Školstvo u medijima
PRAVILO U ŠVICARSKOJ: TKO DUGO UČI, JOŠ DULJE NIŠTA NE NAUČI
Više od 70 minuta učenja je – previše
objavljeno: 16. listopada 2018.

Trinaestogodišnji i četrnaestogodišnji učenici trebali bi dnevno potrošiti 60, najviše 70 minuta dnevno na domaću zadaću i učenje. Uložiti više od toga može biti kontraproduktivno. To je pokazala studija provedena u Oviedu, u Španjolskoj, gdje je ispitano više od sedam tisuća učenika.

Međutim, to nije izgovor da se učenicima ne zadaje ništa za zadaću, upozoravaju autori studije. Rezultati istraživanja također pokazuju da je svakodnevno pisanje domaće zadaće posebno učinkovito. „Važnije je pitanje koliko domaće zadaće treba zadati”, kaže autor studije Jose MUNIZ.

■  Tko samostalno radi, uspješniji je  ■ 

Prema studiji, najuspješniji su učenici oni koji svaki dan provedu oko sat vremena pripremajući se za školu. U prosjeku na ispitu dobiju 50 bodova više nego ranije, kad nisu učili redovito. Svaki učenik koji je učio potpuno samostalno postigao je još bolji rezultat: u prosjeku je dobio 54 boda više nego ranije.

Poznato je da učenici koji samostalno uče postižu bolje rezultate, kaže Franziska PETERHANS iz krovne švicarske organizacije učitelja. „Zato se učenike u Švicarskoj poučava samostalnosti.” Najkasnije u višim razredima osnovne škole (od 11. godine) domaća je zadaća isključivo učenikova stvar. Roditelji trebaju pomagati samo kad ih se nešto pita. Ali u praksi već u osnovnoj školi vrijedi pravilo: „Ako je roditelj uzeo olovku u ruku, nešto je pošlo po zlu.”

■  Rješavanje domaće zadaće satima stvara „školski zamor”  ■ 

„Što se tiče duljine pisanja domaće zadaće”, kaže Peterhans, „tko dugo uči, još dulje ništa ne nauči.” Poznato je da postoje tri čimbenika uspjeha: učenik se mora truditi, ustrajati i redovito naučiti.

U Švicarskoj u većini kantona vrijedi pravilo o dodatnih deset minuta zadaće po školskoj godini, kaže instruktor učenja Fabian GROLIMUND, a najviše 70 minuta za učenike sedmih razreda. To je pravilo kojeg bi se trebalo pridržavati. „Mnogi roditelji smatraju da se domaća zadaća treba dovršiti, ma koliko to trajalo.” To ne stoji i može biti kontraproduktivno, kaže Grolimund: „Tko svakodnevno provodi sate pišući zadaću, zamorit će se od škole i učenja.”

………………

NAPOMENA

  • 20min.ch – švicarski novinski portal.
  • Izvor: 20min.ch