Jučer-danas-sutra
MANJI ILI VEĆI RAZRED
Zašto su manji razredi važni u obrazovanju
objavljeno: 3. listopada 2018.

Koji biste razred željeli poučavati? Manji razred očiti je odgovor, ali možete li točno reći zašto? Evo deset razloga zašto su manji razredi važni u obrazovanju.

1) VIŠE VREMENA ZA OSOBNU KOMUNIKACIJU

U razredu s deset učenika činjenica je da svaki učenik ima triput više vremena za osobnu komunikaciju s učiteljem. Ova vrsta poučavanja je ključna, kako za razvoj vještina tako i za motivaciju učenika. Uz više osobne komunikacije s učiteljem učenici će imati osjećaj da je učitelju stalo do njih, a kad učenici osjećaju da netko u koga se ugledaju drži do njihova rada, oni brzo napreduju. 

2) UČENICI SE NE MOGU SAKRITI

U razredu s trideset učenika mnogo je lakše tihoj ili nemotiviranoj djeci sakriti se u skupini učenika ili u zadnjoj klupi. Uz manje učenika, učitelj ima više mogućnosti osigurati sudjelovanje svakog učenika. U tom se slučaju učenici ne mogu pretvarati i moraju držati korak. U razredu s deset učenika učitelj može lakše spriječiti padanje zalaganja na nastavi i pad akademskog uspjeha.

3) LAKŠE JE PREPOZNATI PROBLEME

U većim će razredima učitelj možda teže prepoznati gdje je točno problem, a budući da je njihovo vrijeme dragocjeno oni se žele što učinkovitije izboriti s problemom. Kad učitelj treba ispraviti trideset eseja, imat će manje vremena posvetiti se svakome od njih i možda će propustiti manje nedostatke u vještini pisanja koje bi se uz manje instrukcije mogli ispraviti. Kad učitelji imaju ograničeno vrijeme posvetiti se individualnim problemima, učenici se lako mogu „provući kroz prste”.

4) SKLADNIJE RAZREDNO OZRAČJE

Manji razred čini povezaniju cjelinu. U razredu s trideset učenika vjerojatnije je formiranja skupina te ne postoji potreba svakog učenika da se druži sa svima ostalima, umjesto toga učenik ima prostora odabrati ako želi samo jednu osobu koja mu odgovara i koje će se držati. U manjem će razredu učenici imati priliku komunicirati i izgraditi odnos sa svim učenicima u razredu, što rezultira time da učenici više podržavaju jedni druge.

5) UČITELJI MOGU GRADITI BOLJE ODNOSE

Zbog više vremena provedenog u individualnom radu s učenicima stvaraju se kvalitetniji odnosi. U manjim su razredima učitelji svjesniji snaga, slabosti i potreba svakog učenika. Uz veću razinu pažnje, učitelji se mogu uspješnije povezati i poučavati te imaju priliku umjesto instruktora postati pravi uzor.

6) UČENICI SE VIŠE TRUDE

Kad učenici imaju jaku vezu sa svojim učiteljem i znaju da su odgovorni za svoj rad, skloni su više sudjelovati u nastavi. Dva su temelja tome: učenici su u ozračju u kojem se sudjelovanje i kvaliteta rada očekuju od svakoga odnosno postaje nešto poput kulturne norme, a također učenici će pokazati više truda kad postoji čvrst odnos s učiteljem, odnosno kad je učeniku stalo što učitelj misli o njegovu radu.

7) BRŽE SE NAPREDUJE

U manjem je razredu učiteljeva pozornost bolje usredotočena, učenici su skloniji sudjelovati i pokazati više entuzijazma za gradivo, a kad se to postigne brže se radi. Kad se brže radi pokriva se više gradiva, istražuju se razne teme te je iskustvo učenja kurikula i usvajanja novih ideja potpunije. A kad je posao obavljen? Tad svi imaju više vremena za zabavu, što potiče razredno ozračje i povezanost.

8) MANJE JE KAOTIČNO

U razredu s deset učenika jednostavno je manje buke. Također, lakše ćete kontrolirati ponašanje učenika te ćete lakše prepoznati problem i osigurati mirno ozračje za učenje. A u mirnom se razredu sve ranije spomenute prednosti udvostručuju.

9) UČITELJIMA JE LAKŠE

Manji su razredi produktivnije okružje kojim se lakše upravlja. Kad učitelji imaju prostora biti produktivni u pozitivnom i mirnom razredu, jednostavno su sretniji, a time i bolji u svom poslu, duže opstaju te u konačnici čine mrežu koja pridonosi obrazovanju.

10)  ISTRAŽIVANJA SU POKAZALA GOLEME PREDNOSTI MANJIH RAZREDA

Ne morate nama vjerovati na riječ. Brojna su istraživanja pokazala da su učenici uspješniji u svim predmetima, na svim razinama kad uče u manjim razredima. Istraživanja također pokazuju druge prednosti poput boljega dugoročnog uspjeha i većeg zadržavanja učitelja u profesiji. S toliko dokaza u korist manjih razreda, ne mislite li da dugujemo učiteljima i učenicima obrazovanje u konstruktivnijem okružju kakvo pružaju manji razredi? Zbog boljih akademskih rezultata, sretnijih učitelja te u konačnici bolje obrazovanoga društva, učitelji, roditelji, okruzi i vladini službenici trebali bi promicati manje razrede.

………………

NAPOMENA

  • Bored Teachers – mjesto za učitelje koji ovdje mogu pronaći humor u frustraciji, iscrpljenosti i kompleksnosti koja dolazi s ovom profesijom.
  • Izvor: boredteachers.com