PRIMJERI ■ MALA PODUZETNIČKA AKADEMIJA > OŠ IVANA RANGERA, KAMENICA

Poduzetnici u kratkim hlačama

četvrtak, 11. listopada 2018.

Poduzetništvo je međupredmetna tema koja je, čini se, u osnovnim školama dosta zapostavljena. Razlog tome je nedovoljno poznavanje poduzetništva u širem smislu, pri čemu poduzetništvo nije shvaćeno samo kao pokretanje posla…

[Napisala Mirjana POSAVEC, ravnateljica OŠ Ivana Rangera, Kamenica ] … nego i kao način razmišljanja i način života. Obrazovanje za poticanje poduzetnosti i poduzetništva danas je glavni preduvjet i pokretač gospodarskog razvoja svake zemlje, a razvijajući poduzetne osobine u djece u ranoj dobi stvaramo predispozicije za njihove buduće poduzetničke aktivnosti.

■  UČENJE RUKAMA  ■

Ponukani spoznajom da se odgoj za poduzetništvo u našim školama i ne provodi i sa željom da učenike potaknemo na kritičko promišljanje i kreativnost, protekle smo školske godine krenuli u školski projekt „Mala poduzetnička akademijaˮ.Željeli smo učenicima omogućiti razvoj osobina, vještina i znanja koja će im kasnije pomoći u njihovim poduzetničkim aktivnostima i svakodnevnom životu.

Tijekom cijele školske godine provodile su se aktivnosti u područnoj i matičnoj školi: tijekom prosinca učenici Područne škole Žarovnica izrađivali su božićne ukrase. Učenici sada znaju da u izradu nekog proizvoda osim materijala treba uložiti i vlastiti trud, rad i vrijeme. Time su naučili cijeniti ručno rađene proizvode, a i cijeli su mjesec posvetili isključivo učenju rukama te tako nastavu učinili dinamičnijom i zanimljivijom. Ujedno su naučili kako odrediti cijenu proizvoda, a pokazali su se i pravim malim marketinškim stručnjacima prodaje.

Učenici 8. razreda sami su inicirali posjet gospodarstvenicima našega kraja te su posjetili pogon TMT-a u Lepoglavi i Keramiku „Auguštanecˮ i upoznali se sa svim fazama proizvodnog procesa, ali i s deficitarnim zanimanjima na našem području.

Integriranim danom i radionicama projekt je završen 29. svibnja 2018. Predstavljene su sve aktivnosti koje su učenici radili tijekom godine. S obzirom na to da je Osnovna škola Ivana Rangera u Kamenici vježbaonica Učiteljskog fakulteta u Čakovcu, radionicama su se pridružile i studentice – buduće učiteljice koje slušaju izborni kolegij Učeničko zadrugarstvo 2 koji već godinama vodi autorica ovoga teksta. Cilj je izbornoga kolegija da se buduće učitelje osposobi za razvijanje poduzetničke kompetencije kod učenika u primarnom obrazovanju.

■  PODUZETNIČKA ZONA „MAŠTOGRADˮ ■

Dvadeset i pet studenata okušalo se u izradi predmeta – proizvoda učeničke zadruge pod budnim okom mentorica i mentora Đurđice BASARIĆ REŠETAR, Emine HUSNJAK, Agate ČRETNI, Katice VESELJAK i Stjepana GRDA, kojima su stalnu pomoć u radu pružali učenici-zadrugari.

Istodobno, dok su studenti marljivo radili u školskoj dvorani, škola je brujala aktivnostima: vrlo bučno i zanimljivo bilo je u Poduzetničkoj zoni „Maštogradˮ. Učenici 1. i 2 . razreda igrom su i scenskim improvizacijama razvijali vlastite poduzetničke osobine – upoznali su novac, zanimanja ljudi, ali i ponovili lijepo ponašanje (bonton na javnom mjestu) te društveno odgovorno ponašanje. Radionicu su osmislile učiteljice razredne nastave Bernarda i Katarina KLJUNIĆ.

„Kad se male ruke složeˮ zvala se radionica u kojoj su sudjelovali učenici 3. i 4. razreda koji su pripremili učitelji Ankica SAMBOLEC i Tomo SVETEC. Učenici su odgledali film, prepoznali poduzetnički pothvat učenika, poduzetne likove i njihove osobine te snagu zajedničkog i timskog rada.

Učenici viših razreda dragovoljno su birali ponuđene radionice.„Inovacija i invencijaˮ je radionica kojoj je cilj bio razvijati lateralno i kreativno mišljenje te kreativne sposobnosti u učenika. Radionica koju je osmislila učiteljica engleskog jezika Kristina GOLUB imala je zadatak da učenici smišljaju i prezentiraju drugima ideje kako bi već poznati uređaj, napravu ili stroj preuredili da bude učinkovitiji, funkcionalniji.

Jedna grupa učenika odabrala je radionicu učiteljice hrvatskog jezika Nataše NARANČIĆ. Učenici su o poduzetništvu pisali razne novinarske tekstove koji će biti objavljeni u školskome listu. Učenici šestih razreda pisali su portret na temu Poduzetnik – moj uzor, a učenici osmih razreda pisali su prikaz filma U potrazi za srećom. Učenici polaznici Kreativne sekcije u radionici „Od ideje do proizvodaˮtijekom godine izrađivali su različite proizvode pa su taj dan u predvorju škole upriličili prodaju straničnika, torbi, privjesaka od kože... Izradom i prodajom svojih proizvoda te analizom poslovnih rezultata i raspodjelom dohotka učili su se financijskom poslovanju.

■  UČITI UPRAVLJATI RIZICIMA ■

Učenici su uživali u društvenoj igri koju je provela učiteljica engleskog jezika Suzana KLARIĆ. Igra „Less Risik – More Funˮ uči igrače kako izbjeći rizik i kako upravljati rizicima. Cilj igre je prolaženje kroz pojedine faze životnih situacija da sa što manje pretrpljene štete dođemo do sigurnog cilja. Radionicu „Proizvodnjaˮosmislila je i provela učiteljica prirode i biologije Andreja SWEENEY. Učenici su kreirali mini poslovni plan i simulaciju poslovnog odjela.

Učiteljica Branka VRESK sa skupinom učenika istražila je i predstavila svima radionicu gdje su učenici analizirali podatke vezane uz zanimanja i vrstu poslova koji su zastupljeni u našem kraju. Radno i poduzetno bilo je i u radionici „Od kroja do proizvodaˮ koju je vodila stručna suradnica Nikolina ŽUPANIĆ. Učenici su posjetili poduzeće TRAMEX d.o.o Kamenica te kroz praktičan rad shvatili proces izrade jednostavnijih odjevnih predmeta.

Jedan od glavnih problema našega društva je u tome što odgoj i obrazovanje za poduzetništvo u Hrvatskoj započinje tek u srednjoj školi, što je prekasno za razvoj poduzetničkih osobina u djece. Stoga nastojimo u našoj školi sustavno educirati djecu o osnovnim poduzetničkim vještinama na satima razrednika, međupredmetnim korelacijama ali i ovakvim projektima, stvarajući tako predispozicije za njihovo buduće poduzetničko djelovanje. Takav oblik rada iziskuje veliki trud i pripremu učitelja, ali rezultira kreativnim i inovativnim idejama učenika koji su taj dan u školi bez zvona uživali, a studenti terensku nastavu ocijenili – izvrsnom!  [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine ]

              

Vezani članci
Školski portal: Učitelji nisu međusobno zamjenjivi alati na tvorničkoj pokretnoj traci

Učitelji nisu međusobno zamjenjivi alati na tvorničkoj pokretnoj traci

Kao roditelji i građani, očekujemo od učenika da odu iz…

Školski portal: Učinkoviti učitelji rade na svoj način

Učinkoviti učitelji rade na svoj način

…ne toliko o poučavanju općenito, već posebne stvari koje možete…

Školski portal: Moraš se bojati školstva nakrcanog papirnatim peticama

Moraš se bojati školstva nakrcanog papirnatim peticama

Pritisak je užasan i glavni problem sigurno nije u »patološki…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Predstavljen udžbenik za hrvatsku nastavu u inozemstvu

Predstavljen udžbenik za hrvatsku nastavu u inozemstvu

Prvo zagrebačko predstavljanje udžbenika za hrvatsku…

Školski portal: Pjesme na nastavi biologije i kemije

Pjesme na nastavi biologije i kemije

Ovih dana to i mene muči,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…