1) Učinkoviti učitelj počinje sat na vrijeme i na organiziran način.
2) Ponaša se prema učenicima s poštovanjem i brižnošću.
3) Objašnjava važnost informacija koje moraju biti naučene.
4) Nudi jasna objašnjenja. Zna kako zadržati pozornost i poštovanje svojih učenika te prakticira učinkovito upravljanje učionicom.
5) Provodi aktivno, praktično učenje.
6) Mijenja svoje tehnike poučavanja.
7) Nudi jasna, posebna očekivanja za zadatke koje daje učenicima.
8) Učenicima daje česte i neposredne povratne informacije o njihovu radu.
9) Hvali odgovore učenika te se služi potpitanjima da bi razjasnio odgovore.
10) NUDI MNOGE KONKRETNE, STVARNE, PRAKTIČNE PRIMJERE.
11) Izvlači zaključke iz primjera…te se koristi analogijama.
12) Stvara razredno okruženje koje je udobno za učenike…dopušta učenicima da slobodno govore.
13) Poučava prikladno brzim tempom, povremeno stajući kako bi provjerio razumijevanje i angažman učenika.
14) Komunicira na razini svih učenika u učionici.
15) Ima smisao za humor!
16) Koristi se neverbalnim ponašanjem, poput gesta, šetanja po učionici i uspostavljanja kontakta očima kako bi dodatno istaknuo svoje komentare.
17) U razredu samo sebe predstavlja kao „stvarnu osobu”.
18) Usredotočuje se na razredni cilj i vodi računa o tome da učenici ne skrenu s puta koji će ih ondje dovesti.
19) Koristi se povratnim informacijama učenika (i drugih) kako bi procijenio i poboljšao poučavanje.
20) Osvrće se na vlastito poučavanje kako bi ga poboljšao.
……………….
NAPOMENA
TeachThought je portal posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.