na prvi pogled to izgleda kao golema proturječnost, zato dajte da objasnimo. Nitko ne spori da dugoročno i srednjoročno planiranje tijekom školske godine nije važno. Naprotiv, to je ključno. To je jedini način da se osigura pokrivenost ili specifikacija nastavnog plana. Također je jedini pravi način na koji se može rasporediti dovoljno vremena za svaku nastavnu jedinicu, ponavljanje gradiva itd. Ako se srednjoročno i dugoročno planiranje ne provode pažljivo, to može uzrokovati različite probleme.

Iz toga proizlazi da bi kratkoročno planiranje iz dana u dan trebalo slijediti isti princip. Da, naravno, i dnevne planove treba uzeti ozbiljno, ali pojedinačni planovi lekcije katkad mogu otići predaleko.

Nema savršenog predloška za planiranje lekcije ■ 

Idealan predložak za planiranje lekcije ne postoji. Da postoji, sve bi ga škole imale. Međutim, čini se da su se neke škole dale u potragu za svetim gralom: savršenim planom lekcije!

U želji da udovolje službenim obrazovnim standardima, škole pokušavaju stvoriti konačan plan lekcije, kojim se mogu svi koristiti, koji pokriva rezultate, ciljeve, razine napretka, kriterije uspjeha, početne faze, dopune, izazove, sve što je aktualno u obrazovanju, zapravo sve što možete zamisliti.

Problem je u tome što za to ne biste imali vremena kad biste sve to svaki dan pokušali ugurati u plan lekcije!

Plan lekcije samo je list papira ■ 

U konačnici, lekcija je samo komad papira ili stranica na zaslonu tableta. To je samo učiteljev način da prenese plan u praksu. Stavljanje plana na papir samo je pomoć učitelju u promišljanju načina na koji će iznijeti gradivo pred razredom. Danas ti planovi često ne služe učitelju nego školi ili nezavisnim promatračima poput Ofsteda. Pretvaraju se u popis dužnosti. Postaju još jedan sloj procjene i kontrole.

Škole često postavljaju standarde u provedbi lekcije. To može uključivati način na koji se prikazuju ciljevi ocjenjivanja i rezultati učenja i kako se komuniciraju učenicima. Kao i sa svakim uniformiranim pristupom, tu postoje razlozi za i protiv.

Škola također može imati standarde u otvaranju i zatvaranju lekcije. Ako je to politika škole, ona se naravno mora slijediti, ali osim toga ne postoji jedna vrsta planiranja lekcije koja je bolja od bilo koje druge.

………………

NAPOMENA: 

  • The Educator – portal koji prati najnovije vijesti, blogove i izvore iz područja obrazovanja.
  • Izvor: theeducator.com