SEDAM ELEMENATA NAJBOLJIH ŠKOLA

Što je zajedničko najboljim školama

srijeda, 26. rujna 2018.

Danas postoje različiti školski modeli, međutim osnovno pitanje ostaje – kako znamo koliko je učinkovit neki školski sustav? Kako možemo procijeniti nešto poput učinkovitosti?

Što je zajedničko najboljim školama

Postoji nekoliko studija koje se usredotočuju na obilježja učinkovitih škola. Međutim, raspravlja se o tome koja svojstva moramo uzeti u obzir kad opisujemo uspješne škole.

Neki istraživači tvrde da bi uspješnost učenika trebala biti primarni indikator uspješnosti škole. To ima smisla, budući da je jedina svrha koju škole imaju obrazovanje učenika. Drugi istraživači predlažu da bi društvena obilježja, poput osobnog rasta i razvoja, trebalo uzeti u obzir kad određujemo učinkovitost škola.

Drugi je problem kod istraživanja učinkovitosti škola taj da se otkrića primarno temelje na istraživanju provedenom u osnovnim školama ili jedinstvenim školskim okruženjima. Drugim riječima, ova otkrića ne vrijede za sve škole.

Zapravo, ne postoji faktor koji može točno odrediti učinkovitost osnovnih škola. To je višeznačna rasprava koja se razvija sa svakom generacijom učenika.

Ali, postoje neke kvalitete koje se mogu primijeniti u gotovo svim školskim kontekstima. Možete ih pronaći u tekstu:

✿ KVALITETNO VODSTVO. Drugim riječima, učenici postižu bolje rezultate u školama u kojima ravnatelj omogućuje snažno vodstvo. Učinkoviti vođe su vidljivi, sposobni uspješno prenijeti  školske ciljeve i vizije, surađivati s učiteljima kako bi istaknuli njihove vještine te su uključeni u otkrivanje rješenja raznih problema.

✿ NAJBOLJE ŠKOLE IMAJU VISOKA OČEKIVANJA. Ovo vrijedi i za učenike i za učitelje. Visoka očekivanja učenika imaju pozitivan učinak na njihovu uspješnost. Više pozornosti trebalo bi posvetiti visokim očekivanjima učitelja. Drugim riječima, učitelji od kojih se očekuje da poučavaju uz visoku razinu učinkovitosti postižu ciljanu razinu očekivanja, posebno kad je procjena učitelja i profesionalni razvoj učitelja usmjeren prema poboljšavanju kvalitete poučavanja.

✿ KONTINUIRANO PROVJERAVANJE USPJEŠNOSTI I RAZVOJA UČENIKA. Škole bi se trebale služiti podatcima dobivenima ocjenjivanjem kako bi usporedile svoje učenike s drugima u ostatku zemlje. Učinkovita upotreba ovih podataka omogućava školama da prepoznaju problematična područja učenja na razrednoj i školskoj razini te da lakše pronađu rješenja za te probleme.

✿ CILJEVI I SMJER. Administracija u školi trebala bi aktivno stvarati ciljeve i zatim ih učinkovito prenijeti učenicima, učiteljima, zajednici. Ravnatelji također moraju biti otvoreni i spremni uključiti inovaciju u ciljeve školskih procesa i praksi. Važno je uzeti u obzir podatke i povratne informacije svih uključenih u razvijanje školskih procesa i praksi. Uspješnost učenika poboljšala se u školama u kojima svi u zajednici teže zadanim ciljevima.

✿ SIGURNA I ORGANIZIRANA ŠKOLA. Više učenja događa se kad se učenici osjećaju sigurno. Tada dolazi i do većeg poštovanja među učenicima i učiteljima, a poštovanje se promiče kao temeljni aspekt sigurne škole. Također, mnogo je uvježbanog osoblja i programa, poput socijalnih radnika, koji rade s problematičnim učenicima prije nego što situacija izmakne kontroli.

✿ MANJA ŠKOLA. Istraživanja pokazuju da učenici u manjim školama postižu bolje rezultate, pogotovo u višim razredima. To je obrazloženje koje stoji iza koncepta „škole unutar škole”. Učenici u manjim okruženjima bolje su povezani s vršnjacima i učiteljima, dobivaju bolje ocjene i imaju veće izglede upisati fakultet.

✿ OBRAZOVANJE PREDŠKOLSKE DJECE. Mnogo školskih okruga predškolsko obrazovanje smatra faktorom koji će utjecati na sveukupnu učinkovitost svih škola u tom okrugu. Dokazi nalažu da djeca s predškolskim iskustvom prolaze bolje u akademskom i društvenom smislu. Iskustvo u pisanju i računanju među mladim učenicima ne samo da priprema predškolsku djecu za školu, već i pomaže prepoznati mlade učenike kojima će biti potrebna dodatna podrška da bi u kasnijoj fazi obrazovanja imali pozitivnu iskustva učenja.

Naravno, ovo nisu jedini faktori učinkovitosti škola.

Dodatni faktori koji mogu utjecati na učinkovitost škola uključuju vrijeme za učenje, kvalitetu učitelja, međusobno povjerenje škole i roditelja. Ne postoji jedinstveno rješenje kojim možemo otkriti učinkovitost određene škole – a definitivno ga ne možemo ograničiti samo na ocjene.

……………………

NAPOMENA

  • The Edvocate portal je koji se zalaže za promjene u edukacijskim politikama i edukacijskoj organizaciji sa svrhom pojačavanja kvalitete obrazovanja i prilika za učenje.
  • Izvor: theedadvocate.org
  • Fotografija: VELEPOSLANSTVO FINSKE, Zagreb | OŠ Saunalahti, Espoo > Fotografija: Andreas Meichsner/Verstas | Škola je dizajnirana kako bi potakla netradicionalan raspored sjedenja u učionicama i različiti vrste učenja u grupama. 

 

Vezani članci
Školski portal: Četiri ključna faktora uspjeha najinovativnijih svjetskih škola

Četiri ključna faktora uspjeha najinovativnijih svjetskih škola

Mnogo je sličnih popisa najboljih škola, stoga sam proveo dan…

Školski portal: Sedam zanimljivih odlika inozemnih škola

Sedam zanimljivih odlika inozemnih škola

ITALIJA: TRINAEST GODINA ŠKOLOVANJA I OBVEZATNE PROMJENE ŠKOLE Trinaest godina…

Školski portal: Vođe inovativnih škola rade drukčije, mi imamo popis…

Vođe inovativnih škola rade drukčije, mi imamo popis…

EVO POPISA STVARI KOJE SMO OTKRILI. Vođe inovativnih škola… ■ …

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…