Jučer-danas-sutra
NOVA ISTRAŽIVANJA: RAČUNALO I KNJIGA IDU ZAJEDNO
Djeca ipak ostaju vjerna klasičnim medijima
objavljeno: 18. listopada 2018.

Tri četvrtine djece u dobi od četiri do trinaest godina čitaju tiskane knjige ili časopise nekoliko puta tjedno. To su rezultati studije „Djeca i medij” iz 2018. godine.

Izdavači Gruner + Jahr, Panini, Spiegel i Zeit, kao i Blue Ocean Entertainment i Egmont Ehapa Media intervjuirali su oko 3300 dječaka i djevojčica kako bi utvrdili kojim se medijima koristi 7,26 milijuna djece u Njemačkoj. Prema njihovoj studiji, elektronički uređaji i mediji ne igraju posebnu ulogu ni u jednoj dobi.

Djeca ostaju vjerna klasičnim medijima

Prema studiji, situacija je malo drukčija kad su u pitanju radio i televizija. Plaćeni streaming i besplatni videosadržaji postaju vremenom sve zanimljiviji. Naime, 35 posto trinaestogodišnjaka nekoliko puta tjedno poseže za YouTubeom, Vimeom ili drugim besplatnim posluživačima kako bi gledali filmove, serije ili TV emisije.

Ipak, djeca i dalje ostaju vjerna klasičnom mediju i istodobno također nekoliko puta tjedno gledaju televiziju. Kod male je djece CD za slušanje glazbe vrlo popularan, 60 posto četverogodišnjaka sluša glazbu, priče ili igrokaze na CD-u.

Tableti s godinama postaju važniji

Prema studiji, digitalna zabava na tabletu, pametnom telefonu ili računalu s godinama postaje sve važnija. Dok kod četverogodišnjaka digitalni mediji još nisu na prvome mjestu, to je slučaj samo kod 7 posto njih, među trinaestogodišnjacima taj postotak raste na 71.

Također, kad su u pitanju sredstva komunikacije, prioriteti se mijenjaju kako dijete raste. Kod djece u dobi od šest do devet godina razglednice su i dalje omiljenije od tekstualnih poruka (43 naspram 42 posto). Većina njih telefonira, s vremena na vrijeme.

Među starijom djecom, u dobi od deset do trinaest godina najpopularniji je WhatsApp (74 posto), ali su otvoreni i za sve druge oblike komunikacije. Tako čak njih 49 posto i dalje rado poštom šalju rukom pisane poruke.

Najveća želja – vlastiti mobitel

Kad su želje u pitanju, tu također ima mjesta za oboje. Iako je za 41 posto djece mobitel na vrhu liste želja, ona je ipak dopunjena nizom klasičnih dječjih zahtjeva, od plišanih igračaka i slagalica do bicikala. Digitalne i klasične želje su uravnotežene, izvještavaju autori studije.

Aktivnosti „stvarnog svijeta” i dalje su najvažnije djeci svih dobnih skupina, poput kategorija „biti s prijateljima” (89 posto) ili „igrati se na otvorenome” (81 posto).

………………

NAPOMENA

  • Tagesshau – njemački nacionalni televizijski servis.
  • Izvor: tagesschau.de
  • Photo by Jaredd Craig on Unsplash