Savjeti stručnjaka
PET SAVJETA ZA USPJEŠAN GRUPNI RAD U UČIONICI
Suradnja je naučeno ponašanje
objavljeno: 11. listopada 2018.

Sve ide odlično, međutim:

  • jedna skupina ima učenika zabušanta koji ne radi svoj dio posla
  • u drugoj je skupini pak učenik koji napravi sav posao dok drugi samo promatraju
  • projekt jedne od skupina ispadne loše i učenici se međusobno posvađaju.

Iako je timski rad važna životna vještina, on definitivno može biti izazovan kad uključuje djecu čije su sposobnosti (i stavovi) vrlo različiti. Jedna srednjoškolska učiteljica nedavno je od nas zatražila pomoć u vezi s grupnim radom i upitala nas što napraviti kad jedan učenik remeti rad ostalih članova skupine.

Osim toga, kad je nedavno bila odsutna, njezini učenici nisu mogli doći do projektnih materijala i nisu znali kako nastaviti bez nje. U tekstu možete pronaći par savjeta koje su ponudili naši čitatelji učitelji, a koji će vam pomoći u provedbi uspješnoga grupnog rada u učionici.

1)  DODIJELITE ULOGE.

„Dodijelite svakom učeniku u skupini jedinstvenu ulogu tako da svi moraju raditi zajedno kako bi projekt bio uspješan”, kaže Jamie L. Kad su odgovorni za dio posla, učenici više cijene uspjeh projekta. Priroda projekta diktirati će uloge, ali neki od primjera mogu biti: lektor, zapisničar, onaj koji provjerava činjenice…

2) POBRINITE SE DA SVAKA SKUPINA IMA PRISTUP.

Tehnologija olakšava pristup radu i suradnji. „Ja svojim učenicima kažem da podijele na Google driveu sve što naprave”, kaže Sonja L. To potiče ideju zajedničkog rada i doprinosa.

Ako vaši učenici nemaju dnevni pristup tehnologiji, pobrinite se da imaju sustav na koji mogu pohraniti kopije svoga grupnog rada u učionici. „Kada organiziram grupni rad, za svaki razred imam datoteku u koju spremam rad u tijeku. Na taj način učenici uvijek imaju pristup svom radu čak i ako je netko odsutan.” – Karen K.

3) ZATRAŽITE ULAZNE PODATKE.  

Becky M. kaže: „Na kraju projekta svaki učenik mora napisati osvrt. Što je bilo lako u vezi s projektom? Što je bilo izazovno? Koju bi ocjenu dao svakoj pojedinoj osobi u svojoj skupini i zašto?” Dajte učenicima do znanja da će sadržaj njihova pisma ostati povjerljiv, ali će također ući u završnu ocjenu. Slušanje što vaši učenici imaju za reći može vam dati informacije o tome tko je zaista radio na projektu, a tko nije. To vam također može pomoći sljedeći put drukčije strukturirati vaš projekt ako to bude potrebno.

4) …I U SKLADU S NJIMA OCJENJUJTE.

Uključite ocjenu za sudjelovanje u završnu ocjenu i dajte učenicima do znanja da promatrate aktivnosti svake skupine tijekom sata. Kad učenici znaju da njihova ocjena ovisi o njihovu sudjelovanju, vjerojatnije je da će raditi prema uspjehu projekta. „Ako vidim da samo jedan član radi većinu posla, prilagodit ću ocjene i uzeti u obzir tu informaciju”, kaže Sonja L.

5) RAZGOVARAJTE NASAMO S ONIMA KOJI NE PUŠTAJU DRUGIMA DA RADE NA PROJEKTU.

Zabušante je lako preusmjeriti, ali treba zamijetiti i problem učenika koji imaju tendenciju preuzeti rad skupine na sebe. „Katkad se iznimno uspješni učenici boje pustiti druge da bilo što rade, jer misle da to neće biti dovoljno dobro te stoga kontroliraju sav rad što vodi do toga da oni zapravo sve rade sami”, kaže Mark J. „Ako je to slučaj, popričajte s učenikom o važnosti suradnje i puštanja drugih da sudjeluju u radu.”

  •  Što vi radite da biste osigurali uspješan grupni rad u učionici?

…………………..

NAPOMENA

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com