Jučer-danas-sutra
PET KARAKTERISTIKA DOBRO UPRAVLJANE UČIONICE 21. STOLJEĆA
Ovo uspješni učitelji primjenjuju u radu s učenicima
objavljeno: 12. listopada 2018.

OKRUŽJE KOJE ZRAČI DOBRODOŠLICOM

U dobro upravljanoj učionici okružje je privlačno. Mnogi od nas poučavaju u stisnutim i pretrpanim učionicama bez osnovnih sredstava i svakako bez skupe opreme poput interaktivnih bijelih ploča i LCD projektora. Unatoč ovim ograničenjima, uspješni učitelji uspijevaju stvoriti okružje u kojem se učenici usredotočuju na učenje. Možemo organizirati stolove kako bismo potaknuli učenike na suradnju ili individualni rad, umanjili „zastoje u prometu” i pobrinuli se da su materijali spremni i dostupni svakome. Zidovi  će poticati na rad ako će ne njima biti izloženi učenički radovi.

UČENICI RAZUMIJU PRAVILA I POSTUPKE KOJE TREBAJU SLIJEDITI

Učitelji ulažu mnogo truda u to da organiziraju razred te stvore ozračje pogodno za učenje. Razredna pravila, postupci, najava nadolazećih aktivnosti izloženi su na prikladnome mjestu kako bi pomogli učenicima da uspješno prate nastavu. Ohrabrujući moto podsjeća učenike na njihove ciljeve i odgovornosti. Učenici obavljaju dnevne dužnosti bez prigovaranja. U discipliniranom razredu učenici razumiju koja se postignuća očekuju od njih svakog dana i na koji ih način postići.

UČENICI SU AKTIVNO UKLJUČENI U POTRAGU ZA ZNANJEM

U učionici postoji i pokret, i smijeh, i galama. Aktivno učenje proizvodi znatno veću količinu buke nego tiha učionica iz prošlosti. Učenici se ustaju sa svojih sjedala uključujući se u razne zanimljive aktivnosti koje potiču razmišljanje i otkrivanje. Katkad učenici više govore od učitelja. Disciplinirana učionica mjesto je gdje nijedan učenik ne spava ili strpljivo sjedi čekajući otpust.

UPORNI TON UZAJAMNOG POŠTOVANJA

Učenici i učitelji odnose se jedni prema drugima s očiglednim poštovanjem. To se očituje u neverbalnoj komunikaciji poput govora tijela, tonu glasa kao i u riječima koje si međusobno upućuju. Učenici govore samopouzdano, jer osjećaju da se njihovo mišljenje vrednuje. Učenici u discipliniranoj učionici poštuju svoje kolege iz razreda. Naučeni su da poštuju jedinstveni doprinos svakog učenika razredu kao i primjerene načine rješavanja sukoba. Osjeća se ozračje zajedništva i pristojnosti.

UČENICI PREUZIMAJU ODGOVORNOST ZA SVOJE UČENJE

U discipliniranom razredu učenike vode učitelji, ali na uzorno ponašanje nisu prisiljeni prijetnjama ili kaznama. Umjesto toga oni su ohrabreni da razumiju važnost odabira primjerenog ponašanja i njegovih trajnih nagrada nasuprot kratkotrajnim uzbuđenjima nakon neprimjerenog ponašanja. U dobro upravljanom razredu učenici ne samo da potiču jedni druge već i surađuju s učiteljem kako bi postigli akademski uspjeh i dostigli ponašanje koje su sami pomogli utemeljiti. Uspješni se učitelji služe različitim strategijama za promicanje odgovornog odlučivanja i stvaranje neovisnih učenika.

………………

NAPOMENA

  • Teaching Monster – prvotno američka, a potom od 2008. godine i međunarodna zajednica edukatora koji žele unaprijediti profesiju.
  • Izvor: teaching.monster.com

http://teaching.monster.com/benefits/articles/9724-5-characteristics-of-a-well-managed-21st-century-classroom?page=2